[S4-2.2T AAN] Zamiana ECU z manuala na automata S4 2.2T AAN

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
sebas1974
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-22, 19:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

[S4-2.2T AAN] Zamiana ECU z manuala na automata S4 2.2T AAN

Post autor: sebas1974 »

Dobry wieczór Wszystkim . Posiadam AUDI S4 2.2T AAN z manualną skrzynią biegów w której padł komputer silnika (ECU) z numerami 4A0 907 551 AA. Znalazłem komputer z AUDI S4 2.2T AAN z automatyczną skrzynią z numerami 4A0 907 551 B . Moje pytanie dotyczy tego czy mogę założyć ECU z automata do manuala bez żadnych przerubek ,a jeśli są potrzebne to jakie ? No chyba że ktoś z Państwa posiada na sprzedaż komputer (ECU) do manuala ? Pozdrawiam Sebastian
Basti
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Niedawno testowałem u siebie w automacie kompa z manuala i chodził ale kiedyś kk84 pisał o pewnych zależnościach. Ważne na pewno jest czy auto z którego pochodził komp posiadało immo.
Ostatnio zmieniony 2013-03-30, 20:11 przez Pawel27, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

w s4 chyba nie bylo immo.dopiero od 94 roku chyba zostalo wprowadzone..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

ale po numerach ten komp jest od S6. To jego Boschowski numer AAN Bosch 0 261 203 005 / 006, choć jak widzę różne źródła różnie podają. Trzeba dopytać o datę produkcji kompa - wszystko będzie jasne.

Muszę sprawdzić u siebie, ale wydaje mi się że mój komp ma nr C więc jest z S6 manuala .
Ostatnio zmieniony 2013-03-30, 20:30 przez Pawel27, łącznie zmieniany 2 razy.
sebas1974
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-22, 19:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: sebas1974 »

Zgadza się jest on może z S6 ale z tym samym silnikiem , było też montowane w S4 nie jestem pewien ale chyba imo było montowane na zewnątrz ECU.

[ Dodano: 2013-03-30, 20:40 ]
Czy warzne jest jaka litera jest napisana na końcu oznaczeń czy jest duża czy też mała litera
Basti
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

sebas1974, sterownik immo byl poza ecu.ale jesli nie poda mu sygnalu to ecu nie zadziala.chociaz kto wie?immo odcina pompe a nie ecu...chyba....
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
sebas1974
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-22, 19:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: sebas1974 »

Z tego co wyczytałem ze strony "quattroworld.com"to podają że takie oznaczenia :
-4A0 907 551 AA - bez imo europa i ameryka
-4A0 907 551 b - tak samo jak 551 AA ale auto
-4A0 907 551 c - UrS6 zawiera wszystkie aktualizacje oprogramowania od RS2 diagnostyki więcej
-4A0 907 551 D UrS6 - tak samo jak 551c , ale auto
Basti
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Butterbean pisze:immo odcina pompe a nie ecu...chyba....
ECU na polecenie IMMO boxa po odczytaniu niewłaściwego kodu, słabego sygnału z kluczyka.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

kk84, :ok: :ok: :ok: :ok:
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kk84 pisze:ECU na polecenie IMMO boxa po odczytaniu niewłaściwego kodu, słabego sygnału z kluczyka.
Właśnie, jak to jest do końca, różnie piszą, że nie zmienisz samego ECU bez skrzynki IMMO itd.
Ale czy nie jest tak że skrzynka IMMO daję tylko prosty sygnał lub nie do ECU niezależnie jakie te ECU jest, czy z tego czy innego auta?
W/g mnie IMMO jest tym urządzeniem które dekoduje i daje polecenie a nie ECU, ECU to tylko urządzenie wykonawcze w tej sytuacji. Dobrze kminię Mr. Elektronisch? :-P
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G pisze:W/g mnie IMMO jest tym urządzeniem które dekoduje i daje polecenie a nie ECU, ECU to tylko urządzenie wykonawcze w tej sytuacji.
Przecież to napisałem :-P. Kod IMMOboxa jest implementowany w ECU. ECU wykonuje posłusznie polecenie blokowania "zapłonu" (rozumiany jako praca silnika) jakie mu wystawia ta wredna "mydelniczka".
W czasach świetności Motronic był ciężki do złamania jeżeli idzie o IMMO. Teraz kosztuje to 150PLN i trwa kwadrans z podwinięciem dywanu i otwarciem puszki ECU. W przypadku modzonych wsadów w Firmwarze próba wyemulowania żądania kodu IMMO = powrót do serii. Taka niespodzianka od inż. z Inglostad. Tyczy się to przede wszystkim kompów z końcówką numeru 551C gdzie diagnostyka jest najbardziej rozbudowana jeżeli idzie o rodzinę sterowników obsługujących rodzinę ABY/AAN/ADU. Dodam, że komp z końcem 551C ma te same algorytmy diagnostyczne co w RS2 :!: .

Edit : Jak ktoś nie chce IMMO w wozie to niech szuka ECU z końcówką numery 551AA lub 551A, lub każdego innego ale z datą produkcji / programowania do 12.1993
Ostatnio zmieniony 2013-04-01, 22:18 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
sebas1974
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-22, 19:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: sebas1974 »

Z końcówką 551B też nie posiada IMA zamienia się za 551AA z tym wyjątkiem że jest od automatu i zastosowane w aucie z manualem też pracuje bez zarzutu a silnik lepiej idzie od dołu .
Basti
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”