Witam
Panowie mam problem, zaciekawił Mnie ostatno jeden motyw, wyczytałem na forum iż piny w kostce ww.stycznika powinny przewodzić, gdy przepustnica bedzie w minimalnym polozeniu, wiec poszedlem sprawdzic i faktycznie obwod otwarty ,wiec srube wykrecilem, piny 1 i 2 przewodza, przepustnica max piny 2 i 3 przewodza, wiec mysle że stycznik działa, tylko dlaczego mam tak niskie obroty jakieś 250obr/min. Probowałem zaplon przestawic ale tylko bylo gorzej., wiec wkrecilem srube spowrotem. Dodam że coś Mi tam caly czas w okolicy przepustnicy pstryka systematycznie.Co kontroluje obroty tak aby byly katalogowe 650-790? Dodam że przed regulacja obroty byly Ok, nie falowały, nie mialem ssania wiec sadzilem ze to tego wina, czujnik 2 pin jest OK, sonda natomiast jest prawdopodobnie walnieta bo mam na niej (czarny przewod) 2.5V,albo ma gdzies zwarcie. Potencjometr przepustnicy pokazuje na jalowym 1.4 V (pin 2). Mam okopcone swiece wiec mysle ze Mi go zalewa.Dodam że na tych 250 obr silnik pracuje rowno,nie skacze, nie buja.
Co o tym sadzicie?Jak poprawnie zgrac te obroty z tym stycznikiem. Jakies dziwne bledy-Kody blyskowe?
Prosze o pomoc.
[100-2.3 AAR] Stycznik obrotów jałowych - problem z obrotami
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2013-01-28, 18:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włocławek
[100-2.3 AAR] Stycznik obrotów jałowych - problem z obrotami
Ostatnio zmieniony 2013-02-12, 19:57 przez Piotr4888, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Piotr miałem Ci odpisywać na maila ale cały dzień w robocie, koło przepustnicy jedyna rzecz jaka może Ci pstrykać to zawór filtra z węglem aktywnym, obojętnie czy masz krańcówki pojedyncze przy przepustnicy czy w jednej obudowie tam nic pstrykać nie bedzie to są styczniki takie coś jak w joystickach kiedyś śrubka od przepustnicy musi być wkęcona tak, żeby się obwód wolnych obrotów zamykał, śrubkę możęsz wykręcić i włożyć na półkę i też powinno działać a jak obroty masz za niskie to przyczyna leży gdzieś indziej, zapłon ustaw lampą, poszukaj dane dla AARa bo nie pamiętam
Ostatnio zmieniony 2013-02-13, 00:03 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2013-01-28, 18:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włocławek
Rozumiem. Zatem ustawie zaplon na 15* tak jak bylo, tylko odzyskam lampe a srubka wyreguluje tak aby obroty byly miedzy 650-790.Nastepnie tak jak mowisz przyjrze sie dokladnie temu wlacznikowi, podepne miernik i postaram sie ustawic tak aby spelnial Swoje zadanie, bo nie wiadomo dlaczego ma tylko 250obr.
Pozdrawiam
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2013-01-28, 18:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włocławek
Ale czym zadaje obroty aby to bylo np 700 czy 750? Wg Hayens jest to od 650-790obr/min i napewno ta wartosc jest rozna w kazdym samochodzie.
Czy to poprostu komputer tak ustawia powietrze/paliwo aby silnik wg niego pracowal dobrze? Czy co ustawia ten komputer? Bierze sygnal z sondy i reguluje tak wszystkim aby wartosc sondy byla =1? Mowisz ze komputer daje sygnal dla krokowki ale skad krokowka wie ze to ma byc np 750 obr?
Po co ta srubka wkoncu jest, bo dla Mnie jedyne logiczne wyjasnienie jest takie żeby tak srubke wkrecic aby obroty byly miedzy 650-790 a nastepnie ustawic tak switch aby na tych obrotach przewodził...
Czy to poprostu komputer tak ustawia powietrze/paliwo aby silnik wg niego pracowal dobrze? Czy co ustawia ten komputer? Bierze sygnal z sondy i reguluje tak wszystkim aby wartosc sondy byla =1? Mowisz ze komputer daje sygnal dla krokowki ale skad krokowka wie ze to ma byc np 750 obr?
Po co ta srubka wkoncu jest, bo dla Mnie jedyne logiczne wyjasnienie jest takie żeby tak srubke wkrecic aby obroty byly miedzy 650-790 a nastepnie ustawic tak switch aby na tych obrotach przewodził...
Ostatnio zmieniony 2013-02-14, 16:41 przez Piotr4888, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
ja w 16V z mechanicznym wtryskiem nie mam tej śrubki teraz wcale, wykręciłem ją a krokówka dostaje napięcie z komputera jak jest silnik zimny idzie na nią większe napięcie i jest bardziej otwarta a jak się nagrzewa napięcie spada i się przymyka, na wolne obroty wpywa wiele rzeczy, potencjometr przepływomierza, czujnik klmatyzacji, czujnik temp, czujnik halla, włącznik przepustnicy, czujnik prękości
Ostatnio zmieniony 2013-02-14, 23:56 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT