[100-2.3 AAR] Stycznik obrotów jałowych - problem z obrotami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Piotr4888
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-01-28, 18:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

[100-2.3 AAR] Stycznik obrotów jałowych - problem z obrotami

Post autor: Piotr4888 »

Witam
Panowie mam problem, zaciekawił Mnie ostatno jeden motyw, wyczytałem na forum iż piny w kostce ww.stycznika powinny przewodzić, gdy przepustnica bedzie w minimalnym polozeniu, wiec poszedlem sprawdzic i faktycznie obwod otwarty ,wiec srube wykrecilem, piny 1 i 2 przewodza, przepustnica max piny 2 i 3 przewodza, wiec mysle że stycznik działa, tylko dlaczego mam tak niskie obroty jakieś 250obr/min. Probowałem zaplon przestawic ale tylko bylo gorzej., wiec wkrecilem srube spowrotem. Dodam że coś Mi tam caly czas w okolicy przepustnicy pstryka systematycznie.Co kontroluje obroty tak aby byly katalogowe 650-790? Dodam że przed regulacja obroty byly Ok, nie falowały, nie mialem ssania wiec sadzilem ze to tego wina, czujnik 2 pin jest OK, sonda natomiast jest prawdopodobnie walnieta bo mam na niej (czarny przewod) 2.5V,albo ma gdzies zwarcie. Potencjometr przepustnicy pokazuje na jalowym 1.4 V (pin 2). Mam okopcone swiece wiec mysle ze Mi go zalewa.Dodam że na tych 250 obr silnik pracuje rowno,nie skacze, nie buja.
Co o tym sadzicie?Jak poprawnie zgrac te obroty z tym stycznikiem. Jakies dziwne bledy-Kody blyskowe?
Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 2013-02-12, 19:57 przez Piotr4888, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Piotr miałem Ci odpisywać na maila ale cały dzień w robocie, koło przepustnicy jedyna rzecz jaka może Ci pstrykać to zawór filtra z węglem aktywnym, obojętnie czy masz krańcówki pojedyncze przy przepustnicy czy w jednej obudowie tam nic pstrykać nie bedzie to są styczniki takie coś jak w joystickach kiedyś :) śrubka od przepustnicy musi być wkęcona tak, żeby się obwód wolnych obrotów zamykał, śrubkę możęsz wykręcić i włożyć na półkę i też powinno działać a jak obroty masz za niskie to przyczyna leży gdzieś indziej, zapłon ustaw lampą, poszukaj dane dla AARa bo nie pamiętam
Ostatnio zmieniony 2013-02-13, 00:03 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
picek
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2012-12-05, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gogolin

Post autor: picek »

ustaw tą śrubkę tak jak była a ten microwlącznik jest regulowany,dwie śrubki chyba m3 na wkrętak krzyżakowy.poluzujesz,dosuniesz i będzie działać...może być ze ktoś go odsunął bo obrotami buja.
Piotr4888
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-01-28, 18:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: Piotr4888 »

Rozumiem. Zatem ustawie zaplon na 15* tak jak bylo, tylko odzyskam lampe a srubka wyreguluje tak aby obroty byly miedzy 650-790.Nastepnie tak jak mowisz przyjrze sie dokladnie temu wlacznikowi, podepne miernik i postaram sie ustawic tak aby spelnial Swoje zadanie, bo nie wiadomo dlaczego ma tylko 250obr.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Piotr włacznik jest po to, żeby komputer wiedział, że jest zamknięta przepustnica i ma sterować krokowcem utrzymując wolne obroty, śrubką od uchylenia przepustnicy się nie ustawia wolnych obrotów, za bieg jałowy odpowiada ECU i on utrzymuje zadane oborty
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Piotr4888
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-01-28, 18:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: Piotr4888 »

Ale czym zadaje obroty aby to bylo np 700 czy 750? Wg Hayens jest to od 650-790obr/min i napewno ta wartosc jest rozna w kazdym samochodzie.
Czy to poprostu komputer tak ustawia powietrze/paliwo aby silnik wg niego pracowal dobrze? Czy co ustawia ten komputer? Bierze sygnal z sondy i reguluje tak wszystkim aby wartosc sondy byla =1? Mowisz ze komputer daje sygnal dla krokowki ale skad krokowka wie ze to ma byc np 750 obr?
Po co ta srubka wkoncu jest, bo dla Mnie jedyne logiczne wyjasnienie jest takie żeby tak srubke wkrecic aby obroty byly miedzy 650-790 a nastepnie ustawic tak switch aby na tych obrotach przewodził...
Ostatnio zmieniony 2013-02-14, 16:41 przez Piotr4888, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

ja w 16V z mechanicznym wtryskiem nie mam tej śrubki teraz wcale, wykręciłem ją a krokówka dostaje napięcie z komputera jak jest silnik zimny idzie na nią większe napięcie i jest bardziej otwarta a jak się nagrzewa napięcie spada i się przymyka, na wolne obroty wpywa wiele rzeczy, potencjometr przepływomierza, czujnik klmatyzacji, czujnik temp, czujnik halla, włącznik przepustnicy, czujnik prękości

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-02-14, 23:56 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”