[100-2.3 AAR] Dziwne pukanie przy 2 tys.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Piotr4888
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-01-28, 18:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

[100-2.3 AAR] Dziwne pukanie przy 2 tys.

Post autor: Piotr4888 »

Witam
Panownie czy to normalne w tych 5 rzedowkach , ze przy 2 -3 tys ale przy trzymaniu rownych obrotow slychac dziwne pukanie metaliczne? Znajomy mowil ze to chyba wał lub panewki.Jak to z tym jest? Silnik dobrze odpala, trzyma obroty itd.
Na biegu jalowych jest cichutko.
Aby nie smiecic, jaka temeprature cieczy macie na blacie,podczas normalnej jazdy?
Ostatnio zmieniony 2013-02-02, 15:47 przez Piotr4888, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Temperatura musi być 90... Blatem aż tak się nie sugeruj bo może czujnik powiedział pa pa... Hmm u mnie w 80 takie pukanie przez 30k km spowodowało wybicie panewek na korbach... Pukać mogą też szklanki, sworznie tłoków albo coś zupełnie innego ??
Piotr4888
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-01-28, 18:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: Piotr4888 »

A w jaki sposob sprawdzic najlepiej temperature? Termometr do zbiorniczka wyrownawczego? Aha czyli ze silnik do remontu...Jednak mechanik mial racje...
Duzo roboty aby wymienic panewki?
Ostatnio zmieniony 2013-02-02, 16:06 przez Piotr4888, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

na AKP Ci napisałem jak sprawdzić, daj spokój z robieniem panewek, zmień dół silnika, wyjdzie, taniej i szybciej
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
tomi308
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2012-11-26, 22:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsko-Biała

Post autor: tomi308 »

Robiłem generalny remont w tamtym roku,ale miałem prosto bo silnik miałem na zewnątrz.Myślę że na samochodzie z panewkami nie powinno być problemów.A co do cieczy to po prostu wymień czujnik.
Piotr4888
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-01-28, 18:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: Piotr4888 »

Sprawdzales co bylo powodem tych własnie stukow niczym silnik od Lambordgini?
Pozdrawiam
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Witam w klubie - ja tez mam klekotanie/klepanie ale u mnie najbardziej to słychać na wolnych obrotach. Mam od ok 9000 km, jak olej pomiędzy 50%-90% jest ok, poniżej połowy na bagnecie masakra.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
tomi308
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2012-11-26, 22:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsko-Biała

Post autor: tomi308 »

Piotr4888 pisze:Sprawdzales co bylo powodem tych własnie stukow niczym silnik od Lambordgini?
Ja nie miałem żadnych stuków tylko rozciekła mi się pompa wody i tak skończyło się na kapitalce.
Piotr4888
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-01-28, 18:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: Piotr4888 »

Mysle ze u Ciebie to popychacze jak na wolnych slychac.
U Mnie na wolnych cichutko, dopiero jak wyzej zakrece metaliczne pukanie co kilka sekund ,nie rytmiczne. jakby kulka w cylindrrze byla.:)
Ostatnio zmieniony 2013-02-02, 18:29 przez Piotr4888, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomi308
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2012-11-26, 22:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsko-Biała

Post autor: tomi308 »

Coś takiego?
Piotr4888
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-01-28, 18:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: Piotr4888 »

Cos w podobie z tym ze stukanie jest mniejsze bardziej dzwieczace i o wiele cichsze,czy to na 2 tys czy to na 3 tys jest takie samo, nie rosnie halas. Na biegu jalowym cisza.Sila 5 garowki przyglusza.:)Spróbuje nagrac...
Pamietajmy że też podczas ruchu silnika tez pstryka cos podobnego toz kolo przepustnicy.Bynajmniej u Mnie.
Ostatnio zmieniony 2013-02-02, 20:11 przez Piotr4888, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Piotr4888 pisze:Aha czyli ze silnik do remontu...Jednak mechanik mial racje...
No, forum ma to do siebie, że w takich przypadkach jedynie wróży a nie stawia jednoznaczną diagnozę... Wiesz zrobisz remont a okaże się, że "głupia" pompa vakum ci hałasowała.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Piotr4888
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-01-28, 18:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: Piotr4888 »

Wczoraj wyczytałem o tej pompie vacum. Dzis wyjme na chwile ten popychac i sprawdze czy ucichnie...
Ktoś rozbierał te pompe? Znalazłem ciekawa oferte zaworkow lecz widze tam 2 rodzaje...jakie są zaworki w pompie ?
Oferta nr 2975854568 na znanym serwisie aukcyjnym.
Ostatnio zmieniony 2013-02-04, 10:26 przez Piotr4888, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
picek
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2012-12-05, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gogolin

Post autor: picek »

Sprawdź ciśnienie cylindrów.u mnie tak tłukło kiedy wypaliło uszczelkę pomiędzy pierwszym a drugim cylindrem.
Awatar użytkownika
tomi308
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2012-11-26, 22:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsko-Biała

Post autor: tomi308 »

Piotr4888 pisze:Wczoraj wyczytałem o tej pompie vacum. Dzis wyjme na chwile ten popychac i sprawdze czy ucichnie...
Ktoś rozbierał te pompe? Znalazłem ciekawa oferte zaworkow lecz widze tam 2 rodzaje...jakie są zaworki w pompie ?
Oferta nr 2975854568 na znanym serwisie aukcyjnym.
Mam zwłoki z takiej pompy to jutro pstryknę Ci zdjęcia tych zaworków i sobie porównasz.

Sorry za jakość ale z tel.robiłem. Pomiary które obiecałem zrobię jutro.
Obrazek
Obrazek
A tak w ogóle to czemu chcesz wymieniać zaworki w vacum :?: Masz słaby hamulec?
Ostatnio zmieniony 2013-02-05, 16:54 przez tomi308, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”