[S4-2.2T AAN] Cewka zapłonowa adaptacja
- stefan87
- Adept
- Posty: 17
- Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bytom
[S4-2.2T AAN] Cewka zapłonowa adaptacja
Witam serdecznie,
chlopaki pomożecie?? czytałem że można zamontować w silniku 2.2 oznaczenie AAN cewki zapłonowe np z audi a4 s4 ,,, i innych modeli.. jak to sie ma w rzeczywistości?? ktos kiedys probował?? z góry dziękuje serdecznie:)
chlopaki pomożecie?? czytałem że można zamontować w silniku 2.2 oznaczenie AAN cewki zapłonowe np z audi a4 s4 ,,, i innych modeli.. jak to sie ma w rzeczywistości?? ktos kiedys probował?? z góry dziękuje serdecznie:)
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
stefan87, owszem można. Nie lepiej jednak spojrzeć w stronę cewek z 2.0 TFSI ?. Za cenę jednej ori cewki do AAN bez rabatów kupisz sobie komplet 5 ciu cewek od TFSI.
A co tam, podpucuję, user JAG ma motorownie po konwersji układu zapłonowego, zagadaj
W wolnej chwili przygotuj się teoretycznie : http://www.s2forum.com/forum/showthread ... 053&page=3
Ludzie z apmotorsport też działali sporo z konwersją na nowsze cewki.
A co tam, podpucuję, user JAG ma motorownie po konwersji układu zapłonowego, zagadaj
W wolnej chwili przygotuj się teoretycznie : http://www.s2forum.com/forum/showthread ... 053&page=3
Ludzie z apmotorsport też działali sporo z konwersją na nowsze cewki.
Ostatnio zmieniony 2012-12-29, 13:40 przez kk84, łącznie zmieniany 2 razy.
- stefan87
- Adept
- Posty: 17
- Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bytom
http://www.iparts.pl/czesc/cewka-zaplon ... 45164.html
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
czy cs np z tego da rade?? mam szukac po ilosci kucyków?? czy wystarczy tfsi?? w sumie musze wymienic jedna ale czytałem gdzieś ze najlepiej wymieniac wszystkie na raz. ??? jak t jest? dzieki
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
czy cs np z tego da rade?? mam szukac po ilosci kucyków?? czy wystarczy tfsi?? w sumie musze wymienic jedna ale czytałem gdzieś ze najlepiej wymieniac wszystkie na raz. ??? jak t jest? dzieki
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
stefan87, dowolne 2.0 TFSI, cewki są te same.
Jeżeli masz jedną do wymiany to wymieniasz jedną. Wymiana reszty to profilaktyka. Zamiast inwestować w zabytki zafunduj sobie komplet 5 szt od TFSI, kostki, trochę przewodu, złącza, piny, itd ... i zrób konwersję. Ja czekam aż mi się któraś cewka wyłoży, wtedy zero litości i przeskakuje na TFSI.
Jeżeli masz jedną do wymiany to wymieniasz jedną. Wymiana reszty to profilaktyka. Zamiast inwestować w zabytki zafunduj sobie komplet 5 szt od TFSI, kostki, trochę przewodu, złącza, piny, itd ... i zrób konwersję. Ja czekam aż mi się któraś cewka wyłoży, wtedy zero litości i przeskakuje na TFSI.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Jeśli padła ci tylko jedna i reszty jesteś pewny, z POS'ami włącznie, możesz szukać oryginalnej z 2.2T, używki do niedawna były drogie jak cholera, teraz drogie już nie są i za stówę może mniej wyrwiesz. Na allegro jest na części 2.2T albo szukaj na forum.apmotorsport.pl w rozwijającym się dziale sprzedam.
Mam układ zapłonowy po konwersji na cewki z FSI/TFSI i nie ma z nimi problemów. Moje cewki okazały się ok ale już sprzedałem. Z konwersją nie jest tak, że wypinasz kostki i wpinasz nowe cewki, musowo pociąć instalację i lutować odpowiednie przewody w odpowiednie piny, jest z tym trochę zabawy. Musisz zdobyć też kostki/wtyczki najlepiej z dłuższym kawałkiem wiązki z jakiegoś nowszego auta z grupy VAG z takimi wtyczkami albo kupić je i przewody z pinami w ASO.
Używane można trafić za kilka zł, nowe w ASO ok 150zł. Z używanymi jest tak, że trzeba się naszukać i popytać, często nikt nie chce sprzedać samej wiązki od cewek a kpl wiązka silnika chodzi nawet za kilka stów albo mówi że cała instalkę na przemiał wywala i nie ma. Można po okolicznych szrotach polatać i wyciułać kawałek wiązki do cewek.
Szukać trzeba dwóch wiązek od 4cylindrowca albo jednej z jakiegoś VR5 albo V6, wtedy styknie na nasze 5cyl.
Jak coś cewka do FSI nosi oznaczenie Beru ZSE033.
Mam układ zapłonowy po konwersji na cewki z FSI/TFSI i nie ma z nimi problemów. Moje cewki okazały się ok ale już sprzedałem. Z konwersją nie jest tak, że wypinasz kostki i wpinasz nowe cewki, musowo pociąć instalację i lutować odpowiednie przewody w odpowiednie piny, jest z tym trochę zabawy. Musisz zdobyć też kostki/wtyczki najlepiej z dłuższym kawałkiem wiązki z jakiegoś nowszego auta z grupy VAG z takimi wtyczkami albo kupić je i przewody z pinami w ASO.
Używane można trafić za kilka zł, nowe w ASO ok 150zł. Z używanymi jest tak, że trzeba się naszukać i popytać, często nikt nie chce sprzedać samej wiązki od cewek a kpl wiązka silnika chodzi nawet za kilka stów albo mówi że cała instalkę na przemiał wywala i nie ma. Można po okolicznych szrotach polatać i wyciułać kawałek wiązki do cewek.
Szukać trzeba dwóch wiązek od 4cylindrowca albo jednej z jakiegoś VR5 albo V6, wtedy styknie na nasze 5cyl.
Jak coś cewka do FSI nosi oznaczenie Beru ZSE033.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- stefan87
- Adept
- Posty: 17
- Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bytom
Mechanik stwierdził, że tylko jedna. S4 już mi brakuje, wiec na razie skupie się na tej jednej używanej a z czasem będę myślał nad tymi z tfsi, skoro trzeba by było trochę podłubać
a ja się na dłubaniu nie znam, wiec ( lutowanie ) i czasowo i finansowo nie za bardzo mi to teraz pasuje ale patrze na to przyszłościowo. Mam jeszcze pytanie, bo eska stoi rozebrana, na co mogę zwrócić uwagę?? Wielkie dzięki wszystkim odpisującymmusowo pociąć instalację i lutować odpowiednie przewody w odpowiednie piny, jest z tym trochę zabawy. Musisz zdobyć też kostki/wtyczki najlepiej z dłuższym kawałkiem wiązki z jakiegoś nowszego auta z grupy VAG z takimi wtyczkami albo kupić je i przewody z pinami w ASO.
Ostatnio zmieniony 2012-12-30, 17:16 przez stefan87, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 44
- Rejestracja: 2012-03-06, 18:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Raczej na co musisz zwrócić uwagę . W.Maciek napisał, dopiszę - olej w płynie, płyn w oleju, ciśnienie doładowania, dolot, czystość silnika, dymienie czy występuje, stan gum, stan kolektora wydechowego - pęknięty czy nie.stefan87 pisze:na co mogę zwrócić uwagę??
Ktoś to pięknie opisał, V8 to kowal co i połową narzędzi zrobi robotę do końca a 2.2T to fochata baletnica która wypi....i się o rozwiązaną baletkę .
- stefan87
- Adept
- Posty: 17
- Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bytom
Mi ta fochowa baletnica odpowiada mimo spalania, kosztów, wysokiego ubezpieczenia, wiem że odpłaci mi się najlepszym co ma
Co do tych cewek z tfsi, jak poproszę kolegę elektryka poradzi sobie z tym lutowaniem???
Trzymaj się tematu, jeśli masz inne wątpliwości użyj http://audi-c4.pl/search.php są dwa obszerne tematy o olejach, tam ew zadaj pytanie. J.A.G
Co do tych cewek z tfsi, jak poproszę kolegę elektryka poradzi sobie z tym lutowaniem???
Trzymaj się tematu, jeśli masz inne wątpliwości użyj http://audi-c4.pl/search.php są dwa obszerne tematy o olejach, tam ew zadaj pytanie. J.A.G
Ostatnio zmieniony 2013-01-02, 15:06 przez stefan87, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 5
- Rejestracja: 2012-09-03, 21:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: kartuzy
ja zamontowałem z 1,8 po lifcie maja wbudowane moduły tak jak te z tfsi na forum ap motorsport chłoapi maja wszytko wypisane jak to zamontowac a orginalne moduły juz nie beda ci potrzebne musisz kupic najlepiej kawałem instalacji 5 kostek i polutowac a i najwazniejsze aby kable były wysoko teperaturowe i lepiej nie zakładaj dekla a jak bys potrzebował orginalne cewki z 2,2 t to mam jeszcze 4 szt jedna kupiona w zeszłym roku jak cos to dzwon 696036774 albo zobacz tematy na ap
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Nie powinno być takiego problemu. Kiedyś testowałem te fajki. Wydawały się jakby deko za krótkie ale łączyły ok i nie było żadnych cyrków.
Cewka z BMW ma opornik 1kOhm, oryginalna z Audi 5kOhm. Masz wszystkie 5 z BMW czy może kilka?
Odezwałbyś się wcześniej, przed zmianą - mam 4 w b.dobrym stanie fajki, ori Beru, 3 są 2letnie a 1 jest 3letnia, od prawie roku leżą w szufladzie, oddałbym za grosze, dokupiłbyś sobie jedną nową i po kłopocie.
Cewka z BMW ma opornik 1kOhm, oryginalna z Audi 5kOhm. Masz wszystkie 5 z BMW czy może kilka?
Odezwałbyś się wcześniej, przed zmianą - mam 4 w b.dobrym stanie fajki, ori Beru, 3 są 2letnie a 1 jest 3letnia, od prawie roku leżą w szufladzie, oddałbym za grosze, dokupiłbyś sobie jedną nową i po kłopocie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13