[S6-2.2T AAN] s6 2.2turbo AAN problem z wolnymi obrotami na
-
- Mechanik
- Posty: 107
- Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zielona Góra
[S6-2.2T AAN] s6 2.2turbo AAN problem z wolnymi obrotami na
witam
panowie i panie proszę o pomoc/poradę w sprawie spędzającej mi sen z oczu
mam problem z odpaleniem na zimnego silnika, zapala i za chwilę gaśnie
dopiero nagrzany powyżej 70 stopni chodzi prawidłowo
z błędów które odczytalem VAGiem wyskoczył mi błąd czujnika chłodziwa silnika (wymieniłem go) i błąd czujnika masy przepływu powietrza (przepływomierz przemyłem bo był baardzo zaniedbany) błąd na chwilę zniknął ale niestety nie dało to żądanego rezultatu, auto nadal zaraz po odpaleniu gaśnie.
Z tego co się orientowałem to przepływomierz jest praktycznie niedostępny a po za tym trochę kosztuję, a nie chciał bym go wymieniać w ciemno.
Może ktoś z was miał już podobny problem i mógł by mi pomóc?
Przeniesiono do odpowiedniego działu.GTR34
panowie i panie proszę o pomoc/poradę w sprawie spędzającej mi sen z oczu
mam problem z odpaleniem na zimnego silnika, zapala i za chwilę gaśnie
dopiero nagrzany powyżej 70 stopni chodzi prawidłowo
z błędów które odczytalem VAGiem wyskoczył mi błąd czujnika chłodziwa silnika (wymieniłem go) i błąd czujnika masy przepływu powietrza (przepływomierz przemyłem bo był baardzo zaniedbany) błąd na chwilę zniknął ale niestety nie dało to żądanego rezultatu, auto nadal zaraz po odpaleniu gaśnie.
Z tego co się orientowałem to przepływomierz jest praktycznie niedostępny a po za tym trochę kosztuję, a nie chciał bym go wymieniać w ciemno.
Może ktoś z was miał już podobny problem i mógł by mi pomóc?
Przeniesiono do odpowiedniego działu.GTR34
Ostatnio zmieniony 2012-12-28, 00:26 przez gruby, łącznie zmieniany 3 razy.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Odpinałeś wtyczkę w ogóle przepływomierza i próbowałeś, bez? Odepnij, będzie chodził marnie ale powinien nie gasnąć.
Sprawdź miernikiem napięcie w przepływce między pinem 1 a 3. Po zapłonie powinno być coś ok 1.4V i na odpalonym ok 2.5V, przygazówka - powinno iść powyżej.
Trochę źle że go myłeś, tzn zależy jak, bo jakieś szczoteczki, szmatki nie wchodzą w grę.
Potem sprawdź pompę paliwa i regulator ciśnienia na listwie, wpinając się manometrem oczywiście. Profilaktycznie wymyj wew krokowca.
hubos21, żeś dowalił, a tu sami ułomni. Tam już nikomu się nic nie chce, laikowi cokolwiek pisać, niektórzy z chęcią by za posta PLNy brali. Dział sprzedam za to bardzo dobrze kwitnie.
Sprawdź miernikiem napięcie w przepływce między pinem 1 a 3. Po zapłonie powinno być coś ok 1.4V i na odpalonym ok 2.5V, przygazówka - powinno iść powyżej.
Trochę źle że go myłeś, tzn zależy jak, bo jakieś szczoteczki, szmatki nie wchodzą w grę.
Potem sprawdź pompę paliwa i regulator ciśnienia na listwie, wpinając się manometrem oczywiście. Profilaktycznie wymyj wew krokowca.
hubos21, żeś dowalił, a tu sami ułomni. Tam już nikomu się nic nie chce, laikowi cokolwiek pisać, niektórzy z chęcią by za posta PLNy brali. Dział sprzedam za to bardzo dobrze kwitnie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 42
- Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hajnówka
o zgadzam się z opinią o apmotorsport, czasami jest dziwnie
co do silnika aan- nie wiem czemu robią z niego taki bardzo skomplikowany przedmiot...ot że cewki padają albo jakiś czujnik zeświruje...to coś dziwnego w tak leciwym silniku? co go odróżnia od każdej innej turbo benzyny?
co do tematu: sprawdź też jeszcze dokładnie szczelność dolotu, tak jak pisze J.A.G. - nawet z walniętą przepływką powinien pracować, musi tam być kilka problemów.
co do silnika aan- nie wiem czemu robią z niego taki bardzo skomplikowany przedmiot...ot że cewki padają albo jakiś czujnik zeświruje...to coś dziwnego w tak leciwym silniku? co go odróżnia od każdej innej turbo benzyny?
co do tematu: sprawdź też jeszcze dokładnie szczelność dolotu, tak jak pisze J.A.G. - nawet z walniętą przepływką powinien pracować, musi tam być kilka problemów.
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
-
- Mechanik
- Posty: 107
- Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zielona Góra
hubos21 przepławkę myłem bardzo delikatnym pędzelkiem i dmuchałem powietrzem, wiem że bardzo łatwo ją uszkodzić dlatego uważałem
hehe dobre J.A.G
więc tak, przed chwilą się podlączałem i wyskoczyły następujące błędy
00522 - czujnik temp. G62
00553 - przepływka
00537 - oxygen sensor
00513 - czujnik położenia wału
po skasowaniu został tylko 00522 czujnik temp. G62
zrobiłem jeszcze jeden myk, po skasowaniu błedów i wyskoczeniu czujnika odpiąłem na pracujacym silniku przepływkę i błąd się pojawił po czym podłączyłem ją ponownie, skasowałem i błąd zniknął
reasumując:kasują się wszystkie błędy oprócz czujnika temp. chłodziwa i wydaje mi się, że reszta błędów jest następstwem tego jednego
teraz pytanie, który z czujników to g62 i gdzie go znajdę (wymieniłem poprzednio biały dwu pinowy i nic)
[ Dodano: 2012-12-28, 17:34 ]
sorry hubos21 z tą przepływką to do J.A.G.a
[ Dodano: 2012-12-28, 17:35 ]
acha i mam podłączony manometr na przewodzie paliwowym, pokazuje coś koło 3barów
hehe dobre J.A.G
więc tak, przed chwilą się podlączałem i wyskoczyły następujące błędy
00522 - czujnik temp. G62
00553 - przepływka
00537 - oxygen sensor
00513 - czujnik położenia wału
po skasowaniu został tylko 00522 czujnik temp. G62
zrobiłem jeszcze jeden myk, po skasowaniu błedów i wyskoczeniu czujnika odpiąłem na pracujacym silniku przepływkę i błąd się pojawił po czym podłączyłem ją ponownie, skasowałem i błąd zniknął
reasumując:kasują się wszystkie błędy oprócz czujnika temp. chłodziwa i wydaje mi się, że reszta błędów jest następstwem tego jednego
teraz pytanie, który z czujników to g62 i gdzie go znajdę (wymieniłem poprzednio biały dwu pinowy i nic)
[ Dodano: 2012-12-28, 17:34 ]
sorry hubos21 z tą przepływką to do J.A.G.a
[ Dodano: 2012-12-28, 17:35 ]
acha i mam podłączony manometr na przewodzie paliwowym, pokazuje coś koło 3barów
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Mało coś. 4 Bary raczej powinno pokazywać i rosnąć w miarę wzrostu ciśnienia w kolektorze ssącym.kuba2955 pisze:mam podłączony manometr na przewodzie paliwowym, pokazuje coś koło 3barów
Pompkę paliwa sprawdź, regulator na listwie jeżeli pompa nowa, grzanie sondy lamba profilaktycznie sprawdź ciągłość, G62 można sprawdzić - cytuję : "the G62 (Engine Coolant Temperature (ECT)) sensor test procedure is as follows:
Allow the engine to cool to room temp (68F/20C)
Disconnect ECT sensor from harness connector
Switch multimeter to resistance range
Connect multimeter to terminals 1 and 2 of the ECT
Resistance must be 1500 to 3000 ohms
IF NO = replace ECT
IF YES = check wiring between sensor and ECM (ECU)"
[ Dodano: 2012-12-28, 18:24 ]
Aha.. i jeszcze parę słów na temat czyszczenia przepływomierza. Mechanicznie raczej nie czyść, możesz uszkodzić. ECU jest na tyle cwane, że "oczyszcza" sobie platynowy drucik z różnych śmieci poprzez podniesienie jego temp. poprzez zmianę parametrów grzania. I znowu cytat :
when the engine is shut off, the ECU sends a current to the MAF hotwire that is enough to burn off the crud that has accumulated.
Polecam bardzo ciekawą lekturę, co prawda anglojęzyczną ale istną kopalnie wiedzy : http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/20442.phtml
Ostatnio zmieniony 2012-12-28, 18:26 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 107
- Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zielona Góra
ok z tym ciśnieniem strzelałem bo wcześniej tylko rzuciłem okiem ale sprawdze to dokładnie
po za tym coś mi się wydaję, że to nie będzie problem z ciśnieniem paliwa bo na gazie dzieje się to samo, też gaśnie (na gaz przełacza w okolicy 50 stopni)
zaznaczam, że dzieje się tak tylko na zimnym silniku
mam jeszcze jedno pytanie które rozwieje moje wątpliwości co do czujnika temperatury (bo rozumiem że G62 to ten biały z 2 pinami?) czy kolejność przewodów ma znaczenie?
zamienie je miejscami i sprawdzę ale może macie jakieś info czy jest jakaś różnica?
P.S nie sadziłem, że tak szybko uzyskam pomoc naprawdę dziękuje
po za tym coś mi się wydaję, że to nie będzie problem z ciśnieniem paliwa bo na gazie dzieje się to samo, też gaśnie (na gaz przełacza w okolicy 50 stopni)
zaznaczam, że dzieje się tak tylko na zimnym silniku
mam jeszcze jedno pytanie które rozwieje moje wątpliwości co do czujnika temperatury (bo rozumiem że G62 to ten biały z 2 pinami?) czy kolejność przewodów ma znaczenie?
zamienie je miejscami i sprawdzę ale może macie jakieś info czy jest jakaś różnica?
P.S nie sadziłem, że tak szybko uzyskam pomoc naprawdę dziękuje
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Dla mnie to coraz bardziej wygląda na ten biały czujnik, na pewno wymieniłeś na oryginał czy też lepszy zamiennik? Pompa i regulator raczej się nie naprawiają po nagrzaniu...gruby pisze:zaznaczam, że dzieje się tak tylko na zimnym silniku
Zmierz te napięcia w przepływomierzu to nie będziemy krążyć wokół setki przyczyn.
Jaki ci tu radzą bez jajec, to ty bez jajec nie rzucaj pustych wartości z tyłka wziętych... Zmierz te ciśnienie na listwie i nie leć w kulki, bo nikt ci potem nie będzie chciał pomóc.gruby pisze:z tym ciśnieniem strzelałem bo wcześniej tylko rzuciłem okiem ale sprawdze to dokładnie
Pamiętaj o tym co pisał kolega kk666 że ciśnienie na listwie masz względem ciśnienia w kolektorze. Na jałowych powinno być coś ok 3.5bara, po zdjęciu przewodu podciśnienia z regulatora - ok 4 bary.
Mnie ciekawi też błąd
Jeśli pada to będzie gasł silnik. Jeśli podpinałeś interfejs na samym zapłonie to olej ten błąd, jest normalny jeśli silnik nie jest odpalony.00513 - czujnik położenia wału
Skasuj te błędy, polataj i jak ci znowu zgaśnie, zapisz co wyskoczyło, tylko z dokładnym opisem błędów a nie sam nr. Ma być opis ja np
Błędem sondy do czasu załatwienia problemu też się nie przejmuj i nie rób takich oczów, to przeważnie znak o złym skł mieszanki a nie kończącej się sondzie.00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13