[S6-2.2T AAN] s6 2.2turbo AAN problem z wolnymi obrotami na

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

[S6-2.2T AAN] s6 2.2turbo AAN problem z wolnymi obrotami na

Post autor: gruby »

witam
panowie i panie proszę o pomoc/poradę w sprawie spędzającej mi sen z oczu :-P
mam problem z odpaleniem na zimnego silnika, zapala i za chwilę gaśnie :-(
dopiero nagrzany powyżej 70 stopni chodzi prawidłowo
z błędów które odczytalem VAGiem wyskoczył mi błąd czujnika chłodziwa silnika (wymieniłem go) i błąd czujnika masy przepływu powietrza (przepływomierz przemyłem bo był baardzo zaniedbany) błąd na chwilę zniknął ale niestety nie dało to żądanego rezultatu, auto nadal zaraz po odpaleniu gaśnie.
Z tego co się orientowałem to przepływomierz jest praktycznie niedostępny a po za tym trochę kosztuję, a nie chciał bym go wymieniać w ciemno.
Może ktoś z was miał już podobny problem i mógł by mi pomóc? :-(

Przeniesiono do odpowiedniego działu.GTR34
Ostatnio zmieniony 2012-12-28, 00:26 przez gruby, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

_tagi
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

objawy pasują do każdego auta z uwalonym przepływomierzem, tym bardziej, że pokazuje Ci jego błąd, AAN jest takim silnikiem, że informacji o nim powinieneś szukać tam gdzie się w nim specjalizują czyli forum apmotorsport
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

na pewno sprawdzę, dzieki za podpowiedż odnośnie forum
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

sprawdzałeś z odpiętą wtyczką od przepływki? nawet jeśli to przepływomierz, to raczej nie tylko on...
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Odpinałeś wtyczkę w ogóle przepływomierza i próbowałeś, bez? Odepnij, będzie chodził marnie ale powinien nie gasnąć.
Sprawdź miernikiem napięcie w przepływce między pinem 1 a 3. Po zapłonie powinno być coś ok 1.4V i na odpalonym ok 2.5V, przygazówka - powinno iść powyżej.
Trochę źle że go myłeś, tzn zależy jak, bo jakieś szczoteczki, szmatki nie wchodzą w grę.
Potem sprawdź pompę paliwa i regulator ciśnienia na listwie, wpinając się manometrem oczywiście. Profilaktycznie wymyj wew krokowca.

hubos21, żeś dowalił, a tu sami ułomni. Tam już nikomu się nic nie chce, laikowi cokolwiek pisać, niektórzy z chęcią by za posta PLNy brali. Dział sprzedam za to bardzo dobrze kwitnie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

o zgadzam się z opinią o apmotorsport, czasami jest dziwnie :mrgreen:
co do silnika aan- nie wiem czemu robią z niego taki bardzo skomplikowany przedmiot...ot że cewki padają albo jakiś czujnik zeświruje...to coś dziwnego w tak leciwym silniku? co go odróżnia od każdej innej turbo benzyny?
co do tematu: sprawdź też jeszcze dokładnie szczelność dolotu, tak jak pisze J.A.G. - nawet z walniętą przepływką powinien pracować, musi tam być kilka problemów.
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

hubos21 przepławkę myłem bardzo delikatnym pędzelkiem i dmuchałem powietrzem, wiem że bardzo łatwo ją uszkodzić dlatego uważałem

hehe :-D dobre J.A.G

więc tak, przed chwilą się podlączałem i wyskoczyły następujące błędy
00522 - czujnik temp. G62
00553 - przepływka
00537 - oxygen sensor :shock:
00513 - czujnik położenia wału
po skasowaniu został tylko 00522 czujnik temp. G62
zrobiłem jeszcze jeden myk, po skasowaniu błedów i wyskoczeniu czujnika odpiąłem na pracujacym silniku przepływkę i błąd się pojawił po czym podłączyłem ją ponownie, skasowałem i błąd zniknął

reasumując:kasują się wszystkie błędy oprócz czujnika temp. chłodziwa i wydaje mi się, że reszta błędów jest następstwem tego jednego
teraz pytanie, który z czujników to g62 i gdzie go znajdę (wymieniłem poprzednio biały dwu pinowy i nic)

[ Dodano: 2012-12-28, 17:34 ]
sorry hubos21 z tą przepływką to do J.A.G.a ;-)

[ Dodano: 2012-12-28, 17:35 ]
acha i mam podłączony manometr na przewodzie paliwowym, pokazuje coś koło 3barów
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

wymieniłeś na orginalny? chinole potrafią nowe być zwalone...
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

oryginalny

[ Dodano: 2012-12-28, 17:42 ]
można wogóle jakoś sprawdzić ten biały czujnik?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

kuba2955 pisze:mam podłączony manometr na przewodzie paliwowym, pokazuje coś koło 3barów
Mało coś. 4 Bary raczej powinno pokazywać i rosnąć w miarę wzrostu ciśnienia w kolektorze ssącym.
Pompkę paliwa sprawdź, regulator na listwie jeżeli pompa nowa, grzanie sondy lamba profilaktycznie sprawdź ciągłość, G62 można sprawdzić - cytuję : "the G62 (Engine Coolant Temperature (ECT)) sensor test procedure is as follows:

Allow the engine to cool to room temp (68F/20C)
Disconnect ECT sensor from harness connector
Switch multimeter to resistance range
Connect multimeter to terminals 1 and 2 of the ECT
Resistance must be 1500 to 3000 ohms

IF NO = replace ECT
IF YES = check wiring between sensor and ECM (ECU)"

[ Dodano: 2012-12-28, 18:24 ]
Aha.. i jeszcze parę słów na temat czyszczenia przepływomierza. Mechanicznie raczej nie czyść, możesz uszkodzić. ECU jest na tyle cwane, że "oczyszcza" sobie platynowy drucik z różnych śmieci poprzez podniesienie jego temp. poprzez zmianę parametrów grzania. I znowu cytat :

when the engine is shut off, the ECU sends a current to the MAF hotwire that is enough to burn off the crud that has accumulated.


Polecam bardzo ciekawą lekturę, co prawda anglojęzyczną ale istną kopalnie wiedzy : http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/20442.phtml
Ostatnio zmieniony 2012-12-28, 18:26 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

ok z tym ciśnieniem strzelałem bo wcześniej tylko rzuciłem okiem ale sprawdze to dokładnie
po za tym coś mi się wydaję, że to nie będzie problem z ciśnieniem paliwa bo na gazie dzieje się to samo, też gaśnie (na gaz przełacza w okolicy 50 stopni)
zaznaczam, że dzieje się tak tylko na zimnym silniku

mam jeszcze jedno pytanie które rozwieje moje wątpliwości co do czujnika temperatury (bo rozumiem że G62 to ten biały z 2 pinami?) czy kolejność przewodów ma znaczenie?
zamienie je miejscami i sprawdzę ale może macie jakieś info czy jest jakaś różnica?

P.S nie sadziłem, że tak szybko uzyskam pomoc :-D naprawdę dziękuje :-)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

gruby pisze:czy kolejność przewodów ma znaczenie?
Nie. To zwykły termistor.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

gruby pisze:zaznaczam, że dzieje się tak tylko na zimnym silniku
Dla mnie to coraz bardziej wygląda na ten biały czujnik, na pewno wymieniłeś na oryginał czy też lepszy zamiennik? Pompa i regulator raczej się nie naprawiają po nagrzaniu...
Zmierz te napięcia w przepływomierzu to nie będziemy krążyć wokół setki przyczyn.
gruby pisze:z tym ciśnieniem strzelałem bo wcześniej tylko rzuciłem okiem ale sprawdze to dokładnie
Jaki ci tu radzą bez jajec, to ty bez jajec nie rzucaj pustych wartości z tyłka wziętych... Zmierz te ciśnienie na listwie i nie leć w kulki, bo nikt ci potem nie będzie chciał pomóc.
Pamiętaj o tym co pisał kolega kk666 :) że ciśnienie na listwie masz względem ciśnienia w kolektorze. Na jałowych powinno być coś ok 3.5bara, po zdjęciu przewodu podciśnienia z regulatora - ok 4 bary.
Mnie ciekawi też błąd
00513 - czujnik położenia wału
Jeśli pada to będzie gasł silnik. Jeśli podpinałeś interfejs na samym zapłonie to olej ten błąd, jest normalny jeśli silnik nie jest odpalony.
Skasuj te błędy, polataj i jak ci znowu zgaśnie, zapisz co wyskoczyło, tylko z dokładnym opisem błędów a nie sam nr. Ma być opis ja np
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Błędem sondy do czasu załatwienia problemu też się nie przejmuj i nie rób takich :szok: oczów, to przeważnie znak o złym skł mieszanki a nie kończącej się sondzie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

ECU nie widzi temperatury motoru i sika paliwem na bogato :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”