[S4-2.2T AAN] Błąd składu mieszanki i regulacji Lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

[S4-2.2T AAN] Błąd składu mieszanki i regulacji Lambda

Post autor: Pawel27 »

Okej - z samego rana zajrzałem do wszystkich czujników, regulatorów i wydają się ok. Znalazłem jedną nieszczelność którą usunąłem. Po przejechaniu ok 100 km podłączyłem do Vaga i wywaliło mi takie błędy:

2 Faults Found:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
Readiness: N/A


które nie wiem czy słusznie ale poczytuje (szczególnie ten drugi błąd) - z walniętą sondą. Błąd z g71 nie wrócił. Oczywiście może być to zasługa MAFa ale chyba zacznę do wymiany sondy i zobaczę co wyszło.
Co radzicie?
Ostatnio zmieniony 2012-11-24, 11:07 przez Pawel27, łącznie zmieniany 1 raz.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Pawel27, sonda najpierw.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Sondę to nawet w ciemno można zmienić, nowa będzie szybsza i będzie działać w szerszym zakresie napięciowym niż wypracowana. Spalanie zapewne lekko ci spadnie. U mnie zmiana pomogła na błąd skł mieszanki.
537 jeśli jest "intermittent" można olać. Co innego jeśli jest stały.

Powiedz mi jaką masz wartość na rozgrzanym silniku, na jałowych, w grupie 000 pozycja od 1 do 10. Szczególnie chodzi o 8 i 9.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

1: 192
2 :25
3 : 90
4 :130
5 :93
6:129
7:048
8 :116 -119
9: 128
10 : 037

Masz może gdzieś rozpiskę bloków?
Dane są z grupy 000 (uśrednione)
Ostatnio zmieniony 2012-11-23, 12:22 przez Pawel27, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie odpinałeś przypadkiem wcześniej akumulatora? Korektę Lambda masz zerową... jakby odpinany akumulator to właśnie wygląda. Dziwne że wywala ci błąd regulacji lambda skoro ona nie przekracza wartości progowych a nawet w ogóle się nie zmieniła o jedną cyferkę od zerowej korekty, więc chyba musiałeś go zresetować odpinaniem aku.
Miałeś włączone jakieś urządzenia obciążające silnik, klima, dmuchawa, światła?
Obr na jałowym masz podwyższone.

Masz LPG?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Możliwe że był odpinany aku, bo dzień wcześniej elektronik zakładał mi odcięcie zapłonu - ja tego nie robiłem. Obroty na jałowym - sprawdzałem auto na P a tam zawsze są odrobinę wyższe. Odbiorniki były wyłączone. A jak inne parametry?

Mam LPG ale pomiar robiony na benie. Problemów z LPG nie mam, obroty nie falują, nie szarpie, nie gaśnie, zbiera się prawie tak samo jak na benzynie. Mapy nie rozjechane.
Ostatnio zmieniony 2012-11-24, 11:29 przez Pawel27, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Reszta jest ok, po za tym za wiele to się w tym sterowniku nie dowiesz.
8 - to jest aktualny współczynnik Lambda, powinno być 123-133, u ciebie ciągle za bogato, stąd za pewne po czasie przekracza wartość progową i wywala błąd nieosiągnięcia adaptacji.

To raczej nie sama sonda, wydaję mi się, że masz do tego lekko skopany przepływomierz, ukł zapł lub ciśnienie paliwa na listwie nie prawidłowe. Sprawdź dla pewności manometrem jakie masz, potem przepływka, świeczki, fajki, cewki i posy.

Posmigaj tak na dłuższej trasie i jeszcze raz zobacz jaka wartość będzie w poz 9 a jakie pokazują przeciętnie w 8
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”