[S4-2.2T AAN] Strasznie dymi
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-03-30, 21:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z Ziemi
kup sobie cos takiego i zbadaj temat uszczelki - http://allegro.pl/tester-szczelnosci-co ... 75448.htmlS4owner pisze:Mam to od niedawna. Czyli jak, te dymienie, to może być nieszczelność w silniku, i zmierzyć trzeba kompresję, tak? Lub ewentualnie co może być jeszcze przyczyną?
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Byłem dziś ta takim teście testerem - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=38808#38808. Niestety nie jestem w 100% przekonany czy facet robił to poprawnie, w każdym razie płyn testujący znajdujący się w górnej komorze testera zmienił kolor, a dolny nie.
Jak ktoś ma doświadczenie z tymi testerami to niech się podzieli uwagami.
Jak ktoś ma doświadczenie z tymi testerami to niech się podzieli uwagami.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Jeśli chodzi o mnie to byłem jeszcze na SKP i sondą do badania spalin sprawdził niby skład oparów płynu w zbiorniczku - oprócz tlenu wyszło że jest ok 120 (tych jednostek pp coś tam) HC - wg kolesia ze stacji świadczy to o tym, że jest przedmuch spalin, ale na razie mały. CO2 jakoś nie wykryło. Zadzwoniłem do mechanika co robił głowice i on twierdzi, że takie testy to kiszka - płyn pod wpływem temperatury może wydzielać węglowodory, a nie że pochodzą one z komory cylindra. Jutro mam mu dać auto i ma swoimi sposobami posprawdzać o co biega. Sam już nie wiem, mało prawdopodobne żeby po 7 000 km padła uszczelka, facet robi tych głowic chyba ze dwie tygodniowo, wiec nie jakiś "amator". W każdym razie nie spławił mnie, bierze auto i testuje.
Gadałem z innym mechanikiem i najlepszym sposobem na dojście czy jest przedmuch to: stara świeca z obciętą porcelaną, następnie wierci się w niej dziurę, podpina kompresor, wkręca się w głowicę. Tłok w górne położenie i daje się ciśnienie - jak jest przedmuch to będą bąble w zbiorniczku. Podobno najlepszy sposób przy V6, można określić na którym cylindrze jest nieszczelność.
Zobaczymy co mechanik orzeknie, mam nadzieje że to może korek, opaska ...
Gadałem z innym mechanikiem i najlepszym sposobem na dojście czy jest przedmuch to: stara świeca z obciętą porcelaną, następnie wierci się w niej dziurę, podpina kompresor, wkręca się w głowicę. Tłok w górne położenie i daje się ciśnienie - jak jest przedmuch to będą bąble w zbiorniczku. Podobno najlepszy sposób przy V6, można określić na którym cylindrze jest nieszczelność.
Zobaczymy co mechanik orzeknie, mam nadzieje że to może korek, opaska ...
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Misiek, żeby to takie proste było .
Doładowanie w Antkach zależne też jest od temperatury zasysanego powietrza i odpowiednio :
0*C = 1,84 - 2.0 czyli 0,74 - 0.9 Bara
20*C = 1,99 - 2,1 czyli 0,89 - 1 Bar
30*C = 2,03 - 2,15 czyli 0,93 - 1,05 Bara
ECU przyjmuję ciśnienie atmosferyczne na poziomie 1013hPa czyli 1.1 na BC jak wolicie.
Doładowanie w Antkach zależne też jest od temperatury zasysanego powietrza i odpowiednio :
0*C = 1,84 - 2.0 czyli 0,74 - 0.9 Bara
20*C = 1,99 - 2,1 czyli 0,89 - 1 Bar
30*C = 2,03 - 2,15 czyli 0,93 - 1,05 Bara
ECU przyjmuję ciśnienie atmosferyczne na poziomie 1013hPa czyli 1.1 na BC jak wolicie.
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Lepiej czyli więcej. Tak. Wynika to z ilości tlenu w składzie powietrza, jego gęstości w funkcji temperatury. Gorętsze powietrze jest rzadsze, zawiera mniej tlenu i ECU dzięki czujnikom "widzi" to. Skutkuje to właśnie zmianami doładowania. Każdy AAN'tek w swoim ECU ma czujnik wysokości (odczyt ciśnienia atmosferycznego zlokalizowany nie opodal samego kompa, okolica prawej stopy pasażera, za maskownicą słupka) i uwzględnia również zmiany wysokości. Podane przeze mnie wartości odnoszą się do przedziału wysokości od 0 do 1600 metrów nad poziom morza. Wjazd w wysokie góry powoduje wiadomo - spadek doładowania . Zimą tak samo, jest zimno, na BC widać niższe wartości. Toteż najlepiej badać wartości ciśnienia doładowania przy 20 stopniach na dworku. W innym przypadku trzeba przeliczać sobie.Misiek pisze:Czyli morał bajki taki że im cieplej tym Turbo lepiej dyma?
Z tym senseiowaniem to nie przesadzaj. Braki w wiedzy mam okrutne co wielokrotnie mi udowodniono, jest tu taki jeden z nickiem na J.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Misiek, kk84 nawet prawdę napisał co mu się bardzo ale to bardzo rzadko zdarza z tym że pamiętaj, gdy cieplej, turbo niby lepiej "dyma" ale ma ciężej, więcej pracy, gdy ma zimno po prostu mniej musi wysiłku włożyć żeby uzyskać taki sam efekt, czyli korzystniej ze względu jej eksploatacji jest mieszać na Podlasiu a najlepiej w Suwałkach
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13