[S4-2.2T AAN] Strasznie dymi

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

termostat wymieniony?
2.3AAR
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2012-03-30, 21:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z Ziemi

Post autor: 2.3AAR »

S4owner pisze:Mam to od niedawna. Czyli jak, te dymienie, to może być nieszczelność w silniku, i zmierzyć trzeba kompresję, tak? Lub ewentualnie co może być jeszcze przyczyną?
kup sobie cos takiego i zbadaj temat uszczelki - http://allegro.pl/tester-szczelnosci-co ... 75448.html
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Byłem dziś ta takim teście testerem - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=38808#38808. Niestety nie jestem w 100% przekonany czy facet robił to poprawnie, w każdym razie płyn testujący znajdujący się w górnej komorze testera zmienił kolor, a dolny nie.

Jak ktoś ma doświadczenie z tymi testerami to niech się podzieli uwagami.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Eminencja
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Eminencja »

I jak tam, znalazło sie rozwiązanie problemu?
Jest 2.2, jest zabawa :D
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Jeśli chodzi o mnie to byłem jeszcze na SKP i sondą do badania spalin sprawdził niby skład oparów płynu w zbiorniczku - oprócz tlenu wyszło że jest ok 120 (tych jednostek pp coś tam) HC - wg kolesia ze stacji świadczy to o tym, że jest przedmuch spalin, ale na razie mały. CO2 jakoś nie wykryło. Zadzwoniłem do mechanika co robił głowice i on twierdzi, że takie testy to kiszka - płyn pod wpływem temperatury może wydzielać węglowodory, a nie że pochodzą one z komory cylindra. Jutro mam mu dać auto i ma swoimi sposobami posprawdzać o co biega. Sam już nie wiem, mało prawdopodobne żeby po 7 000 km padła uszczelka, facet robi tych głowic chyba ze dwie tygodniowo, wiec nie jakiś "amator". W każdym razie nie spławił mnie, bierze auto i testuje.

Gadałem z innym mechanikiem i najlepszym sposobem na dojście czy jest przedmuch to: stara świeca z obciętą porcelaną, następnie wierci się w niej dziurę, podpina kompresor, wkręca się w głowicę. Tłok w górne położenie i daje się ciśnienie - jak jest przedmuch to będą bąble w zbiorniczku. Podobno najlepszy sposób przy V6, można określić na którym cylindrze jest nieszczelność.

Zobaczymy co mechanik orzeknie, mam nadzieje że to może korek, opaska ...
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
S4owner
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 74
Rejestracja: 2012-11-04, 10:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mrągowo

Post autor: S4owner »

Eminencja pisze:I jak tam, znalazło sie rozwiązanie problemu?
Niestety jeszcze nie. Płynu nie ubywa, oleju też nie. Samochód stoi u znajomego mechanika i zobaczymy, co to wyjdzie i co będzie.
Awatar użytkownika
stefan87
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: stefan87 »

Może jakbyś nagrał krótki filmik z autem po przejechaniu x km.... jak wygląda dymienie?? ja gdy miałem ostatnie problemy z cewka to auto dymiło znacznie bardziej. po wymianie był spokój. teraz zaś mam problem bo śmierdzi mi benzyną i właśnie mam jakby więcej dymu... daj filmik chętnie bym porównał.
Awatar użytkownika
Misiek
Mechanik
Mechanik
Posty: 181
Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Misiek »

wynik doładowania masz z BC czy z oddzielnego wskaźnika? Jak z BC to odejmij 1Bar atmosferycznego czyli turbinka dyma Ci 0.9Bar w serii jak dobrze pamiętaj dyma 1 bara
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC :)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Misiek, żeby to takie proste było :D.
Doładowanie w Antkach zależne też jest od temperatury zasysanego powietrza i odpowiednio :

0*C = 1,84 - 2.0 czyli 0,74 - 0.9 Bara
20*C = 1,99 - 2,1 czyli 0,89 - 1 Bar
30*C = 2,03 - 2,15 czyli 0,93 - 1,05 Bara

ECU przyjmuję ciśnienie atmosferyczne na poziomie 1013hPa czyli 1.1 na BC jak wolicie.
Awatar użytkownika
Misiek
Mechanik
Mechanik
Posty: 181
Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Misiek »

Czyli morał bajki taki że im cieplej tym Turbo lepiej dyma?
Kk84 jak kupie AAN-a a w tym roku sie zapowiada to będziesz moim Sensei hehe, do wawki nie mam daleko :ok:
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC :)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Misiek pisze:Czyli morał bajki taki że im cieplej tym Turbo lepiej dyma?
Lepiej czyli więcej. Tak. Wynika to z ilości tlenu w składzie powietrza, jego gęstości w funkcji temperatury. Gorętsze powietrze jest rzadsze, zawiera mniej tlenu i ECU dzięki czujnikom "widzi" to. Skutkuje to właśnie zmianami doładowania. Każdy AAN'tek w swoim ECU ma czujnik wysokości (odczyt ciśnienia atmosferycznego zlokalizowany nie opodal samego kompa, okolica prawej stopy pasażera, za maskownicą słupka) i uwzględnia również zmiany wysokości. Podane przeze mnie wartości odnoszą się do przedziału wysokości od 0 do 1600 metrów nad poziom morza. Wjazd w wysokie góry powoduje wiadomo - spadek doładowania ;). Zimą tak samo, jest zimno, na BC widać niższe wartości. Toteż najlepiej badać wartości ciśnienia doładowania przy 20 stopniach na dworku. W innym przypadku trzeba przeliczać sobie.

Z tym senseiowaniem to nie przesadzaj. Braki w wiedzy mam okrutne co wielokrotnie mi udowodniono, jest tu taki jeden z nickiem na J. :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Niechałbym spamować ale dawno bity byłeś? :]
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G, Warna pakuj, warna pakuj :-P. Wielki Brat będzie zadowolony kasując hehe.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Misiek, kk84 nawet prawdę napisał co mu się bardzo ale to bardzo rzadko zdarza :] z tym że pamiętaj, gdy cieplej, turbo niby lepiej "dyma" ale ma ciężej, więcej pracy, gdy ma zimno po prostu mniej musi wysiłku włożyć żeby uzyskać taki sam efekt, czyli korzystniej ze względu jej eksploatacji jest mieszać na Podlasiu a najlepiej w Suwałkach :-)
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Misiek
Mechanik
Mechanik
Posty: 181
Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Misiek »

J.A.G uff :D Dobrze jest mieszkać na podlasiu haha :) Przyszła Esia będzie lżej miała bo podlaskie to biegun faken zimna niestety a Suwałki to już w ogóle :D
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”