[S4-2.2T AAN] Strasznie dymi
- S4owner
- Czeladnik
- Posty: 74
- Rejestracja: 2012-11-04, 10:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mrągowo
[S4-2.2T AAN] Strasznie dymi
Auto na ciepłym silniku strasznie dymi Do tego na na postoju na odpalonym silniku łapie temperaturę 100 stopni, lub czasem więcej, to normalne w "eSkach"?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34c ... 3200d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34c ... 3200d.html
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Żadne nie jest normalne
Jeśli dymi tylko na ciepłym i do tego z rana po odpaleniu a jak jedziesz z jakimś większym obciążeniem przestaje, to będą uszczelniacze zaworowe.
Ciężko tak ocenić ale kompresję zmierz dla swojej informacji, drogi to zabieg nie jest a sporo ci wyjaśni.
100C na jałowym nie jest normalne, może termostat zawieszony, może uszczelka ci poszła skoro też dymi, płynu nie gotuje nie zapowietrza ukł spalinami?
Jeśli dymi tylko na ciepłym i do tego z rana po odpaleniu a jak jedziesz z jakimś większym obciążeniem przestaje, to będą uszczelniacze zaworowe.
Ciężko tak ocenić ale kompresję zmierz dla swojej informacji, drogi to zabieg nie jest a sporo ci wyjaśni.
100C na jałowym nie jest normalne, może termostat zawieszony, może uszczelka ci poszła skoro też dymi, płynu nie gotuje nie zapowietrza ukł spalinami?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Nie ma. Chyba że ci leje się na kolektor wydechowy i się zwęgla pod maską, z tym że dym masz z rury wydechowej a nie spod maski więc nie ma nic do rzeczy.
Ogólnie masz to od zakupu auta czy od niedawna?
Olej jakbyś nawet wlał minerał najtańszy to powinieneś mieć 90C jak wryte, wtedy tylko przy ostrej jeździe będzie po oleju i silniku.
Ogólnie masz to od zakupu auta czy od niedawna?
Olej jakbyś nawet wlał minerał najtańszy to powinieneś mieć 90C jak wryte, wtedy tylko przy ostrej jeździe będzie po oleju i silniku.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Dodaj czy chodzi o temp oleju czy silnika/płynu bo to ważne. Silnika powinna być zawsze 90C ew lekko ponad latem lub ostrej jeździe.
Temp oleju po ostrej to nawet 120C i więcej może być na postoju przez jakiś czas. Dlatego po pałowani lepiej potoczyć się jakiś odcinek.
Te dymienie jak przez pierścienie/tłoki czy blok wyjdzie na pomiarze kompresji.
Gotuje ci ten płyn czy nie? Masz zapowietrzony ukł chłodzenia czy nie?
Temp oleju po ostrej to nawet 120C i więcej może być na postoju przez jakiś czas. Dlatego po pałowani lepiej potoczyć się jakiś odcinek.
Te dymienie jak przez pierścienie/tłoki czy blok wyjdzie na pomiarze kompresji.
Gotuje ci ten płyn czy nie? Masz zapowietrzony ukł chłodzenia czy nie?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- S4owner
- Czeladnik
- Posty: 74
- Rejestracja: 2012-11-04, 10:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mrągowo
Temperatura silnika to dochodzi kreskę ponad 90 stopni, a oleju też jest duża, 110 stopni na postoju. I to po spokojnej jeździe. Zapowietrzony układ? Hmmm...w sumie nie wiem, ale wiem, że załącza się wentylator po przekroczeniu 90 stopni. Płyn chłodniczy jest, tylko po zgaszeniu go, słyszę na kruću wychodzącym od zbiorniczka syczenie, jakby ciśnienie uciekało.
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Biały ten dym panie. Na rozgrzanym motorze kondensatu pary wodnej nie powinno być. Płyn chłodniczy Ci ubywa ?. Wygląda to na zabitą i wydmuchaną uszczelkę pod głowicą.
Tu o sprawdzaniu kompresji w AAN : http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20832181/2
Tu o sprawdzaniu kompresji w AAN : http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20832181/2
Ostatnio zmieniony 2012-11-06, 20:45 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Planowanie, frezowanie gniazd i reszta zabiegów pewnie ok 350-400 zl, robocizna wymiany pewnie 500-600 zł. Do tego części razem z rozrządem zapewne - nie wiem ile przy tym silniku. Ceny powyższe orientacyjne wobec twojego silnika, na podstawie własnych kosztów wymiany uszczelek w AAH. Mnie cały remont wyszedł ok 2 400 zł, w tym rozrząd i szklanki. Szpilki mam stare, zrobione o 5000 km, raczej wszystko ok, aczkolwiek ubywa mi chyba deko płynu - niby zaczęło się od wymienienia zbiorniczka wyrównawczego, więc dokłanie nie wiem "czy się bać, czy olać"
Odkręć korek zbiorniczka - na zimnym - i daj gazu. Jak bulgocze, będą bąble to przedmuch. Ewenualnie badanie płynu na stacji dignostycznej - mają urządzenie to wykrywania chyba siarki w zbiorniczku.
Odkręć korek zbiorniczka - na zimnym - i daj gazu. Jak bulgocze, będą bąble to przedmuch. Ewenualnie badanie płynu na stacji dignostycznej - mają urządzenie to wykrywania chyba siarki w zbiorniczku.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837