Witam,
trafił mi sie okazyjnie silnik z audi 80, 2.3 z automatem, nie jezdzony na gazie w super stanie z kompletnym osprzetem za 600zl kolega mi po znajomosci odda.
Problem jest w tym ze ta 80 ma komputer, liczniki pokazujace spalanie itp a w mojej 100 tego nie ma. Powiedzcie mi prosze jak mocno te silniki beda sie roznic, czy w razie potrzeby bez problemu wrzuce ten motor zamiast swojego? W zasadzie to najbardziej potrzebuje ukladu zasilania bo moj wtrysk jest w strasznym stanie (LPG). Chcialbym wlasnie wywalic gaz, wsadzic tamten wtrysk i latac na benzynce.
Brac ten motor? Bedzie pasowac?
[100 2.3] Różnica między silnikami z komputerem i bez
- Misiek
- Mechanik
- Posty: 181
- Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Kolego silniki się niczym nie różnią z 80 masz NG w 100 masz AAR. Różnica jest taka że w AAR masz wisko i elektryczny wentylator ( po zgaszeniu silnika pracuje jak nie ostudzi motoru wisko ) a w NG masz tylko elektryczny, słupek głowica przepływka i wtryski jeden czort. Chyba że się myle ale raczej nie powinienem
Do 100 wstawił byś licznik z BC podpial się w przekaznikach w któryś kabelek zamontował manetke do obslugi BC i też by wsio chodziło
Jedyne różnice jakie możesz napotkać to rozrząd. W ng ( starych ) był rozrząd napinany pompą wody w ( nowszych ) NG był już napinacz i dłuższy pasek, w AAR takich różnic nie było. Jeżeli silnik naprawde zdrowy to nie zastanawiaj sie tylko swapuj. Nie bedziesz miał żadnych niespodzianek no może jedna na wyjściu wału na wisko do chłodnicy bo ng ma z boku a aar centralnie
Do 100 wstawił byś licznik z BC podpial się w przekaznikach w któryś kabelek zamontował manetke do obslugi BC i też by wsio chodziło
Jedyne różnice jakie możesz napotkać to rozrząd. W ng ( starych ) był rozrząd napinany pompą wody w ( nowszych ) NG był już napinacz i dłuższy pasek, w AAR takich różnic nie było. Jeżeli silnik naprawde zdrowy to nie zastanawiaj sie tylko swapuj. Nie bedziesz miał żadnych niespodzianek no może jedna na wyjściu wału na wisko do chłodnicy bo ng ma z boku a aar centralnie
Ostatnio zmieniony 2012-10-18, 20:11 przez Misiek, łącznie zmieniany 3 razy.
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC
- Misiek
- Mechanik
- Posty: 181
- Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
z tego co mi wiadomo to Plug & Play pasuje jedno do drugiego, choc wolał bym żeby ktoś to potwierdził jeszcze
Ostatnio zmieniony 2012-10-18, 23:33 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-03-30, 21:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z Ziemi
pasujeMisiek pisze:z tego co mi wiadomo to Plug & Play pasuje jedno do drugiego, choc wolał bym żeby ktoś to potwierdził jeszcze
[ Dodano: 2012-10-19, 18:37 ]
bedzie git i nie bedzielukasz89 pisze:A sam wtrysk moge zmienic i bedzie git?
Moj silnik jest zdrowy, od wymiany do wymiany dolewam 0,5 l oleju, rozrzad niedawno robiony wiec potrzebowalbym tylko ukladu zasilania z tamtego
bedzie - bo pasuje
nie bedzie - bo i tak bedziesz musial go wyregulowac pod swoje auto
-
- Adept
- Posty: 17
- Rejestracja: 2012-08-21, 19:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: ze wsiu
lukasz89-ciesz sie ze 11 gazu bo mój żłopie od 15
Misiek-a przednia łapa nie rózni sie?w bloku NG nie ma chyba nawet otworów technologicznych pod przednią łapę
Misiek-a przednia łapa nie rózni sie?w bloku NG nie ma chyba nawet otworów technologicznych pod przednią łapę
Ostatnio zmieniony 2012-10-26, 13:32 przez Don Vito, łącznie zmieniany 1 raz.
╬ Đση Vιтσ ╬ ®
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-03-30, 21:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z Ziemi
zle sie zabierasz do tematulukasz89 pisze:Niestety, sprawdzilismy silnik i nie trzyma wolnych obrotow, faluje, jak sie nagrzeje to gaśnie.
I dalej zostalem z motorem który dobrze jezdzi tylko na LPG, pali 11 gazu a ponad 30 benzyny
musisz wyregulowac wtrysk a nie wymienic silnik, sam widzisz ze na gazie pali dobrze (troche zbyt malo) a na benzynie ogromne ilosci