[100 2.3] Różnica między silnikami z komputerem i bez

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
lukasz89
Adept
Adept
Posty: 31
Rejestracja: 2012-02-25, 13:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gołdap

[100 2.3] Różnica między silnikami z komputerem i bez

Post autor: lukasz89 »

Witam,

trafił mi sie okazyjnie silnik z audi 80, 2.3 z automatem, nie jezdzony na gazie w super stanie z kompletnym osprzetem za 600zl kolega mi po znajomosci odda.

Problem jest w tym ze ta 80 ma komputer, liczniki pokazujace spalanie itp a w mojej 100 tego nie ma. Powiedzcie mi prosze jak mocno te silniki beda sie roznic, czy w razie potrzeby bez problemu wrzuce ten motor zamiast swojego? W zasadzie to najbardziej potrzebuje ukladu zasilania bo moj wtrysk jest w strasznym stanie (LPG). Chcialbym wlasnie wywalic gaz, wsadzic tamten wtrysk i latac na benzynce.

Brac ten motor? Bedzie pasowac?
Awatar użytkownika
Misiek
Mechanik
Mechanik
Posty: 181
Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Misiek »

Kolego silniki się niczym nie różnią :ok: z 80 masz NG w 100 masz AAR. Różnica jest taka że w AAR masz wisko i elektryczny wentylator ( po zgaszeniu silnika pracuje jak nie ostudzi motoru wisko ) a w NG masz tylko elektryczny, słupek głowica przepływka i wtryski jeden czort. Chyba że się myle ale raczej nie powinienem :ok:

Do 100 wstawił byś licznik z BC podpial się w przekaznikach w któryś kabelek zamontował manetke do obslugi BC i też by wsio chodziło :D

Jedyne różnice jakie możesz napotkać to rozrząd. W ng ( starych ) był rozrząd napinany pompą wody w ( nowszych ) NG był już napinacz i dłuższy pasek, w AAR takich różnic nie było. Jeżeli silnik naprawde zdrowy to nie zastanawiaj sie tylko swapuj. Nie bedziesz miał żadnych niespodzianek :P no może jedna na wyjściu wału na wisko do chłodnicy bo ng ma z boku a aar centralnie :P
Ostatnio zmieniony 2012-10-18, 20:11 przez Misiek, łącznie zmieniany 3 razy.
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC :)
Awatar użytkownika
lukasz89
Adept
Adept
Posty: 31
Rejestracja: 2012-02-25, 13:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gołdap

Post autor: lukasz89 »

A sam wtrysk moge zmienic i bedzie git?

Moj silnik jest zdrowy, od wymiany do wymiany dolewam 0,5 l oleju, rozrzad niedawno robiony wiec potrzebowalbym tylko ukladu zasilania z tamtego :)
Awatar użytkownika
Misiek
Mechanik
Mechanik
Posty: 181
Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Misiek »

z tego co mi wiadomo to Plug & Play pasuje jedno do drugiego, choc wolał bym żeby ktoś to potwierdził jeszcze :P
Ostatnio zmieniony 2012-10-18, 23:33 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC :)
2.3AAR
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2012-03-30, 21:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z Ziemi

Post autor: 2.3AAR »

Misiek pisze:z tego co mi wiadomo to Plug & Play pasuje jedno do drugiego, choc wolał bym żeby ktoś to potwierdził jeszcze :P
pasuje

[ Dodano: 2012-10-19, 18:37 ]
lukasz89 pisze:A sam wtrysk moge zmienic i bedzie git?

Moj silnik jest zdrowy, od wymiany do wymiany dolewam 0,5 l oleju, rozrzad niedawno robiony wiec potrzebowalbym tylko ukladu zasilania z tamtego :)
bedzie git i nie bedzie

bedzie - bo pasuje

nie bedzie - bo i tak bedziesz musial go wyregulowac pod swoje auto
Awatar użytkownika
lukasz89
Adept
Adept
Posty: 31
Rejestracja: 2012-02-25, 13:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gołdap

Post autor: lukasz89 »

Niestety, sprawdzilismy silnik i nie trzyma wolnych obrotow, faluje, jak sie nagrzeje to gaśnie.

I dalej zostalem z motorem który dobrze jezdzi tylko na LPG, pali 11 gazu a ponad 30 benzyny :evil:
Don Vito
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-08-21, 19:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: ze wsiu

Post autor: Don Vito »

lukasz89-ciesz sie ze 11 gazu bo mój żłopie od 15 :-?
Misiek-a przednia łapa nie rózni sie?w bloku NG nie ma chyba nawet otworów technologicznych pod przednią łapę
Ostatnio zmieniony 2012-10-26, 13:32 przez Don Vito, łącznie zmieniany 1 raz.
╬ Đση Vιтσ ╬ ®
2.3AAR
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2012-03-30, 21:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z Ziemi

Post autor: 2.3AAR »

lukasz89 pisze:Niestety, sprawdzilismy silnik i nie trzyma wolnych obrotow, faluje, jak sie nagrzeje to gaśnie.

I dalej zostalem z motorem który dobrze jezdzi tylko na LPG, pali 11 gazu a ponad 30 benzyny :evil:
zle sie zabierasz do tematu

musisz wyregulowac wtrysk a nie wymienic silnik, sam widzisz ze na gazie pali dobrze (troche zbyt malo) a na benzynie ogromne ilosci
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”