[100] 2.3 falują obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
trotodyl
Adept
Adept
Posty: 26
Rejestracja: 2011-03-10, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ełk

[100] 2.3 falują obroty

Post autor: trotodyl »

tak jak w temacie na PB falują obroty a na LPG nie ma wolnych obrotów, krztusi się nie ma mocy jak postoi ze dwa dni to ciężko odpalić i gaśnie itp.
Ogólnie .......... się zaczyna dziać świece wymienione kopułka jak nowa, NA POMOC!!

Witam moje auto to Audi 100 C4 2.3 benzyna +gaz AAR (mechaniczny wtrysk)
Co to za urządzenie na pierwszej fotce, dochodzi z niego cykanie przy przekręconym kluczyku na zapłon
Obrazek
na fotce nr 2 to chyba o ile się nie mylę silniczek krokowy, po odpięciu od niego zasilania nie zmieniają sie obroty
Obrazek

Problem jest taki że auto nagle zaczęło się dziwnie zachowywać na PB falują obroty tak między 1000/1100 a czasem na wyższe, zdarza się że są równe ale wysokie 1500 obr.

a na LPG przestał chodzić wogóle a przed tym, tzn jeszcze wczoraj były też dziwne obroty albo za niskie albo za wysokie

czy to może być wina silniczka krokowego, i co to za ustrojstwo z pierwszej fotki, wygląda mi na jakiś zaworek ciśnieniowy ???, może to jego wina

Guma od przepływomierza jest cała, gdzie szukać przyczyny takiego stanu bardzo proszę o pomoc bo już nie wiem co jest grane a jeszcze do niedawna auto chodziło super tak samo na PB jak i LPG


trotodylku mily to nie kormoran....wiesz co mam na mysli...

Oki oki przepraszam rozpędziłem się ale emocje we mnie wzbierają przez ten samochód
obiecuję poprawę
Ostatnio zmieniony 2011-07-26, 19:04 przez trotodyl, łącznie zmieniany 3 razy.
obejrzyj, pomyśl i jedź bezpiecznie


Juz nie Audi w posiadaniu ale cały czas w pamięci Teraz japończyk
Awatar użytkownika
p_bo
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2011-07-02, 13:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3-miasto

Post autor: p_bo »

jak cyka po przekreceniu to dziala dobrze wiec nie w tym szukac, a wlasnie bardziej sprawdzilbym membrane czy nie pogieta
PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE

moje czerwone cudeńko http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=145

i nowa zabawka http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=19888#19888
Awatar użytkownika
trotodyl
Adept
Adept
Posty: 26
Rejestracja: 2011-03-10, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ełk

Post autor: trotodyl »

Na gazie już chodzi, ale na benzynie falują obroty a na gazie są za wysokie
na zimno odpala ładnie i równo trzyma obroty a po nagrzaniu zaczynają sie cyrki i ciężej odpala
obejrzyj, pomyśl i jedź bezpiecznie


Juz nie Audi w posiadaniu ale cały czas w pamięci Teraz japończyk
Awatar użytkownika
Stuczekjan
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2011-07-09, 23:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Janikowo

Post autor: Stuczekjan »

Jak ściągniesz silniczek krokowy to zanim jest taka gumowa rurka w kształcie literki L i idzie jakby od tyłu silniczka do kolektora.Ona lubi sobie pekać i wtedy robi się tam podciśnienie.jeżeli piszesz że coś tam cyka to obstawiam tą gumę.Miałem to samo u siebie.Zdjąłem tą rurkę wymyłem porządnie w wodzie z mydłem i owinąłem taśmą izolacyjną i wszystko wróciło do normy.Ogólnie warto albo załatwić sobie gdzieś tę gumę albo coś przekombinować z czymś innym.
c4rt
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2012-01-14, 13:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krosno

Post autor: c4rt »

trotodyl pisze:po nagrzaniu zaczynają sie cyrki i ciężej odpala
Sprobuj wymienic czujnik temperatury ten 2 pinowy u mnie pomoglo ;)

To jest ten czujnik: bosch 0 280 130 053 ja zaplacilem u siebie okolo 120 zl ( proponowali mi zamiennik jakis tanszy ale z zamiennikami to roznie bywa...)
Ostatnio zmieniony 2012-01-14, 14:52 przez c4rt, łącznie zmieniany 1 raz.
Plieter
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-26, 21:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Plieter »

Myślę, że w dobrym temacie piszę.
Gdy silnik się nagrzeje i przekroczy 50C momentalnie traci wolne obroty, zazwyczaj nie gaśnie ale trzyma tak około 100-200obr, natomiast jak jest zimny ładnie pali, i obroty trzyma równo 1000. Dzieje się to zarówno na benzynie jak i lpg.
Co może być tego przyczyną?
Z tego co czytam w różnych źródłach prawdopodobnie padł mi czujnik temperatury ten 2 pinowy jak pisał kolega powyżej. Czy dobrze myślę?

Z góry dzięki
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

dwupinowy czujnik odpowiada za sterowanie wtryskiwaczem rozruchowym(opór:
2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 ° )
także nie tu bym szukał przyczyny. Podstawą jest w 100% szczelny układ dolotowy, prosta tarcze od przepływomierza, sprawna sonda lambda( u mnie to ona bardzo dużo broiła) poprostu odłącz ją i obserwuj czy zajdą jakieś zmiany prawdopodobnie na lepsze.

[ Dodano: 2012-10-31, 22:33 ]
Instalacja lpg I gen czy II gen?

[ Dodano: 2012-10-31, 22:37 ]
Obrazek
zdjęcie na podstawie Audi 100 C3, w C4 ten czujnik znajduje się od dołu
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
Plieter
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-26, 21:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Plieter »

Przewody sprawdzałem i według mnie są szczelne.
Czyściłem krokowca, odłączyłem sondę lambe i dalej to samo. Dodam, że do tego wszystkiego nie ma opcji zapalić go na benzynie jak jest ciepły, a na gazie od razu pali.
Według mnie to II gen ale dla pewności wrzucę później kilka zdjęć.
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

w pierwszej kolejności sprawdź czujnik o którym pisałem za pomocą miernika, lub też wymień na nowy koszt około 25zł. jeśli na wężu co idzie do mieszalnika jeśli silniczek krokowy to jest to II gen jeśli register(śruba) to Igen.
Poczytaj tutaj na temat dwupinowca
klik
sprawdź też czy tarcza spiętrzająca jest prosta nie pogięta i czy na odpowiedniej wysokości
Ostatnio zmieniony 2012-11-01, 21:51 przez gumiss64, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
Awatar użytkownika
Misiek
Mechanik
Mechanik
Posty: 181
Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Misiek »

Ja bym dla wszelkiego podmienił krokowy. U siebie miałem identyk sytuacje, czujnik 2pin swoją drogą ale do obrotów nic nie ma. Falowało i falowało, dolot sprawdzony, podciśnienia idealnie, wszystko niby git a falował dalej i co? krokowy tez wydawał się dobry, myty był, podłączany bezposrednio pod aku czy otwiera i zamyka i działał a podmieniłem i ręką odjał wszystko :D jak masz gdzie to polecam ten zabieg. Aha jak chcesz odpalić na PB normalnie to po prostu odłącz czujnik 2pin bedzie wiecej palić ale autko bedzie odpalało, miałem identyczna sytuacje z ciepłym silnikiem ze nie chciał palić :ok:
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC :)
Plieter
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-26, 21:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Plieter »

Dzisiaj wymieniłem czujnik temp 2 pinowy czarny i poprawiło się. Nie gaśnie, obroty trzyma w miare równe. Natomiast ciepły nie odpala na benzynie.
Dzieki chłopaki za rady bo już tak da się jeździć, a jak będziecie mieli pomysł czemu gdy sie rozgrzeje nie pali na benzynie to byłbym wdzięczny ;)
Plieter
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-26, 21:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Plieter »

Dzisiaj problem powrócił. Dwa dni było w porządku, obroty na ciepłym i na zimnym ładnie trzymał w okolicach 1000obr. A dziś powtórka jak z przed kilku dni czyli na zimnym na benzynie ładnie trzyma obroty na ciepłym traci i gaśnie, na lpg na zimnym falują na ciepłym spadają do 100-200 a czasem gaśnie.
Myślę, że faktycznie może to być wina krokowka, myślicie że opłaca się kupować używkę, bo cena nowego jest kosmiczna, może doradzicie jakiś zamiennik a może z innego auta podpasuje?
Awatar użytkownika
Misiek
Mechanik
Mechanik
Posty: 181
Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Misiek »

identyczny krokowy miałem w oplu kadecie gsi 2.0 8v ale bd pasował z kazdego silnika 2.0 8v c20ne (kadett,vectra A,Omega A) ogolnie najlepiej podjedz na jakis złom i popatrz czy nie maja gdzies 100 albo wlasnie takiego opelka podmien na chwile i bedziesz widzial czy dziala i czy jest poprawa ^^
Analogicznie bd tez pasował z NG/NF (wszystkie r5 nawet 3b/aan)
Ostatnio zmieniony 2012-11-05, 16:32 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC :)
2.3AAR
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2012-03-30, 21:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z Ziemi

Post autor: 2.3AAR »

Misiek pisze:identyczny krokowy miałem w oplu kadecie gsi 2.0 8v ale bd pasował z kazdego silnika 2.0 8v c20ne (kadett,vectra A,Omega A) ogolnie najlepiej podjedz na jakis złom i popatrz czy nie maja gdzies 100 albo wlasnie takiego opelka podmien na chwile i bedziesz widzial czy dziala i czy jest poprawa ^^
Analogicznie bd tez pasował z NG/NF (wszystkie r5 nawet 3b/aan)
a nie lepiej tego krokowego przeplukac w benzynce przez noc? zobacz tez czy rurki prowadzace do krokowego nie popekaly i ni ciagnie tam lewizny
Awatar użytkownika
Misiek
Mechanik
Mechanik
Posty: 181
Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Misiek »

2.3AAR widzisz u mnie krokowy wyprany przez noc właśnie, sprawdzany pod aku czy otwiera i zamyka, wydawał sie dobry a podmieniłem na inny i ręką odjał. To że wymyjesz i sprawdzisz czy otwiera i zamyka nie znaczy ze jest dobry niestety
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”