[100-2.3 AAR] Brak mozliwosci wyeliminowania bledu 2121

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
2.3AAR
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2012-03-30, 21:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z Ziemi

[100-2.3 AAR] Brak mozliwosci wyeliminowania bledu 2121

Post autor: 2.3AAR »

Audi C4 100 silnik 2.3 AAR z automatyczna skrzynia biegow.

Nie moge poradzic sobie z obrotami biegu jalowego prawdopodobnie spowodowanymi bledem (kodem blyskowym 2121)

2121 - zestyk biegu jalowego w silniku krokowym predkosci biegu jalowego

lub

2121 - uszkodzenie obwodu zaworu regulacyjnego zaplon (kod alternatywny)

Objawy sa takie ze na P lub N mam dosc nskie obroty rzedu 600 obrortow. W chwili wrzucenia D obroty spadajana 400-500 i rzuca silnikiem. Zalaczenie klimatyzacji powoduje spadek obrotow na 400 i bardzo nierowna prace plus problemy z ruszeniem z miejsca. Krotko mowiac objaw jest taki jakby silniczek krokowy nie pracowal/nie dostawal prawidlowego impulsu o bciazeniu i koniecznosci doregulowania obotow. Wspomne iz w automacie jest stycznik biegu jalowego zintegrowany z TPS-em dajacym informacje do ASB. Po lekkim uchyleniu przepustnicy robi pyk i po zamknieciu takze pyk.

Co zrobiono zeby wyeliminowac praoblem.

1.Podmieniano silniczek krokowy ze sprawnych aut.

2.Podmieniano przepustnice wraz z potencjometrem/stycznikiem ze sprawnych aut. Na sprawnych autach kody pokazywaly 4 4 4 4 czyli brak bledow. Tylko podpialem je do siebie od razu jest 2121. Oczywiscie odpiecie wtyczki od stycznika biegu jalowego skutkuje 4 4 4 4 czyli znowu brakiem bledow.

3.Podmieniano sterownik JETRONIC.

4.Sprawdzano pin 28 sterownika - jest napiecie akumulatora

5.Oczywiscie sprawdzono szczelnosc wszystkich polaczen

6.Na zestyku jalowego sa trzy piny. Jeden ma 12V po uchyleniu przepustnicy robi sie 0V. Na drugim pinie jest caly czas 12V (zasilanie). Na trzecim pinie jest 0V po ucyleniu przepustnicy robi sie 12V. Wartosci te byly porownane z innym dzialajacym autem i sa takie same.

Co mozna jeszcze zrobic? Obecnie podpieram przepustnice srubka ale nie jest to metoda.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Skoro TPS, krokowy i ECU wyeliminowałeś to może wiązka gdzieś przerwana.
Błąd jednoznacznie wskazuje na TPS ale przecież to sprawdziłeś.
Może sterownik skrzyni coś miesza, skoro wrzucanie "drajw" powoduje spadek obrotów. Podmieniałeś też TCM?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
2.3AAR
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2012-03-30, 21:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z Ziemi

Post autor: 2.3AAR »

J.A.G pisze:Skoro TPS, krokowy i ECU wyeliminowałeś to może wiązka gdzieś przerwana.
Błąd jednoznacznie wskazuje na TPS ale przecież to sprawdziłeś.
Może sterownik skrzyni coś miesza, skoro wrzucanie "drajw" powoduje spadek obrotów. Podmieniałeś też TCM?
Problem rozwiazany.
Ostatnio zmieniony 2012-10-12, 20:17 przez 2.3AAR, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”