[100-2.3 AAR] wymiana oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

[100-2.3 AAR] wymiana oleju

Post autor: LysyG »

Witam

Jaki olej i ile wchodzi. Poprzedni właścieciel wlał 15 W 40 a ja myślę o półsyntetyku 10 W 40. Przebieg auta 250 tyś. powinno być ok? Mogą być jakie problemy po wymianie na 10 W40? Może ktoś wie jaka powinna być specyfikacja oleju do tego silnika?
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

jeżeli lał 15W40 to ty lej dalej jak przejdziesz na połówkę to zrobisz błąd wycieki spalanie oleju zostań przy mineralnym
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

O ile jest w dobrej kondycji silnik i nie bierze oleju to nie słuchaj żadnych bzdur typu rozszczelnienia itp itd było już o tym dużo pisane jak nie tu to na innych forach ludzie przechodzą z mineralnego na pół syntetyki nawet i wyżej i nic złego się nie dzieje pod warunkiem że silnik jest ok. Jeśli tego mineralnego nie brał to nie będzie brał 10W-40
Polecam Valvoline Max Life 10W-40 dobry olej :ok:
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

Silnik ma 250tyś.Jest to auto wójka,który był pierwszym właścicielem,więc przebiegu jestem pewien. Jak go oglądałem, lekko ma zapoconą uszczelkę pod klawiaturą, reszta sucha,na podłogę nie kapie.
A co myślicie o zalaniu go syntetykiem? Nigdzie nie mogę znaleść jaki olej był polecany w instrukcji obsługi?
Ostatnio zmieniony 2012-05-23, 22:22 przez LysyG, łącznie zmieniany 1 raz.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Jak zalejesz dobrym pół syntetykiem będzie ok a syntetyk to coś typu 5W-40
Jak jesteś bardzo narwany na syntetyk to jest Valvoline Max Life 5W-40
Ja bym go zalał 10W-40 w zupełności wystarczy. :->
A taki przebieg na 5 zyl to jeszcze nic.
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 00:23 przez karol89, łącznie zmieniany 1 raz.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

No i właśnie dlatego chcę go zalać fulem.
Nie mam do niego instrukcji bo wujaszek gdzieś ją posiał - jeszcze szuka.
Czekam może ktoś odpisze jaki olej każą lać w instrukcji, to taki zaleję.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Suchy1987, bez obrazy ale bajki opowiadasz. Potwierdzasz regułę mitu powtarzanego w kółko przez ciemnych mechaników... Myślałem że to rozumiesz.
Dla autora proponuję http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1 ... light=olej
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

No i poszło. Dzisiaj wymieniłem na 5W40 i zobaczymy co się będzie działo.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Jakiej firmy olej?? :-P
Nic złego mu się nie stanie.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Na pewno niedługo się zatrze :] ale dałeś puścić cię w maliny :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Żarcik, same plusy z takiej zmiany :ok:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

W maliny nie dałem się wpuścić :-P
Po ilości postów i dyskusji na różnych forach na temat przejścia z minerała na jakikolwiek inny olej (nie wspomnę o fulu), widać że nie jest to takie oczywiste. Osobiście używam jeszcze Forda Galaxy 1,9 tdi, który cały czas jeździ na fulu (mimo 190 tyś. przelatanych) i jestem zwolennikiem lania fula a w razie nieszczelności silnika na pewno powymieniał bym uszczelki w tymże silniku, a nie zalewał go gęściejszym olejem coby nie sączył . Niestety "druciarze" robią zamęt na różnych forach i człowiek głupieje :evil:
Tak czy inaczej zrobiłem już 200 km i oleju nie ubyło. Nie zauważyłem też niebieskich bąków z rury, ani dymu, więc na pewno będzie dobrze. :ok:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ważna jest gęstość tego oleju w temp pracy która w przypadku minerału może być nawet dużo nisza niż synt. więc minerał tak na prawdę jest bardziej podatny na nieszczelności i sączyć się będzie jak woda. Same mity i niczym nie poparte bzdury można tylko znaleźć.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

Już prawie 500 km i dalej spoko. Oleju dalej nie ubywa, kolor troszkę ciemniejszy złoty - klarowny, bąków niebieskich nie puszcza, wycieków nie ma.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

371k km i latam na syntetyku. Zero "sensacji". W drugim aucie (Berlingo 2.0HDi) też wlewam syntetyk przy 352k km przelotu i nic się nie dzieje.
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

J.A.G, możliwe że masz i rację ja się trzymam swojej i ją stosuje ale mogę się mylić
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”