[100-2.3 AAR] wymiana oleju
-
- Czeladnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WROCŁAW
[100-2.3 AAR] wymiana oleju
Witam
Jaki olej i ile wchodzi. Poprzedni właścieciel wlał 15 W 40 a ja myślę o półsyntetyku 10 W 40. Przebieg auta 250 tyś. powinno być ok? Mogą być jakie problemy po wymianie na 10 W40? Może ktoś wie jaka powinna być specyfikacja oleju do tego silnika?
Jaki olej i ile wchodzi. Poprzedni właścieciel wlał 15 W 40 a ja myślę o półsyntetyku 10 W 40. Przebieg auta 250 tyś. powinno być ok? Mogą być jakie problemy po wymianie na 10 W40? Może ktoś wie jaka powinna być specyfikacja oleju do tego silnika?
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mazowieckie
O ile jest w dobrej kondycji silnik i nie bierze oleju to nie słuchaj żadnych bzdur typu rozszczelnienia itp itd było już o tym dużo pisane jak nie tu to na innych forach ludzie przechodzą z mineralnego na pół syntetyki nawet i wyżej i nic złego się nie dzieje pod warunkiem że silnik jest ok. Jeśli tego mineralnego nie brał to nie będzie brał 10W-40
Polecam Valvoline Max Life 10W-40 dobry olej
Polecam Valvoline Max Life 10W-40 dobry olej
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
-
- Czeladnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WROCŁAW
Silnik ma 250tyś.Jest to auto wójka,który był pierwszym właścicielem,więc przebiegu jestem pewien. Jak go oglądałem, lekko ma zapoconą uszczelkę pod klawiaturą, reszta sucha,na podłogę nie kapie.
A co myślicie o zalaniu go syntetykiem? Nigdzie nie mogę znaleść jaki olej był polecany w instrukcji obsługi?
A co myślicie o zalaniu go syntetykiem? Nigdzie nie mogę znaleść jaki olej był polecany w instrukcji obsługi?
Ostatnio zmieniony 2012-05-23, 22:22 przez LysyG, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mazowieckie
Jak zalejesz dobrym pół syntetykiem będzie ok a syntetyk to coś typu 5W-40
Jak jesteś bardzo narwany na syntetyk to jest Valvoline Max Life 5W-40
Ja bym go zalał 10W-40 w zupełności wystarczy.
A taki przebieg na 5 zyl to jeszcze nic.
Jak jesteś bardzo narwany na syntetyk to jest Valvoline Max Life 5W-40
Ja bym go zalał 10W-40 w zupełności wystarczy.
A taki przebieg na 5 zyl to jeszcze nic.
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 00:23 przez karol89, łącznie zmieniany 1 raz.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Suchy1987, bez obrazy ale bajki opowiadasz. Potwierdzasz regułę mitu powtarzanego w kółko przez ciemnych mechaników... Myślałem że to rozumiesz.
Dla autora proponuję http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1 ... light=olej
Dla autora proponuję http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1 ... light=olej
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Czeladnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WROCŁAW
W maliny nie dałem się wpuścić
Po ilości postów i dyskusji na różnych forach na temat przejścia z minerała na jakikolwiek inny olej (nie wspomnę o fulu), widać że nie jest to takie oczywiste. Osobiście używam jeszcze Forda Galaxy 1,9 tdi, który cały czas jeździ na fulu (mimo 190 tyś. przelatanych) i jestem zwolennikiem lania fula a w razie nieszczelności silnika na pewno powymieniał bym uszczelki w tymże silniku, a nie zalewał go gęściejszym olejem coby nie sączył . Niestety "druciarze" robią zamęt na różnych forach i człowiek głupieje
Tak czy inaczej zrobiłem już 200 km i oleju nie ubyło. Nie zauważyłem też niebieskich bąków z rury, ani dymu, więc na pewno będzie dobrze.
Po ilości postów i dyskusji na różnych forach na temat przejścia z minerała na jakikolwiek inny olej (nie wspomnę o fulu), widać że nie jest to takie oczywiste. Osobiście używam jeszcze Forda Galaxy 1,9 tdi, który cały czas jeździ na fulu (mimo 190 tyś. przelatanych) i jestem zwolennikiem lania fula a w razie nieszczelności silnika na pewno powymieniał bym uszczelki w tymże silniku, a nie zalewał go gęściejszym olejem coby nie sączył . Niestety "druciarze" robią zamęt na różnych forach i człowiek głupieje
Tak czy inaczej zrobiłem już 200 km i oleju nie ubyło. Nie zauważyłem też niebieskich bąków z rury, ani dymu, więc na pewno będzie dobrze.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Ważna jest gęstość tego oleju w temp pracy która w przypadku minerału może być nawet dużo nisza niż synt. więc minerał tak na prawdę jest bardziej podatny na nieszczelności i sączyć się będzie jak woda. Same mity i niczym nie poparte bzdury można tylko znaleźć.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13