Strona 1 z 7

[S4-2.2T AAN] Problem z doładowaniem

: 2012-05-16, 00:29
autor: miniekzgr
Witam! Mam problem ze zbyt małym doładowaniem.Na BC pokazuje mi się maksymalnie 1.6 kiedy bez problemu powinno być 2.1.Sprawdziłem cały dolot niektóre wężyki wymienione,opaski podokręcane,IC szczelny,gumy tak samo całe.Na początku myślałem ze DV jest trafiony,założyłem BOV-a bez zmian,założyłem drugi DV,bez zmian.Membrana w WG jest szczelna.N 75 cyka pod napięciem jednak kiedy dmucham w wężyk idący z N75 do WG czuje jak uchodzi powietrze...Macie może jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić??

: 2012-05-16, 07:40
autor: mmlody86
podmien ten n75 dla pewnosci na inny, ale problem moze lezec w wielu innych sprawach, jezeli komputer wykryje jakis problem to w zaleznosci od tego jak jest on powazny, to sam steruje tak n75 zeby dalo sie jechac a nie uszkodzic silnika, podlacz pod VAGa i zobacz czy cos ci pokaze

: 2012-05-16, 09:59
autor: miniekzgr
Podłaczaliśmy z kolegą,ale nic poważnego nie pokazało.Z tego co pamiętam to był błąd "czujnik spalania stukowego"

: 2012-05-16, 10:57
autor: J.A.G
To też jest powód niższego doładowania.

: 2012-05-16, 15:45
autor: mmlody86
dokladnie dlatego doladowanie masz na poziomie 1.6 bo czujnik wykrywa cos nie tak, moze sam czujnik jest uszkodzony ...

: 2012-05-17, 00:17
autor: miniekzgr
W takim razie w przyszłym tygodniu działamy z tym czujnikiem.A powiecie gdzie się ten czujnik znajduje??

: 2012-05-17, 08:53
autor: mmlody86
791353856 zadzwon na ten numer kolega ma na imie Lukasz, powiedz ze masz telefon od Krzyska z bialegostoku i powiedz jaki masz problem, odrazu powie ci co i jak i gdzie szukac :)

: 2012-05-17, 11:07
autor: J.A.G
miniekzgr, Podaj kod błędu. Czujniki spalania stukowego masz dwa, jeden od 1,2,3 cyl oraz drugi 4 i 5 cyl. Są w sumie takie same, różni je dł. przewodów i kolory wtyczek (niebieska i zielona, zielony jest dla 1,2,3cyl)

ECU ogranicza doładowanie i zmienia wyprzedzenie zapłonu żeby nie rozwalić motorni spalaniem detonacyjnym. Albo zalałeś lichego paliwa, albo źle jest dokręcony czujnik (złym momentem a jest on bardzo ważny - 15Nm) a bardziej prawdopodobne że padł.

: 2012-05-17, 14:35
autor: miniekzgr
mmlody86 dzięki śliczne.Zadzwonie trochę później.A powiedzcie Mi gdzie te czujniki się znajdują?W głowicy,bloku? z boku z tyłu??

: 2012-05-17, 15:59
autor: J.A.G
Po nitce do kłębka. Postaraj się i wytęż trochę biorąc moją wcześniejszą wypowiedź pod uwagę a nie na gotowca czekasz :-P :-P :-P
Bez dobrego klucza dynamo. nawet nie podchodź do tego, mało który ma skalę poniżej 28Nm.

: 2012-05-17, 19:35
autor: miniekzgr
J.A.G pisze:Po nitce do kłębka. Postaraj się i wytęż trochę biorąc moją wcześniejszą wypowiedź pod uwagę a nie na gotowca czekasz :-P :-P :-P
Bez dobrego klucza dynamo. nawet nie podchodź do tego, mało który ma skalę poniżej 28Nm.
A to już chyba wiem gdzie :lol:

[ Dodano: 2012-05-22, 18:25 ]
Czujnik zmienione I... Jest już 1.8 a przez chwile pokazało 1.9.Już niewiele brakuje. :ok: O to prawdopodobny powód awarii Obrazek

: 2012-09-07, 01:05
autor: miniekzgr
Panowie ciąg dalszy szukania usterki.Dalej jest 1.8..Ostatnio dokręciłem sprężyne na WG o ok 4 obroty.I Ku mojemu zdziwieniu po krótkiej przejażdżce doładowanie na BC nawet nie drgneło.Odpinałem N75 i na odpiętym ładuje maksymalnie 1.5.

: 2012-09-07, 15:47
autor: kk84
A turbawka w jakiej kondycji ?.

: 2012-09-07, 16:23
autor: GTR34
miniekzgr pisze:Odpinałem N75 i na odpiętym ładuje maksymalnie 1.5.
Trochę dziwne, po odpięciu N75 turbina powinna pompować aż do przeładowania i wejścia w tryb awaryjny.. Chyba, że w tym silniku tak nie ma ?

: 2012-09-07, 16:32
autor: kk84
GTR34 pisze:Chyba, że w tym silniku tak nie ma ?

jest.