Żygnęło z rury wydechowej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Dodam jeszcze że olej po zmianie na nowy Motul 10w40 a było to już przeszło miesiąc temu już następnego dnia po zmianie na bagnecie był koloru czarnego.
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

Powinieneś zrobić płukankę po tak długim nie zmienianiu oleju. Nigdy nie zejdzie Ci cały olej zawsze coś zostanie. Co do Ciśnienia oliwy to nie będę się sprzeczał siedzę dość długo z tym silnikiem i swoje wiem.
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Poczytałem trochę o tej płukance i nie jest to wcale taka prosta operacja ,może lepiej zrobić coś takiego że przejeździć ze 2 tysiące kilometrów na tym oleju co wlałem teraz nowym i znowu zmienić ? Czy taka operacja to będzie prawie jak płukanka teoretycznie ?
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

Wszystko jest kwestią jak bardzo motor jest zasyfiony. Ja bym zrobił płukankę lub przed wymianą dodać ropy do oleju i niech pochodzi na wolnych obrotach z 10-15 minut. Potem zlać wszystko zalać nowym olejem jakimś tanim przejechać z 200 km i wymienić na pełen synteteyk
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

No właśnie ale jak to sprawdzić jak bardzo jest zasyfiony ? Jeżeli po zmianie oleju ciśnienie tak ładnie skoczyło do góry i na na zimnym i na nagrzanym to może nie jest aż tak tragicznie może pompa olejowa też jeszcze nie jest na wykończeniu? Przebieg w tej chwili mam 330 tysięcy ale nie jestem pewny czy nie było kręcone, auto w 2006 roku przyjechało ze Szwecji tam wątpię żeby ktoś kręcił w Polsce już prędzej.
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

Dzwoń to ci parę rzeczy podpowiem
669415890
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Dzisiaj zrobiłem dłuższą trasę w sumie 30km i ciśnienie na nagrzanym już spadło znowu, było 1.2 bara tylko, na zimnym ok ponad 4 bary, pompa umiera ?
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Dzisiaj po około półgodzinnej jeździe ciśnienie oleju równo 1 bar
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Ciśnienie cały czas leci w dół na nagrzanym co robić ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”