Strona 1 z 1

[100-2.3 AAR] Problemy z odpaleniem na ciepłym

: 2018-11-07, 18:44
autor: Kacy
Witam forumowicze!
Błagam pomóżcie, bo już nie mam pomysłów co mojej C4 dolega...
Auto to Audi 100 C4 z silnikiem AAR PB+Gaz z 1990 roku (pierwszy tydzień produkcji). Auto wiele przeszło, ale zostało kupione na dojazdy do pracy. Mam ją już 1,5 roku i trochę już zostało w niej zrobione. Tylko pojawił się nowy problem, audiczka odpala na zimnym z gazu i benzyny, ale jak już się troszkę rozgrzeje (nawet 50 stopni) to już nie odpala ani z gazu, ani z benzyny... Mało tego, nawet podczas jazdy po rozgrzaniu potrafi zgasnąć :-/ Czytałem wiele na forum i zacząłem sprawdzać. Po odłączeniu czujnika 2-pinowego auto idzie odpalić na ciepłym, nie ma najmniejszego problemu, ale mimo to potrafi zgasnąć podczas jazdy i nierówno zaczyna pracować przy dodawaniu gazu. Wymieniłem dziada. Nie pomogło. Iskra jest, ale wymieniłem cewkę wraz z modułem. Też nie pomogło. Gdzieś wyczytałem, że może czujnik Halla trzeba wymienić, więc też to zrobiłem i dalej nic! :( Auto jak było uziemione tak dalej jest..

Przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi...

Może macie jakieś sugestie gdzie włożyć dalej łapy, bo mi brakuje pomysłów :cry:

: 2018-11-07, 18:54
autor: LuzaQ
z ciekawosci spytam ten czujnik 2 pinowy co piszesz to od czego jest?

: 2018-11-07, 19:22
autor: Kacy
O kurde nie napisałem sorki, czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Jego numer OEM: 034906161

Ja zakupiłem czujnik FAE: 33410

Jeszcze pytanie czy w kostce od tego czujnika napięcie powinno być na dwóch wejściach? Bo u mnie na jednym jest 5V, a na drugim 4,6V.

Ponawiam pytanie propo kostki, czy ktoś może kiedyś sprawdzał u siebie? Auto jak stało tak stoi dalej... :(

: 2018-11-17, 14:50
autor: Kacy
A wiecie też może co to jest za czujnik, ten z przewodem brązowym? Przewód łączy się w kostce czujnika temperatury 4-pinowej.

Obrazek

: 2018-11-18, 22:09
autor: Adam
czujnik brązowy na tym samym krućcu jest od temp na liczniku i do klimatyzacji. miałem podobny problem jak u ciebie, zaznaczam że czujnik 2 pinowy FAE sie nadaje o kant dupy. one od nowości potrafią nie działać, kup orginalny bosch. problem powinien ustąpić czujnik wkręcony w głowicę z brązowym kabelkiem, nie wiem.... u mnie w moim 2.3 tego nie było

: 2018-11-19, 11:50
autor: Butterbean
Adam zważaj na slownictwo.

: 2018-11-19, 18:17
autor: krótki
Sprawdź podciśnienia. Ja kiedyś przy latarce dolewałem olej i krzywo zakręciłem korek. Zimny palił, bo ma wtrysk rozruchowy, po rozgrzaniu podciśnienie nie było w stanie unieść klapy i nie dostawał paliwa.

: 2018-11-20, 16:41
autor: Kacy
Niestety, ale kolega Adam ma rację, zmierzyłem ten czujnik FAE i lepiej nic nie mówić... Teraz czekam na czujnik Boscha, musiałem z internetu ściągać, bo sklepy w moim mieście twierdzą, że Boscha nie ma w hurtowniach już...

Czyli ten brązowy kabelek to już jakiś kolejny wynalazek poprzedniego właściciela, haha :lol:

krótki, dzięki za uwagę, ale z podciśnieniem u mnie w porządku :-D

No nic, teraz czekać na nowy czujnik i dam znać czy faktycznie pomoże (OBY!!) :mrgreen:


A dodam jeszcze, że mierzyłem też czujnik ERA w sklepie i też miał nieodpowiednie wartości, więc uważajcie na niego!

EDIT: Przyszedł czujnik, założyłem, ale nadal bez poprawy :-(

: 2018-11-25, 22:08
autor: Kacy
Dobra, auto udało się uruchomić. W moim przypadku była skrzywiona blaszka przy dolocie w mikserze.

Temat do zamknięcia ;)