Strona 1 z 1

[100-2.0 16V ACE] Jaki akumulator

: 2014-01-28, 22:31
autor: jacek2121
Witam. Mam pytanko ponieważ posłuszeństwa zaczyna odmawiać akumulator mam teraz 72 Ah znajomy mówi że to za duży i że wystarczy 55 pozatym tak dużego alternator może nie doładowywać.. I nie wiem kupić teraz 72 czy 55 tak jak radzi?? Pozdrawiam

: 2014-01-28, 23:00
autor: Tomas
jacek2121 pisze: pozatym tak dużego alternator może nie doładowywać..
A do tej pory jakoś dawał rade doładować?

jacek2121, sprawdź z kodów wyposażenia (naklejka w bagażniku) jaki był fabrycznie? Nie sugeruj się za bardzo tym co podają producenci aku.

17 Ah to nie jest tak duża różnica żeby nie doładował a jednocześnie dość duża co do trzymania :mrgreen:
2 Litry to trochę jest czym kręcić do rozruchu... 55 to moja dziewczyna ma w seacie 1,6L

: 2014-01-28, 23:30
autor: Paweł.S
ja bym brał tego z większym prądem rozruchowym

: 2014-01-30, 18:02
autor: oldkloss
Ja mam drugą zime centre plus 62Ah wcześniej miałem 72ah jakieś taniochy i szybko padło ciągle niedoładowane.Na początku myślałem,że mało aperogodzin ale widze,że jest ok mam prawie pełne wyposażenie klima,grzane dupy,grzane el. lusterka, spryski bebny zamków i widze,że prz 90Amperowym alternatorze 62 jest optymalne,a 72 nawet po trasie było niedoładowane kwestia w jakim stanie jest alternator,bo z wiekszym Ah dostanie po dupie i będzie do roboty.Chciałem pierwsze boscha ale nie polecali tak samo centry futura, a prąd rozruchowy im wiekszy tym lepszy ale bez przesady to nie disel.

: 2014-01-30, 18:33
autor: Tomas
oldkloss pisze:a prąd rozruchowy im wiekszy tym lepszy ale bez przesady to nie disel.
Tak nie do końca... im większy prąd rozruchowy tym mniejsza żywotność aku.
Czyli jeżeli mamy dwa aku jeden 62Ah i rozruch 500A a drugi 62Ah a rozruch 650A. To ten drugi mniej wytrzyma, szybciej padnie. W sensie całej żywotności akumlatora.

Co do wyboru marki akumlatora to jest osobny temat: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1050 :ok:

Więc jak to nie diesel i dobrze kręci nie ma co się napalać na duży prąd rozruchowy bo zazwyczaj i tak jest 3 razy większy niż potrzebny do danego silnika :-P

: 2014-01-30, 22:32
autor: jacek2121
Aha dziękuję panowie za rady :) Myślę że chyba zaryzykuję ten 55

: 2014-01-31, 09:02
autor: platnerz
Tak nie do końca... im większy prąd rozruchowy tym mniejsza żywotność aku.
Czyli jeżeli mamy dwa aku jeden 62Ah i rozruch 500A a drugi 62Ah a rozruch 650A. To ten drugi mniej wytrzyma, szybciej padnie. W sensie całej żywotności akumlatora.
Przecież prąd I=U/R rozruchowy to jest wartość MAKSYMALNA zależna od napięcia i oporu rozrusznika. Jak masz stałe napięcie na aku 12 V niezależnie od jego pojemności to i prąd rozruchowy będzie taki jak przy 55 czy 72 Ah bo rozrusznik pobierze taką samą ilość prądu. Ja polecam 72 Ah, bo będzie mniej obciążony i poza tym nie będzie "latał" w miejscu mocowania bo wejdzie prawie na styk

: 2014-01-31, 16:41
autor: oldkloss
Gdyby obliczanie takiego prądu było takie proste,a sprawność takiego rozrusznika?? :oops: (nierównomierne obiążenie,stan rozrusznika itp)
Najprościej miernik cengowy i wartość od razu jest.

: 2019-05-28, 12:17
autor: iparts
Teoretycznie to 55 by wystarczyło, tylko kwestia tego jakie masz dokładnie wyposażenie. Im więcej elektroniki tym powinien być większy aku. Ponad 70 jak do tej pory może faktycznie jest zbyt duży, ale coś takiego https://www.iparts.pl/czesc/akumulator-energizer-em60lb2,0-443-em60lb2-1028615.html#100042 powinno być jak najbardziej okej. 2.0 potrzebuje sporo prądy na rozruchu, więc nie ma co zaniżać do minimum możliwości akumulatora. Co do alternatora to jeśli jest w pełni sprawny to bez problemu powinien sobie radzić również z większym aku :)

: 2019-05-28, 22:20
autor: Bulbulator
Dziękujemy za odkopanie tematu z przed 5 lat.