[100-2.0 AAD/ABK] Tryb awaryjny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

według mnie i serwisówki jest tak jak powinno być, widać, że sonda już może nie chodzi idealnie ale jest dobrze bo jak odłączysz sonde to prąd nie będzie oscylował i pójdzie gdzieś w granice 15mA, na nowej sondzie jak ustawiasz tą prąd zmienia się bardzo szybko i można wtedy ustawić zakres pracy 0-2,5mA, teraz masz skład mieszanki załatwiony jak dalej masz problemy musisz popatrzeć jeszcze inne rzeczy, nawet te, które już sprawdzałeś, czasem się coś przeoczy
Ostatnio zmieniony 2012-12-15, 14:36 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Hejka hubos21 no to super że jedno mam z głowy przynajmniej już wiem dokładnie jak to ustawić, teraz rzadziej wskakuje w tryb awaryjny ale jednak zdarza się. Tak jak mówisz muszę sprawdzić wszystko jeszcze raz a w szczególności szczelność dolotu, coś mi syczy spod gumy od przepływomierza (bliżej przepustnicy i krokowca) ale nie mogę zlokalizować co. A może mi się wydaję?? U was też tak syczy z tamtych okolic??? No i jeszcze jedno szukam wszędzie i nie mogę znaleźć, proszę powiedzcie gdzie znajduje się odma pytam ponieważ słyszałem że zapycha się i chcę to przeczyścić w tym modelu silnika jest tam bardzo dużo rurek i przewodów no i niestety zgłupiałem. W ETCE 7 nie jest dokładnie opisane co i jak. Proszę o pomoc najlepiej jakiś rysunek lub zdjęcie.
Ostatnio zmieniony 2012-12-15, 19:29 przez garbos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

odma to gruby wąż/rurka który wychodzi z bloku silnika i idzie do obudowy filtra powietrza tak z tyłu od dołu albo do rury od dolotu, wchodzą do niej cieńsze wężyki/wężyk już, nie pamiętam jak tam w AAD masz dokładnie ale na pewno zlokalizujesz, posprawdzaj węże od krokowca, rurke od serwa czy gdzieś nie jest pęknięta, ja mam uwalone serwo, lekko z niego syczy i niekiedy przy hamowaniu też potrafią oboroty trochę powariować ale teraz nie pogoda na wymianę serwa :-D
Ostatnio zmieniony 2012-12-15, 20:09 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Witam ponownie po długiej nieobecności. Panowie i panie uporałem się z trybem awaryjnym, a przyczyną była źle ustawiona dawka paliwa i pęknięty jeden przewód od podciśnienia, po jego wymianie tryb awaryjny jest już zażegnany. Ale martwi mnie jeszcze jedna sprawa, mianowicie silniczek na zimnym pracuje ładnie, równo natomiast po złapaniu temperatury około 90st delikatnie bucha z tłumika i pracuje nierówno,(wymieniłem świece, palec i kopułkę) silnik pracuje równiej ,płynnie ale i tak bucha z tłumika i pracuje nierówno. Poczytałem trochę o niebieskim czujniku temperatury 2 pinowym, wymontowałem go i w temperaturze pokojowej około 20st zmierzyłem rezystancję (jeden kabel miernika do jednego pina drugi kabel miernika do drugiego pina) i wyszło 14,7kOhma (14700 Ohma) powinno być chyba mniej, pomyślałem sobie że podgrzeję go nad kuchenką i sprawdzę.Grzałem go długo i był bardzo gorący a na mierniku nie spadło poniżej 1,0 kOhma (1000 Ohma). Poszedłem do piwnicy i znalazłem drugi taki czujnik i podobnie jak w poprzednim czujniku w temp. pokojowej podłączyłem go do miernika i pokazywało 1,86 kOhma (1860 Ohma) . Zauważyłem że jest kolosalna różnica pomiędzy dwoma czujnikami. A gdzieś wyczytałem że powinno być tak: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C , 200 - 300 omów / 90 °C . Więc założyłem czujnik z piwnicy ale jeszcze nie sprawdziłem czy będzie różnica w pracy silnika. A i jeszcze jedno sprawdziłem po odpięciu wtyczki od czujnika i włączeniu zapłonu jest prawie 5V a po wpięciu jej na swoje miejsce jest niecałe 2V , czy tak powinno być??
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

czujnik powinien mieć 2-3kOhm przy 20-30 stopniach, przy 80-90 stopniach 200-300 Ohm
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Czyli czujnik do wymiany???? Sprawdzę jeszcze jaka będzie rezystancja na czujniku z piwnicy po nagrzaniu do 90st jak będzie źle to wymiana. Ten pierwszy to na bank walnięty.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

na moje naczytałes się bzdur na niektórych forach odnośnie 2 PINowego niebieskiego czujnika, w ke-motroniku jest biały wkręcany a w 2.3 jest czarny też wkręcany a ludzie ciągle o tym niebieskim, powielanie bzdur forumowcyh, niebieski czujnik 2 PINowy jest na króćcu w Audi z klimatronikiem. W którym miejscu masz ten czujnik, gdzie i jak jest zamowowany? Patrzyłes czy w głowicy albo w którymś króćcu jest wkręcony czujnik 2 PINowy biały? jak faktycznie go nie będzie chociaż niechce mi się wierzyć bo w silniku 3A też jest biały a silnik jest praktycznie identyczny to wtedy bierz się a ten niebieski, jak chcesz zlokalizować czy faktycznie ten czujnik odpowiada za sygnał do ECU to podłącz sie miernikiem w nastawnik tak jakbyś chciał skład mieszanki ustawiać i później odpenij ten czujnik i zobacz czy będzie reakcja w prądzie powinien sie mocno zwiększyć a silnik oczywiście powinien zacząć się przylewać

Na podstawie tego możesz sobie porównać odczyty z czujnika temp

Obrazek

Kabelki od czujnika dającego sygnał do ECU powinny mieć kolory: czarno-czerwony i brązowo-żółty
Ostatnio zmieniony 2012-12-29, 23:18 przez hubos21, łącznie zmieniany 3 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Hej Hubos , niestety mylisz się u mnie jest niebieski czujnik 2 pinowy i nie przykręcany tylko wciskany i zabezpieczony zawleczką znajduję się on w króćcu przykręconym do głowicy obok czujnika siwego 3 pinowego, klimatyzacji nie posiadam. Jest to taki czujnik: https://www.germanautosupply.com/store/ ... ensor.html
Jest on w tym miejscu: Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-12-30, 11:30 przez garbos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

hej, no możliwe, generalnie czujników temp może być kilka różnych w aucie, ACE ma 5, sprawdź kolory kabli i czy po dopięciu jest reakcja w składzie mieszanki to na 100% będzie wiadomo, że to ten, ja mam też ten niebieski na króćcu ale on za sygnał do ECU nie odpowiada ale zakres pracy i oporności mają takie same
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Hubos no i byłem sprawdziłem, kable są koloru czarno-czerwony i brązowo-żółty, czyli to czujnik podający sygnał do ECU. Przy okazji zmierzyłem jego rezystancję na rozgrzanym silniku do prawie 90 st. i było 650 Ohmów czyli według tabeli, którą mi podałeś jest walnięty. Podłączyłem również miernik do regulatora ciśnienia tak jakbym ustawiał skład mieszanki i na tym czujniku temp co mam teraz założony wychodziły cuda oscylowało w granicach od -6mA do nawet 16mA po odłączeniu tego czujnika obroty spadały a na mierniku dalej podpiętym do regulatora ciśnienia oscylacja była w zakresie -3mA do 9mA. Jak sądzisz, według Ciebie czujnik jest walnięty??
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

jak auto rozgrzane i pokazuje 650Ohm to 2x za dużo, załatw sobie taki czujnik może być używka ale żeby był ori, A4ki i A6ki miały długo ten czujnik wkładany, można po 20zł, kupić, wydaje mi sie, że mam gdzieś taki z A4 sprawny ale muszę się rozejrzeć
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Podlecę jutro do sklepu i podpytam ile kosztuje nowy oryginalny, a może znasz zamiennik jakiejś dobrej firmy??? W końcu trzeba to zrobić i zamknąć temat.

[ Dodano: 2012-12-30, 14:45 ]
Do czego służy ten czujnik???? Jaką pełni funkcję???? Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-12-30, 13:00 przez garbos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

trochę mała fotka ale jak to jest czujnik na blszce przykręcony gdzieś to on odpowiada za sterowanie wentylatotami po wyłączeniu auta w upalne dni
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Tak hubos21 już wcześniej dowiedziałem się. To jest czujnik, który odpowiada za sterowanie wentylatora w przypadku gdy pod maską zrobi się za cieplutko. Dzięki za zainteresowanie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”