[100-2.0 AAD/ABK] Potrzebna pomoc silnik 2,0(?)zwariował

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
helloween
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2012-07-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubuskie

[100-2.0 AAD/ABK] Potrzebna pomoc silnik 2,0(?)zwariował

Post autor: helloween »

Witam.
Tak jak w temacie.Opiszę pokrótce co się dzieje,bo ja jestem już w doopie :-(
Kupiłem stówkę z silnikiem 2,0 na elektronicznym wtrysku.Auto od początku kichało na pb i na gazie,nie trzymało obrotów.Po przyjeździe do domu zabrałem się za naprawę.Wymieniłem świece,kable,kopułkę,palec-i dalej to samo.Sprawdziłem przepływkę-walnięta.Jednak to chyba nie to,bo przecież na gazie powinna chodzić.Jedyne co jeszcze mi przyszło do głowy,to złe ustawienie rozrządu.Chciałem sprawdzić silnik po numerach-niestety wcześniejszy właściciel chyba wstawił drugi motor i zeszlifował numery :-( Ok.Zabieram się do rozrządu.Ustawiłem wał na OT,wałek aparatu(palec na nacięciu na obudowie aparatu),wałek rozrządu na znaku(po prawej stronie głowicy na końcówce blachy obudowy do znaku na kole).Napinacz jest zwykły,rolkowy,napinany na dwa bolce(ja napinam go szczypcami do segerów).Sprawdziłem krzywki na wałku rozrządu-czwarty na mijance,pierwszy na pracy(obydwie krzywki w górze).Założyłem pasek,napiąłem,sprawdziłem poprzez parokrotne przekręcenie kluczem silnika-wszystkie znaki się zgadzały.Odpalam...i nic!Zero reakcji.Odpala po dłuższym kręceniu na dwa garki,nic więcej.Sprawdzałem parokrotnie ustawienia,zmieniałem kolejność kabli,nawet przepływkę(sprawną na 100%)pożyczyłem od kolesia i założyłem i nic.Przecież to stary,zwykły,ośmiozaworowy silnik fuksa,a nie jakieś nowe cacko!Pomóżcie Koledzy,bo mnie się wątki wyczerpały,a autko potrzebne bo do robala muszę daleko dojeżdżać.

Edit: stosuj tag zakładając temat w działach technicznych (tym razem uzupełniłem) - Mareek
Ostatnio zmieniony 2012-07-20, 12:23 przez helloween, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Musiałeś coś przy tym rozrządzie/zapłonie skopać, skoro jakoś chodził a teraz nie możesz go normalnie odpalić. Jeśli na pewno jest to ustawione jak powinno, zmierz kompresję a wykluczymy najpoważniejszy problem. Manometr ma każdy pierwszy lepszy mechanior a i kupić można za 50-70zł.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
helloween
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2012-07-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubuskie

Post autor: helloween »

J.A.G. komprecha pomiędzy 11 a 11,5 na wszystkich garkach.Sprawdzałem.Jedyne co mogłem przeoczyć i właśnie teraz sprawdzam to znak na kole wałka aparatu.Ustawiłem aparat z palcem na nacięcie,a nie spojrzałem czy tam jest znak i czy się zgrywa(chyba z kółkiem pasowym).Zaraz dam znać co i jak.

[ Dodano: 2012-07-20, 13:49 ]
J.A.G. Koło nie było na znakach.Ustawiłem na punkty(kropka z lewej strony zgrywa się z rantem kółka pasowego.Nurtuje mnie tylko palec.We wszystkich silnikach fuksa które robiłem,palec był skierowany w stronę bloku silnika i na niego ustawiało się nacięcie na aparacie.Po ustawieniu do kółka,palec "patrzy" na ścianę grodziową,czyli 90 stopni w prawo od bloku.Ustawienie aparatu na nacięcie to prawie maksymalne wychylenie aparatu w prawo.Czy będzie na tyle ruchu,żeby ustawić w razie "w" zapłon?A może trzeba jakoś inaczej ustawić kółko? :shock:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

W ogóle masz palec przy GMP na 1cyl? Zrób jak TU Ewidentnie masz coś z zapłonem skopane/źle złożone.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

koło pośrednie nie musi być na znakach ustaw palec na pierwszy cylinder
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
helloween
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2012-07-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubuskie

Post autor: helloween »

Miałem już ustawione na pierwszy bez synchronizacji znaków z rozrządem-kicha.Zrobiłem wszystko w/g książki i też doopa(patrzcie na moje posty powyżej,tam wszystko opisałem).Jakieś inne sugestie?

[ Dodano: 2012-07-20, 22:25 ]
Sprawdziłem teraz po raz wtóry(stoi na podwórku więc daleko nie mam).Kopułka ustawiona na pierwszy gar względem palca.Strzela w kolektor ssący,nie chce zapalić.Kręcę aparatem pod obroty(co parę stopni)efekt podobny.Na prawie max wychyleniu zaczyna kątować-czyli za wczesny.Kręcę w drugą od pozycji zero.Te same strzały.trochę mniejsze aż do zaniku i strzałów w wydech.A zaskoczyć nie chce :-(
Rozrząd sprawdzony paręnaście razy.Zmieniałem kable na pierwszy i czwarty.Kolejność zapłonu(1-3-4-2)zachowana.Moja wiedza się skurczyła :-/ I co Wy na to?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Sprawdź cewkę, tzn podmień.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
helloween
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2012-07-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubuskie

Post autor: helloween »

Sprawdziłem dzisiaj kompresję na profesjonalnym zegarze.Pierwsze dwa garki mają po 13-13,5 a trzeci i czwarty po 14.Wniosek-silnik zdrowy,żadnych powypalanych,albo pogietych zaworów.Po raz kolejny ustawiłem rozrząd i zapłon.Efekt jak poprzednio-zaskoczy na 2-3 cylindry na chwilkę i gaśnie z kichaniem w kolektor.Robi to samo na benzynie i na gazie.
Iskrę podaje na wszystkie 4 świece(sprawdzałem na 1 i 3 elektrodowych przy ustawianiu zapłonu)więc cewka chyba odpada.Wygląda mi to jakby odcinało dopływ paliwa po kilkunastu obrotach wałem.Odpali,ale na obroty się nie wkręca,a jak tylko ruszę gazem to zdycha.Spróbuję jeszcze przepływowy zmienić na funkcjonujący.Wtedy będę pewny że układ benzynowy funkcjonuje na 100%Mam w adzi alarm który już nie funkcjonuje(padnięty pilot,jakiś włącznik pod popielniczką znalazłem,ale nic nie daje),może on coś zwarł i miesza?Ale czy mógł się nagle jakoś sam włączyć?Nawet nie wiem jakiej marki i gdzie jest to cholerstwo.Dojdę pewno po kablach,ale jeżeli odetnę to czy elektronika będzie normalnie funkcjonować?Poradźcie coś,bo już zaczynam wariować i w chwili słabości wyp.....lę to całe benzynowo-gazowe draństwo i wstawię diesla :evil:
Ostatnio zmieniony 2012-07-21, 23:57 przez helloween, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie wiem czym wcześniej mierzyłeś kompresję ale błąd zajebisty.
Chodził, słabo ale chodził, wsadziłeś paluchy w co? rozrząd i zapłon, więc logicznym wydaje się być jedno z tych dwóch rzeczy. Skoro zapierasz się mocno że wszystko poskładane i jest ok, możliwe że czujnik położenia wału wymięka jeśli takowy u ciebie występuje.
Z tą iskrą byłbym ostrożny, na oko może wyglądać ale sił zapalić mieszankę to może nie mieć, zwłaszcza trudniejszej do zapalenia gazowo-powietrznej. Podmień tą cewkę dla pewności a o przepływomierz to nawet nie pytaj, bo albo mają działać oba paliwa albo odwalasz chałturę i byle się toczył na lpg.
Alarm musiałby być uzbrojony i aktywowany żeby miał coś mieszać.
Ostatnio zmieniony 2012-07-22, 09:30 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
helloween
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2012-07-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubuskie

Post autor: helloween »

Miałem taki stary manometr ze stożkową końcówką,który dociska się do gniazda świecy.Ma ze trzydzieści lat ,albo lepiej i jest już dość sfatygowany(muszę go wywalić bo fałszuje pomiar).
Masz rację-słabo,ale chodził.Jedyne co ruszyłem to rozrząd.Nawet na uszkodzonej przepływce palił na benzynie,ale myślę o jej wymianie.Na razie skupiam się tylko na odpaleniu silnika.Co do czujnika,to tylko jest w obudowie otwór na niego.Samego czujnika nie ma.Z cewką może masz i rację.Czy można założyć inną cewkę?Chodzi mi o zwykłą cylindryczną,bo nie mam oryginalnej na zamianę.Dzwoniłem teraz do znajomego elektryka.Twierdził że alarm można samodzielnie odłączyć.Trzeba tylko sprawdzić kable od sterownika i w razie czego polutować.Zaraz się za to zabiorę,żeby wyeliminować wszystkie możliwe usterki.
Jeszcze jedno.W poprzednich postach pojawiło się stwierdzenie "ustaw na pierwszy cylinder".Co przez to rozumiecie?W/g mnie trzeba ustawić palec(w trakcie ustawiania rozrządu) na wprost styku kopułki i w to miejsce wkłada się kabel od świecy pierwszego cylindra.Wedle mojej wiedzy w VW pierwszy z reguły ustawia się przy bloku silnika(patrząc na silnik z boku od strony aparatu)od lewej strony.Potem już tylko kolejność zapłonu i powinno grać.Ale to nie reguła.Sprawdziłem jednak wszystkie garnki po kolei względem iskry i ustawień tłoka(ręcznie pokręcając kluczem w którym momencie znajduje się tłok i jak stoją zawory w momencie przeskoku iskry na danym cylindrze)i dalej to samo.Oświećcie mnie jak robię coś źle.
Ostatnio zmieniony 2012-07-22, 14:24 przez helloween, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

helloween pisze:W poprzednich postach pojawiło się stwierdzenie "ustaw na pierwszy cylinder".Co przez to rozumiecie?
To że tłok 1 cyl ustawiasz w GMP (na "0") a palec rozdzielacza wtedy ma byś na styku 1cyl w kopułce a jeśli nie jest ustawić. Ew obrócić o 360st bo na to trzeba 2 obr wału. Proste.
Może napisałeś to samo innymi słowami ale jak dla mnie zakręciłeś tą wypowiedź i wiele nie zrozumiałem :-/
helloween pisze:Wedle mojej wiedzy w VW pierwszy z reguły ustawia się przy bloku silnika(patrząc na silnik z boku od strony aparatu)od lewej strony
A to który styk kopułki jest wyjściem na 1cyl to musisz wiedzieć lub znaleźć w jakiejś instrukcji czy necie.

[ Dodano: 2012-07-23, 10:38 ]
Może nawet masz go tak ustawionego na 360st.
PS. Wtrysk masz na pewno elektroniczny a nie mechaniczny?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
helloween
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2012-07-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubuskie

Post autor: helloween »

Jeżeli chodzi o zapłon,mówimy o tym samym tylko innymi słowami.Jeżeli mam ustawiony GMP na I cyl. to palec rozdzielacza musi "patrzeć" na styk w kopułce.Chodziło mi tylko o to czy jest jakieś konkretne oznaczenie.Kiedyś na kopułkach był oznaczony pierwszy cylinder.Jeżeli mowa o przestawieniu o 360 stopni,to startowałby z 4,a nie z 1 cylindra.Sprawdziłem obydwie możliwości.Z resztą sprawdzałem ich wiele.Tak czy siak,jak odpali,nie wkręca się na obroty tylko muli na 2-3 cylindrach i gaśnie.Wtrysk mam na 100% elektroniczny.Nie jest to stary,mechaniczny Bosch.

[ Dodano: 2012-07-23, 14:00 ]
W końcu jestem w domu-ufff!!!!Przyczyna wariacji?Pier...lony alarm i immobiliser.Od rana dziś z tym walczyłem!Wypieprzyłem to całe badziewie,ustawiłem jeszcze raz rozrząd,zapłon i odpalił.Teraz to tylko kwestia końcowej regulacji i wymiana przepływki :-)
Temat do zamknięcia :mrgreen:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

helloween pisze:alarm i immobiliser
Nie świeciła/migała ci wtedy kontrolka immo?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

helloween, koleszko.pieprzymy w kuchni nei na forum... :evil: :evil: :evil:

[ Dodano: 2012-07-23, 20:57 ]
J.A.G, w secie nie bylo chyba ori immo.raczej kolega ma na mysli jakas dokladke...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
helloween
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2012-07-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubuskie

Post autor: helloween »

Sorry Butterbean,postaram się poprawić :oops: :mrgreen:
Co do tego immo i alarmu masz rację.Było to jakieś dokładane ustrojstwo,modne w czasach szalonych kradzieży samochodów w Polsce,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”