Strona 1 z 1

[100-2.0 AAE] AUDI C4 100 92r 2.0 AAE Błąd przepustnicy vag

: 2016-09-17, 23:44
autor: Rafalc4
Witam mam pytanie mam błąd w vagu z czujnikem położenia przepustnicy. Ustawiłem zamknięta na 0.20v otwarta 4.86v. Bo przed była mega rostrojona zamknięta ponad 0.50v. Myślałem że błąd zniknol z vagu nie stety wciąż się pojawia czy źle ustawiłem ja czy to nie w tym problem. Najgorsze ze mam wysokie spalanie i to nie lambda. Moze ktos zna poprawna specyfikacje ustawiwnia dla AAE.Dziękuję i pozdrawiam dodam że spalanie jest dość wysokie w moim wypadku :/

: 2016-09-19, 11:37
autor: Rafalc4
Ponawiam

: 2016-09-19, 14:17
autor: afro89
Wklej całą treść błędu razem z kodem

: 2016-09-20, 21:12
autor: Rafalc4
00516
- Włącznik położenia zamkniętej przepustnicy.
- Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany.
- Stały

A dodam że pod jeden z kabli jest wykonana wcinka kabla który zapiepsza bodajże do sterownika lpg

: 2016-09-22, 18:19
autor: Rafalc4
Ponawiam.

Dodam jak regulowalem tps zaciągnięte z forum golfa błąd nie przestaje pokazywać się


to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5

Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.

: 2016-12-23, 20:58
autor: Mpi_
Chciałem Ci pomóc ale się właśnie kapnąłem po blachach, że to ta skasowana :P Czyli problemu już nie ma.

: 2018-08-13, 00:27
autor: MaRuNiA
Siema odgrzewam, podobne błędy spala też duże. Przy odpaleniu na zimnym nierówna praca całe auto drga czuć benzyną z wydechu tak jakby miał za bogatą mieszankę. Czasami brak reakcji na pedał gazu. Czy winny może też być w tym przypadku układ zapłonowy tj. świeczki i kabelki? Jestem przed wymiana kabli i świec, myślicie że to może coś pomóc?
Dodam jeszcze że co jakiś czas nie cyklicznie po odpaleniu faluja obroty, nie mam obrotomierza ale wygląda to tak jakby sie gazem bawić.