[Inne] Elektrozawór odpowietrzania baku, EVAP

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

[Inne] Elektrozawór odpowietrzania baku, EVAP

Post autor: silnor3ki »

Witam,
Czy ktoś się orientuje może jakie są różnice pomiędzy elektrozaworami odpowietrzającymi zbiornik paliwa znajdującymi się w AUDI, VW, SEAT a właściwie to w masie innych przeróżnych marek bo tak jak tutaj jest podane w specyfikacji tego elektorozaworu od BOSCHa pasuje on do wielu samochodów. Tylko, że moje pytanie dotyczy różnych modeli tego elektrozaworu dajmy na to od BOSCHa. Bo jest sporo różnych numerów tej części jak poszukać w sieci (używki czy tam nowe) i każdy z tych elektrozaworów wygląda identycznie ale mają inny numer.

Chodzi mnie o to, że jedne kosztują grosze a inne już ze 4 razy tyle.

Wie ktoś może jaka jest róznica pomiędzy nimi ?

Domyślam się, że skoro BOSCH robi tą częśc z różnymi numerami to sie różnią od siebie, tylko czym ?

Średnicami otworu wewnątrz ?
Uzwojeniem cewki ?

Już mi padł drugi raz ten zawór i szukam, szperam i nie mogę znaleźć nigdzie nic na ten temat.

Tutaj przykład elektrozaworu o który mi chodzi

http://www.bosch-automotive-catalog.com ... toLoad%3D1

A tutaj dla porównania tak samo wyglądający elektrozawór ale do zupełnie innych aut i z innymi numerami

http://www.bosch-automotive-catalog.com ... toLoad%3D1


Rozbierałem już oba elektrozawory które mi padły, obydwa działaja elektronicznie, ale mechanicznie padaja w nich takie cienkie blaszki, trzymające zaślepke, która pod wpływem elektromagnesu zamyka i otwiera dopływ oparów z baku paliwa do przepustnicy. Jak sie blaszka urwie to zawór zostaje otwarty cały czas, a sprawny powinien mieć 3 opcje, albo zamkniety, albo otwarty albo adaptacyjnie otwierany (czyli klika, zamyka i otwiera czybko).
U mnie objawem uszkodzenia było nietrzymanie wolnych obrotów (samochód wpadał losowo na 1200 rpm i nie chiał z nich zejść).

Cały czas nurtuje mnie pytanie, czy mogę ten mój zamienić jakimkolwiek innym tak samo wyglądającym i posiadającym to samo gniazdo na wtyczkę (w moim przypadku prostokątną)

dzięki.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Nawet nie wiedziałem że problemy z obrotami może to małe ustrojstwo powodować. Ja przez chwile nie miałem podłączonego filtra par to zaworek zostawiłem podłączony ale rurkę zatkałem żeby nie brał lewego powietrza a opary szły w atmosfere, tylko wiadomo że śmierdzi koło auta, szczególnie w upał. Jak mój się zepsuje to po prostu zatkam dolot opar do silnika a zaworek bym zostawił podłączony żeby nie było błędu w kompie. Ewentualnie wężyk z oparami puścić gdzieś do puchy z filtrem powietrza ( za filtrem ) co by nie robiło problemów jak się zatnie czy coś.
Wydaje mi się że w C5 widziałem taki sam jak mam u siebie, przy okazji sprawdzę ile ohm ma cewka w c5 i c4, jak to samo to wiadomo.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

nie ma partactwa i półśrodków w moim 20 letnim, leciwym bolidzie ;) hehe
a tak na poważnie to opary z baku maja wpływ na skład mieszanki, więc jak dla mnie zaślepianie tego zaworka nie jest dobrym pomysłem. Póki co od 2 dni mam zaślepiony bo muszę jeździć dopóki nie znajdę elektrozaworu.
Zmierzyłem opór cewki tego uszkodzonego elektrozaworka i pokazuje 30 ohm.
Nie wiem czy to dobrze zmierzyłem ale tyle mi multimetr pokazuje.
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

no i jak tam ? udało się posprawdzać te cewki może ?
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Sorry ale nie miałem dostępu do drugiego auta, dzisiaj wieczorem powinno być już w domu to pomierzę. Owszem ma wpływ na skład mieszanki - w vagu jak otwiera się zaworek to nawet to widać i wyłapuje on sondami czy evap działa czy nie.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

no mój niestety się nie dał naprawić, wyczyszczony i poskładany spowrotem, pomimo to, że na stole w domu po podpięciu pod 12V wygląda, że działa to w aucie nie otwiera, ale o dziwo tylko jak zapnę rurkę od kolektora ssącego, jak rurka nie podpięta to elektrozawór działa (klika jak szalony, każdymi prędkościami jakie zada mu ECU). Tak to wygląda jakby nie miał siły otworzyć kiedy ciągnie go podciśnienie z kolektora.
Napięcia na wtyczce do elektrozaworu w porządku.
Elektrozawór jest sterowany masą z ECU.

Sprawdź proszę jakie są te cewki bo akurat nie ma mnie w domu na miejscu i nie mogę nigdzie znaleźć tego elektrozaworu odpowiedniego do mojego numerem, są podobne numerami, wyglądem identyczne, niektóre z taką samą wtyczką jak moje inne z wtyczką półokrągłą, sporo tańsze a nie za bardzo uśmiecha mi się iść po nowy do sklepu za 250 zł :/

dzięki.
Ostatnio zmieniony 2016-07-28, 22:08 przez silnor3ki, łącznie zmieniany 1 raz.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Hej, mój ma około 33ohm ( na gorącym silniku, na zimnym pewnie z 29-30 ), ten w c5 też ale numerów nie dałem rady odpisać bo sprawdzałem na szybko ( auto cały czas używane ).
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

hejo,
dzięki, no to identycznie jak mój. Czyli z tego by można wnioskować, że nie byłoby problemów z podmianą z innego modelu. Tylko kwestia ewentualnej budowy wewnątrz czy różnic w wymiarze otworów w takich czy innych elektrozaworach.
Chociaż wątpię aby BOSCH robił 15 różnych średnich w identycznych obudowach, no ale aby się przekonać trzeba by zepsuć kilka zaworów :)

Ja niestety nie miałem wyjścia i musiałem iść po nowy :/
Cena niemała bo około 200 zł no ale mam nadzieje, że pochodzi trochę bo już 2gi raz to dziadostwo wymieniałem. I co zauważyłem jak narazie to to, że pracuje bardzo cicho, po otwarciu maski i przyłożeniu ucha dopiero go słyszę, ręką też wyczuwalne, że pracuje, ale wewnątrz auta nie słychać a poprzednie dwa co miałem słyszałem.

pozdrawiam.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Poprawiła się coś praca silnika? Bo u mnie jeździłem z odpiętym czy nawet zaślepionym i nic nie zauważyłem, no może oprócz ciśnienia w baku i smrodu benzyny bo filtra nie miałem założonego.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

nie mam pojęcia czy się coś poprawiło bo jeszcze nie jechałem :) tylko 10 minut na wolnych sobie popracował abym mógł sprawdzić czy nowy zawór sobie klika.

Stary uszkodzony, cały czas otwarty był, łapało lewe powietrze i tak jak pisałem na początku tematu obroty skakały do 1200 rpm na postoju i przy odpuszczaniu nogi z gazu przy dojeździe do skrzyżowania tak samo, jazda z takim czymś koszmar.
Do tego sonda wariowała, w VAGu jakieś dziwne odczty korekt do 25%

Po zaślepieniu rurki co idzie od elektrozaworu do przepustnicy objawy skaczących obrotów ustały ale odniosłem wrażenie że auto coś lekko przymulone, ale może mi sie tylko zdawało. Niestety przez ten zawór popiepszyła mi się mapa PB i LPG więc od jutra zabawa z ustawianiem od zera :/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”