[ALL ] [AAT/AEL] Zaślepianie zaworu EGR
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
[ALL ] [AAT/AEL] Zaślepianie zaworu EGR
Powitać.
Czynność prosta i łatwa ale jak napisał kolega Mongolski przyda się dla potomnych .
A zatem, do wykonania owej czynności potrzebujemy:
Klucz ampulowy "6"
Śrubokręt gwiazdka lub płaski zależy do odkręcenia opasek zależy kto jaką ma(ja wykorzystałem klucz nasadowy)
Blaszka - w moim przypadku aluminiowa blaszka o grubości 1,5mm
Najpierw należy zdjąć osłonę silnika jeśli się ją ma. Jeśli ktoś nie wie gdzie EGR się znajduje to jest on tutaj:
Dla ułatwienia dostępu odkręciłem sobie 2 wężyki:
Teraz trzeba odkręcić zawór od kolektora:
Z uszczelki znajdującej się pomiędzy zaworem a kolektorem można nanieść wzór podkładki na blaszkę, która będzie służyć jako zaślepka:
Po zrobieniu zaślepki skręcić wszystko do kupy:
I to w zasadzie tyle. Jeszcze porównanie syfu po obu stronach zaślepki (15 tys. km zrobiłem na wyczyszczonym kolektorze a od 2 lat mam zaślepiony EGR):
Mam nadzieję, że się przyda. Pozdro
Czynność prosta i łatwa ale jak napisał kolega Mongolski przyda się dla potomnych .
A zatem, do wykonania owej czynności potrzebujemy:
Klucz ampulowy "6"
Śrubokręt gwiazdka lub płaski zależy do odkręcenia opasek zależy kto jaką ma(ja wykorzystałem klucz nasadowy)
Blaszka - w moim przypadku aluminiowa blaszka o grubości 1,5mm
Najpierw należy zdjąć osłonę silnika jeśli się ją ma. Jeśli ktoś nie wie gdzie EGR się znajduje to jest on tutaj:
Dla ułatwienia dostępu odkręciłem sobie 2 wężyki:
Teraz trzeba odkręcić zawór od kolektora:
Z uszczelki znajdującej się pomiędzy zaworem a kolektorem można nanieść wzór podkładki na blaszkę, która będzie służyć jako zaślepka:
Po zrobieniu zaślepki skręcić wszystko do kupy:
I to w zasadzie tyle. Jeszcze porównanie syfu po obu stronach zaślepki (15 tys. km zrobiłem na wyczyszczonym kolektorze a od 2 lat mam zaślepiony EGR):
Mam nadzieję, że się przyda. Pozdro
- Mongolski
- Mechanik
- Posty: 171
- Rejestracja: 2011-05-24, 12:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Legnica
no piec minut, ale manual jest ;D swoja droga porownanie "ciemnej strony mocy" z kolektorem -przemawia ;D
ps
..a nie trzeba było tam jeszce wezyka od(chyba)n18 zaslepic?
ps
..a nie trzeba było tam jeszce wezyka od(chyba)n18 zaslepic?
Ostatnio zmieniony 2013-01-04, 09:15 przez Mongolski, łącznie zmieniany 1 raz.
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
o żesz w morde!!!! muszę u siebie spr czy mam ten wężyk zaślepiony.. A gdyby się okazało że nie, to czym najlepiej to zrobić ?Mongolski pisze:no piec minut, ale manual jest ;D swoja droga porownanie "ciemnej strony mocy" z kolektorem -przemawia ;D
ps
..a nie trzeba było tam jeszce wezyka od(chyba)n18 zaslepic?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Tak, i nie sygnał tylko idzie podciśnienie które otwiera i zamyka zawór EGR. Ja tam mam zaślepione tylko wejście do kolektora ssącego dzięki czemu mi go nie syfi i silnik nie dostaje z powrotem spalin. A sterowania egr nie widzę potrzeby zaślepiać, co mi to przeszkadza, niech sobie egr chodzi. Ważne, że mi kolektora nie syfi.
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Jeśli chcesz mieć 100% pewności, że EGR nie "puszcza" Ci dymka w ssący, musisz zaślepić go "na blaszkę". Zawsze przecież może być nieszczelnygumiss64 pisze:Wnioskuję, że wystarczy zaślepić tylko wężyk, bo EGR jest cały czas zamknięty(?) otwiera się, gdy n18 podaje podciśnienie. Więc blaszka zbędna. Ale co ja tam wiem o dieslach
Ostatnio zmieniony 2013-01-04, 21:33 przez lucas3512, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
lucas3512, Tak jak mówisz nigdy nie ma 100% pewności że zawór EGR trzyma w 100%
GTR34, Ja też nie widzę potrzeby w zaślepianiu podciśnienia, nic to nie da.
GTR34, Ja też nie widzę potrzeby w zaślepianiu podciśnienia, nic to nie da.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13