[ALL ] Światła, Czyszczenie reflektorów soczewek odbłyśników
: 2012-02-08, 09:02
Wyjęcie zestawu odbłyśnika z soczewkami bez męczenia się z 4nakrętkami w obudowie lampy (podziwiam cię Dodek że wyjąłeś ją w obudowie )
Polecam zakup nowych szkieł do lamp. Hella są drogie, warto kupić DJAUTO cena ok 35zł/szt a od ori niczym się nie różni. Jakość nawet jak na zamiennik super. Lamele/załamania światłą identyczne jak ori. Żadne tam polerowanie, za 35zł ręce urabiać? Efekt w połączeniu z czyszczeniem bardzo dobry.
Oto fotki.
Po zdjęciu szkiełka widzimy to
Teraz należy podważyć 3 zatrzaski które blokują odbłyśnik i są przytwierdzone do cięgien regulacji dół/góra lewo/prawo i silniczka.
Te zatrzaski tak je nazwijmy mają zapadki/dzyndzle, coś jak złącza przewodów instalacji w niektórych autach i należy je podważyć aby wysunąć je z odbłyśnika. Te dzyndzle zaznaczone są na foto.
1. Dzyndzel, poważyć płaskim śrubokrętem 2. Odciągnąć odbłyśnik do siebie.
Kolej na drugi zatrzask. Robimy to samo tylko dzyndzel jest z innej strony.
Czas na ostatni zatrzask przy długich. To samo j.w.
Po wyjęciu odbłyśnika widać te zatrzaski jak wyglądaj dokładnie w obudowie.
Polecam przed montażem wyjąć zatrzaski z główek cięgien i przesmarować czymś delikatnie, będą lżej się regulowały. Przesmarować również gwinty cięgien. Fabrycznie było jakieś smarowanie, widać pozostałości białego smaru.
Teraz kluczem nasadowym, nie pamiętam, 6 albo 7 (cienkościennym) odkręcamy nasz odbłysk z soczewką od zestawu odbłyśnika. Sama soczewka do jej odbłysku mocowana jest na 4 krzyżaki. Odkręcamy, reszta to bajka
Przeciwmgielnych i tak nie rozkręcimy od odbłysku (chyba że ktoś zechce odginać blaszki) ale warto je wykręcić (nasadka i 3xśrubokręt krzyżak) bo lepiej i dokładniej można wyczyścić soczewkę na zewnątrz, wew i tak powinna być czysta bo jest mocna zabudowana.
Uwaga na dystanse/amortyzatory gumowe, łatwo zgubić
Ja myłem płynem do okien i nic się nie działo. Jak warstwa sreberka odłazi lepiej chuchać i delikatnie pocierać.
Wew soczewki jest regulacja załamania światła na pobocze, taka plastikowa szara wajcha, przysłona którą steruje powinna być podniesiona inaczej nie będziemy mieli oświetlenia prawego pobocza.
Jeszcze Dodek powinien dołożyć od siebie 3gr, potem wyedytuję jako całość bo tam nie mogę skopiować twojego posta
Polecam zakup nowych szkieł do lamp. Hella są drogie, warto kupić DJAUTO cena ok 35zł/szt a od ori niczym się nie różni. Jakość nawet jak na zamiennik super. Lamele/załamania światłą identyczne jak ori. Żadne tam polerowanie, za 35zł ręce urabiać? Efekt w połączeniu z czyszczeniem bardzo dobry.
Oto fotki.
Po zdjęciu szkiełka widzimy to
Teraz należy podważyć 3 zatrzaski które blokują odbłyśnik i są przytwierdzone do cięgien regulacji dół/góra lewo/prawo i silniczka.
Te zatrzaski tak je nazwijmy mają zapadki/dzyndzle, coś jak złącza przewodów instalacji w niektórych autach i należy je podważyć aby wysunąć je z odbłyśnika. Te dzyndzle zaznaczone są na foto.
1. Dzyndzel, poważyć płaskim śrubokrętem 2. Odciągnąć odbłyśnik do siebie.
Kolej na drugi zatrzask. Robimy to samo tylko dzyndzel jest z innej strony.
Czas na ostatni zatrzask przy długich. To samo j.w.
Po wyjęciu odbłyśnika widać te zatrzaski jak wyglądaj dokładnie w obudowie.
Polecam przed montażem wyjąć zatrzaski z główek cięgien i przesmarować czymś delikatnie, będą lżej się regulowały. Przesmarować również gwinty cięgien. Fabrycznie było jakieś smarowanie, widać pozostałości białego smaru.
Teraz kluczem nasadowym, nie pamiętam, 6 albo 7 (cienkościennym) odkręcamy nasz odbłysk z soczewką od zestawu odbłyśnika. Sama soczewka do jej odbłysku mocowana jest na 4 krzyżaki. Odkręcamy, reszta to bajka
Przeciwmgielnych i tak nie rozkręcimy od odbłysku (chyba że ktoś zechce odginać blaszki) ale warto je wykręcić (nasadka i 3xśrubokręt krzyżak) bo lepiej i dokładniej można wyczyścić soczewkę na zewnątrz, wew i tak powinna być czysta bo jest mocna zabudowana.
Uwaga na dystanse/amortyzatory gumowe, łatwo zgubić
Ja myłem płynem do okien i nic się nie działo. Jak warstwa sreberka odłazi lepiej chuchać i delikatnie pocierać.
Wew soczewki jest regulacja załamania światła na pobocze, taka plastikowa szara wajcha, przysłona którą steruje powinna być podniesiona inaczej nie będziemy mieli oświetlenia prawego pobocza.
Jeszcze Dodek powinien dołożyć od siebie 3gr, potem wyedytuję jako całość bo tam nie mogę skopiować twojego posta