[ALL ] Wymiana zegarów - świecący ABS i hamulce na AC
: 2012-01-27, 03:29
WYMIANA ZEGARÓW - ŚWIECĄCY ABS I HAMULCE NA AUTO CHECKU
Znany problem tym, którzy wymienili zegary 100 C4 (przebieg na rolkach) na budziki A6 C4 (przebieg na wyświetlaczu). Analogicznie S4 C4 -> S6 C4.
Wszystko pasuje plug & play, jednak po odpaleniu 3 nieprzyjemne sygnały dźwiękowe + świecący ABS i migająca czerwona kontrolka hamulców na Auto Checku. Pomimo, że ABS działa i wszystko z hamulcami jest OK...
Potrzebujemy zrobić inwersję sygnału ABS.
Instrukcja dla młodszych modeli 100 C4 (bez wyłącznika ABS na konsoli środkowej). Instrukcja dla modeli z wyłącznikiem ABSu w linku na dole strony(po niemiecku).
Wszystko robisz na własną odpowiedzialność!
Potrzebujemy:
-Przekaźnik np PRE0004 za ok 5zł
-Diodę prostowniczą(niestety nie znam parametrów - poprosiłem w sklepie o "mocniejszą", ewenualnie doczytać na niemieckiej stronce, link na dole)
-pół metra kabla
-4 wsuwki
-izolacja
-termokurcze + zapalniczka
-chęci
1.
Czerwona wtyczka - rozcinamy opaskę "trytytkę", ściągamy obudowę wtyczki i mamy dostęp do pinów.
przekładamy pin 13 -> 19. Kabelek ma żółto-czerwony kolor. Osobiście polecam wyjąć kabelek(z pinu 13) i włożyć tam(do pinu 19) ok 10-15cm zastępczy kabelek. W dalszej części musielibyśmy przeciąć czerwono żółty i końce od strony wtyczki, oraz od strony wiązki podłączyć do przekaźnika, na oddzielne nóżki. Z dosztukowanym kablem będziemy mieli większą swobodę w umiejscowieniu przekaźnika.
Po tej operacji pin 13 zostaje wolny, w pinie 19 siedzi dosztukowany kabelek lub czerwono-żółty(który i tak trzeba będzie rozciąć, zerknij na schemat poniżej).
Dosztukowany kabel wystarczy na końcu lekko roznegliżować czyli zdjąć izolację z ok 3-4mm i wsunąć do końca we wtyczkę.
2.
Kolejnym krokiem będzie wpięcie się do kabla z pinu 11 tej samej(czerwonej) wtyczki. Kabel ma kolor niebiesko-czerwony. Nie przecinamy, ale zdzieramy np nożem do tapet ok 1cm izolacji i dolutowujemy 10-15cm kabel. Połączenie "na skrętkę" raczej nie zalecane - chyba, że na własną odpowiedzialność(w sumie i tak robisz wszystko na własną odpowiedzialność ). Połączenie izolujemy.
3.
Trzeci krok to wpięcie się kolejnym dosztukowanym(10-15cm) kablem do masy. Masa to pin 10 czerwonej wtyczki - kolor brązowy. Sposób wpięcia jak wyżej.
Schemat:
Na końcówki kabli zakładamy wsuwki i zabezpieczamy je izolacją bądź termokurczem.
Podłączamy do przekaźnika wg schematu, dioda prostownicza jest konieczna ze względu na wysokie napięcie pojawiające się na cewkach. Dioda tłumi to napięcie, inaczej mogłoby "popalić" elektronikę.
Podłączamy zegary i sprawdzamy czy już wszystko jest OK.
Ja na początku pomyliłem wtyk 87a i 87 w przekaźniku, co objawiło się nie palącym ABS po przekręceniu i zapalającym po paru sekundach mea culpa
----------------------------------------------------------------------------
Instrukcja znaleziona na niemieckiej stronie, którą podaję jako źródło:
http://pcteknik.dk/bil/Audi_100_til_A6_ ... tering.htm
Znany problem tym, którzy wymienili zegary 100 C4 (przebieg na rolkach) na budziki A6 C4 (przebieg na wyświetlaczu). Analogicznie S4 C4 -> S6 C4.
Wszystko pasuje plug & play, jednak po odpaleniu 3 nieprzyjemne sygnały dźwiękowe + świecący ABS i migająca czerwona kontrolka hamulców na Auto Checku. Pomimo, że ABS działa i wszystko z hamulcami jest OK...
Potrzebujemy zrobić inwersję sygnału ABS.
Instrukcja dla młodszych modeli 100 C4 (bez wyłącznika ABS na konsoli środkowej). Instrukcja dla modeli z wyłącznikiem ABSu w linku na dole strony(po niemiecku).
Wszystko robisz na własną odpowiedzialność!
Potrzebujemy:
-Przekaźnik np PRE0004 za ok 5zł
-Diodę prostowniczą(niestety nie znam parametrów - poprosiłem w sklepie o "mocniejszą", ewenualnie doczytać na niemieckiej stronce, link na dole)
-pół metra kabla
-4 wsuwki
-izolacja
-termokurcze + zapalniczka
-chęci
1.
Czerwona wtyczka - rozcinamy opaskę "trytytkę", ściągamy obudowę wtyczki i mamy dostęp do pinów.
przekładamy pin 13 -> 19. Kabelek ma żółto-czerwony kolor. Osobiście polecam wyjąć kabelek(z pinu 13) i włożyć tam(do pinu 19) ok 10-15cm zastępczy kabelek. W dalszej części musielibyśmy przeciąć czerwono żółty i końce od strony wtyczki, oraz od strony wiązki podłączyć do przekaźnika, na oddzielne nóżki. Z dosztukowanym kablem będziemy mieli większą swobodę w umiejscowieniu przekaźnika.
Po tej operacji pin 13 zostaje wolny, w pinie 19 siedzi dosztukowany kabelek lub czerwono-żółty(który i tak trzeba będzie rozciąć, zerknij na schemat poniżej).
Dosztukowany kabel wystarczy na końcu lekko roznegliżować czyli zdjąć izolację z ok 3-4mm i wsunąć do końca we wtyczkę.
2.
Kolejnym krokiem będzie wpięcie się do kabla z pinu 11 tej samej(czerwonej) wtyczki. Kabel ma kolor niebiesko-czerwony. Nie przecinamy, ale zdzieramy np nożem do tapet ok 1cm izolacji i dolutowujemy 10-15cm kabel. Połączenie "na skrętkę" raczej nie zalecane - chyba, że na własną odpowiedzialność(w sumie i tak robisz wszystko na własną odpowiedzialność ). Połączenie izolujemy.
3.
Trzeci krok to wpięcie się kolejnym dosztukowanym(10-15cm) kablem do masy. Masa to pin 10 czerwonej wtyczki - kolor brązowy. Sposób wpięcia jak wyżej.
Schemat:
Na końcówki kabli zakładamy wsuwki i zabezpieczamy je izolacją bądź termokurczem.
Podłączamy do przekaźnika wg schematu, dioda prostownicza jest konieczna ze względu na wysokie napięcie pojawiające się na cewkach. Dioda tłumi to napięcie, inaczej mogłoby "popalić" elektronikę.
Podłączamy zegary i sprawdzamy czy już wszystko jest OK.
Ja na początku pomyliłem wtyk 87a i 87 w przekaźniku, co objawiło się nie palącym ABS po przekręceniu i zapalającym po paru sekundach mea culpa
----------------------------------------------------------------------------
Instrukcja znaleziona na niemieckiej stronie, którą podaję jako źródło:
http://pcteknik.dk/bil/Audi_100_til_A6_ ... tering.htm