Strona 1 z 4

[ALL ] Wymiana zegarów - świecący ABS i hamulce na AC

: 2012-01-27, 03:29
autor: kornikbp
WYMIANA ZEGARÓW - ŚWIECĄCY ABS I HAMULCE NA AUTO CHECKU

Znany problem tym, którzy wymienili zegary 100 C4 (przebieg na rolkach) na budziki A6 C4 (przebieg na wyświetlaczu). Analogicznie S4 C4 -> S6 C4.

Wszystko pasuje plug & play, jednak po odpaleniu 3 nieprzyjemne sygnały dźwiękowe + świecący ABS i migająca czerwona kontrolka hamulców na Auto Checku. Pomimo, że ABS działa i wszystko z hamulcami jest OK...

Potrzebujemy zrobić inwersję sygnału ABS.

Instrukcja dla młodszych modeli 100 C4 (bez wyłącznika ABS na konsoli środkowej). Instrukcja dla modeli z wyłącznikiem ABSu w linku na dole strony(po niemiecku).

Wszystko robisz na własną odpowiedzialność!

Potrzebujemy:
-Przekaźnik np PRE0004 za ok 5zł
-Diodę prostowniczą(niestety nie znam parametrów - poprosiłem w sklepie o "mocniejszą", ewenualnie doczytać na niemieckiej stronce, link na dole)
-pół metra kabla
-4 wsuwki
-izolacja
-termokurcze + zapalniczka
-chęci

1.
Czerwona wtyczka - rozcinamy opaskę "trytytkę", ściągamy obudowę wtyczki i mamy dostęp do pinów.
przekładamy pin 13 -> 19. Kabelek ma żółto-czerwony kolor. Osobiście polecam wyjąć kabelek(z pinu 13) i włożyć tam(do pinu 19) ok 10-15cm zastępczy kabelek. W dalszej części musielibyśmy przeciąć czerwono żółty i końce od strony wtyczki, oraz od strony wiązki podłączyć do przekaźnika, na oddzielne nóżki. Z dosztukowanym kablem będziemy mieli większą swobodę w umiejscowieniu przekaźnika.
Po tej operacji pin 13 zostaje wolny, w pinie 19 siedzi dosztukowany kabelek lub czerwono-żółty(który i tak trzeba będzie rozciąć, zerknij na schemat poniżej).
Dosztukowany kabel wystarczy na końcu lekko roznegliżować :) czyli zdjąć izolację z ok 3-4mm i wsunąć do końca we wtyczkę.

2.
Kolejnym krokiem będzie wpięcie się do kabla z pinu 11 tej samej(czerwonej) wtyczki. Kabel ma kolor niebiesko-czerwony. Nie przecinamy, ale zdzieramy np nożem do tapet ok 1cm izolacji i dolutowujemy 10-15cm kabel. Połączenie "na skrętkę" raczej nie zalecane - chyba, że na własną odpowiedzialność(w sumie i tak robisz wszystko na własną odpowiedzialność :)). Połączenie izolujemy.

3.
Trzeci krok to wpięcie się kolejnym dosztukowanym(10-15cm) kablem do masy. Masa to pin 10 czerwonej wtyczki - kolor brązowy. Sposób wpięcia jak wyżej.

Schemat:

Obrazek

Na końcówki kabli zakładamy wsuwki i zabezpieczamy je izolacją bądź termokurczem.

Podłączamy do przekaźnika wg schematu, dioda prostownicza jest konieczna ze względu na wysokie napięcie pojawiające się na cewkach. Dioda tłumi to napięcie, inaczej mogłoby "popalić" elektronikę.

Podłączamy zegary i sprawdzamy czy już wszystko jest OK.

Ja na początku pomyliłem wtyk 87a i 87 w przekaźniku, co objawiło się nie palącym ABS po przekręceniu i zapalającym po paru sekundach :mrgreen: mea culpa :oops:

----------------------------------------------------------------------------

Instrukcja znaleziona na niemieckiej stronie, którą podaję jako źródło:
http://pcteknik.dk/bil/Audi_100_til_A6_ ... tering.htm

: 2012-01-27, 05:56
autor: maly81
dochodzi do tego jeszcze brak stopu
a może wystarczy przełożyć przekażnik abs od a6c4

: 2012-01-27, 11:21
autor: kornikbp
Masz na myśli Brems Licht? U mnie pojawia się po przekręceniu kluczyka i gaśnie po wciśnięciu hamulca.
Auto Check po wciśnięciu przycisku zegarów działa.
Nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości.

: 2012-01-27, 13:23
autor: misiek_lbn
kornikbp pisze:Masz na myśli Brems Licht? U mnie pojawia się po przekręceniu kluczyka i gaśnie po wciśnięciu hamulca.
Auto Check po wciśnięciu przycisku zegarów działa.
Nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości.
U mnie rowniez, z tym ze nie wiem czy zauwazyles ze w na vagu w sterowniku skrzyni podaje blad zwiazany z wylacznikiem swiatel hamowania (powracajacy po nacisnieciu pedalu). Chyba ze 'brems licht' ma byc a u mnie dodatkowo wywala blad?

: 2012-01-27, 15:53
autor: J.A.G
kornikbp, dobra robota :ok:

: 2012-01-27, 17:17
autor: maly81
w lampach jest stop,nie ma 3 stopu w szybie(pod lotką) przed zmianą licznika był 100% zobacze po tym rezaniu

zapala się wam kontrolka ładowania na zapłonie z AC bo na starym mi się nie zapalała

no i u mnie jest wyłącznik ABS na desce

: 2012-01-27, 18:24
autor: Hincó
A ten przekaźnik ABS nie krzaczy sięprzy rozruchu porannym? Napięcia tak u mnie spada, ok 9-10V i przekaźnik włącza kontrolkę i piszczy AC...
Jaki przekaźnik zastosować? Mam podobny jak z fotek, chyba 30A...

: 2012-01-28, 05:50
autor: kornikbp
maly81, jeśli masz wyłącznik na desce, to musisz zastosować druga diodę prostowniczą i podłączyć się do innego kabla - zerknij na pierwszy schemat niemieckiej strony

Hincó, u mnie nic złego się nie dzieje.

: 2012-01-28, 07:25
autor: maly81
tak widziałem 10 pin z zielonej ? kostki

: 2012-01-28, 14:56
autor: kornikbp
maly81 pisze:tak widziałem 10 pin z zielonej ? kostki
Tak wg schematu jest to 10 pin zielonej wtyczki. Kolor kabla niebieski.

: 2012-01-28, 16:08
autor: maly81
a w tych licznikach przebieg jest cały czas na wyświetlaczu (bez podświetlenia)

: 2012-01-28, 20:39
autor: Rikimaru
Tak

: 2012-01-30, 18:12
autor: maly81
zastosowałem patent z przekażnikiem i wychodzi na to że będzie żyło tylko u mnie jest wyłącznik abs i podpięcie dodatkowego przewodu z zielonej kostki to wyszła lipa, po wyjęciu kluczyka autko chodziło dalej więc zostawiłem podłączenie bez wyłącznika abs

: 2012-01-31, 03:04
autor: kornikbp
Ogólnie, polecam podjechać do jakiegoś elektryka niech Ci sprawdzi czy nie ma wielkich skoków napięcia itp.
U mnie miałem problem z alternatorem(co może ale nie musi być przyczyną) i poszedł mi jakiś duperelek w zegarach(wygląda na rezystor) + 2 tranzystorki. A może to wina zegarów, bo miały jeden kabelek dorabiany... A może skoki napięcia przez przekaźnik..
Jutro robię porządek z alternatorem i podjadę do elektronika z zegarami, niechaj zerknie :)

Tak więc ostrożnie z elektryką, bo można narobić sobie biedy

: 2012-01-31, 09:56
autor: Butterbean
Pierwsza zasada przy zabawie z prundem...

[fade]PODŁACZASZ COS LUB ODŁACZASZ?ODŁACZ KLEME Z AKUMULATORA.[/fade]