Strona 2 z 2

: 2013-03-04, 20:33
autor: gavotte
GTR34, właśnie o to chodzi, że muszę coś wykombinować bo na jutro potrzebny mi samochód no chyba, że przejadę się bez tej sprężynki bo do pracy mam jakieś 8 km i mógłbym się postarać praktycznie nie używać hamulców. Dalo by tak rade? Czy lepiej nie ryzykować?

: 2013-03-04, 20:36
autor: GTR34
Nic a nic się nie stanie, hamulce normalnie działają bez tej sprężynki, po prostu tylko czasami zacisk stuka bez niej, jeździłem tak sporo czasu, zanim się skumałem, że zgubiła mi się ta sprężynka.

: 2013-03-04, 20:42
autor: gavotte
GTR34, To w takim razie zakładam koło i jutro będę śmigał :mrgreen: jutro popytam jeszcze po szrotach i w motoryzacyjnych, jak się nie uda to intercars.

Dzięki boys :ok:

: 2013-03-04, 20:44
autor: gumisv6
Przy wyciąganiu jej to przydają się do tego mniejsze szczypce, z jednej strony trzeba powoli odgiąć, potem z drugiej i powinna zejść.

[ Dodano: 2013-03-04, 20:45 ]
w mniejszych sklepach też raczej powinna być.

: 2013-03-04, 22:54
autor: gavotte
gumisv6, teraz już będę wiedział, że trzeba na to uważać. Jak byłem na szrocie i znalazłem zacisk z podobną sprężynką to władca szrotu próbując ją wyciągnąć też uwalił w identyczny sposób jak ja :mrgreen:

: 2013-03-04, 23:45
autor: gumisv6
Ona ma to do siebie że im bardziej się z nią walczy to tym bardziej stawia opory... a jak się zdeformuje to już wogóle...

: 2013-03-04, 23:49
autor: elmi_k
Sprezyna jest po to by trzymac zacisk. Przy wcisnieciu hamulca, tloczek naciskajac na klocek->tarcze "podnosi" z zewnetrznej strony zacisk. Sprężyna ma na celu utrzymanie zacisku w jednej płaszczyźnie.

4A0615269 - numer sprezynki (ma zastosowanie w większości aut VAG - A100,A3,A4,A6; Vw Golf,Passat,Vento,Polo,Sharan; Skoda Octavia,Superb)

: 2013-03-05, 10:18
autor: gavotte
Mam już tą sprężynkę - dostałem w prezencie na szrocie. Ale mam inny problem, przy lewym kole jak rozebrałem zacisk to chciałem wysunąć jak najbardziej tłoczek w celu jego wyczyszczenia i pompowałem hamulcem i niestety wyskoczył trochę wylało się płyny ale za chwile wsadziłem go z powrotem, przeczyściłem, nasmarowałem i wsunąłem maksymalnie do środka zaciskiem stolarskim. Jak poskładałem całość z klockami do jarzma i pompowałem hamulcem wydawało się wszystko ok tłoczek docisnął klocki a pedał hamulca zrobił się twardy ale dzisiaj na jeździe testowej pedał wpadał w podłogę i trzeba było go pompować i za chwile znowu w podłogę leciał i znowu pompować i tak cały czas. Nie odpowietrzałem układu czy jego odpowietrzenie załatwi ten problem czy coś jest nie tak po stronie tłoczka np. wycieka spod niego płyn?

: 2013-03-05, 11:20
autor: picek
Wkładając tłok spowrotem wpompowałeś w układ powietrze,podnieś,zdejmij koło i spuść trochę płynu,bez pompowania,obserwuj kiedy przestaną wydobywać się z odpowietrznika bąbelki powietrza.To powinno załatwić temat.

: 2013-03-05, 13:56
autor: gavotte
picek, już jest gucio wystarczyło odpowietrzyć :ok:

: 2017-04-02, 21:12
autor: ruch1997
Można ponowić howto, bo chyba wygasło. Będę wymieniał tarcze+klocki przód i zastanawiam się w jakie narzędzia, klucze się zaopatrzyć

: 2017-04-13, 17:45
autor: Fazziu
ruch1997 pisze:Można ponowić howto, bo chyba wygasło. Będę wymieniał tarcze+klocki przód i zastanawiam się w jakie narzędzia, klucze się zaopatrzyć
klucze 13 i 15 (płaski otwarty) chyba 19 do jarzma i z narzędzi to by było tyle

: 2017-04-14, 08:33
autor: ruch1997
Fazziu, u mnie byly potrzebne imbus (nie pamietam dokladnie jaki) klucz 17 i cos do wcisniecia tloczka, ale dzieki

: 2017-10-28, 02:20
autor: grzywacz
Można ponowić temat wymiany klocków i tarcz i korektora siły hamowania? Czy ktoś opisze krok po kroku jak się za to zabrać i jakie tarcze proponujecie aby dobrze hamowało autko? Pozdrawiam dzięki jeśli ktoś odpisze bo temat stary.

: 2017-10-30, 02:15
autor: Dodek
2 lata temu wymianialem tarcze i klocki - wybrałem ATE - cały kpl przód i tyl - tarcze i klocki
widze ze teraz są nawet komplety po 620zł - spoko cena. Uważaj tylko aby nie kupic sobie tarcz niewentylowanych - ntrzeba dokł czytaj opisy - z reg aukcje sa słabo opisane ale kpl z tarczami nie wentlowanymi sa tansze.
Co do ATE - wybrałem je ponieważ poprzedni własciciel takie załozył i powiem wam ze tarcze z przodu wytrzymały ponad 100kkm a klocki prawie 70k - klocki wyjeło prawie do zera no może zostało ze 3mm - chyba zrobilem +10kkm po tym jak czujnik zużycia oznajmił wymiane - także powiem wam wynik bdb.
Teraz mam na klockach juz ponad 20kkm i spokojnie drugie tyle wytrzymają bez zająkniecia.
Co do tarcz - wizualnie zerowe oznaki zużycia, zero zwichorwan i innych dziwnych akcji
Polecam każdemu cały zestaw ATE - aha tarcze na moim zestawie - przednie były made in germany , tył był china a klocki made in czechy - kupowane przez neta w krk przez allegro - fajny sklep motostacja