[100 C4] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

GTR34, właśnie o to chodzi, że muszę coś wykombinować bo na jutro potrzebny mi samochód no chyba, że przejadę się bez tej sprężynki bo do pracy mam jakieś 8 km i mógłbym się postarać praktycznie nie używać hamulców. Dalo by tak rade? Czy lepiej nie ryzykować?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Nic a nic się nie stanie, hamulce normalnie działają bez tej sprężynki, po prostu tylko czasami zacisk stuka bez niej, jeździłem tak sporo czasu, zanim się skumałem, że zgubiła mi się ta sprężynka.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

GTR34, To w takim razie zakładam koło i jutro będę śmigał :mrgreen: jutro popytam jeszcze po szrotach i w motoryzacyjnych, jak się nie uda to intercars.

Dzięki boys :ok:
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

Przy wyciąganiu jej to przydają się do tego mniejsze szczypce, z jednej strony trzeba powoli odgiąć, potem z drugiej i powinna zejść.

[ Dodano: 2013-03-04, 20:45 ]
w mniejszych sklepach też raczej powinna być.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

gumisv6, teraz już będę wiedział, że trzeba na to uważać. Jak byłem na szrocie i znalazłem zacisk z podobną sprężynką to władca szrotu próbując ją wyciągnąć też uwalił w identyczny sposób jak ja :mrgreen:
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

Ona ma to do siebie że im bardziej się z nią walczy to tym bardziej stawia opory... a jak się zdeformuje to już wogóle...
Ostatnio zmieniony 2013-03-04, 23:50 przez gumisv6, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Sprezyna jest po to by trzymac zacisk. Przy wcisnieciu hamulca, tloczek naciskajac na klocek->tarcze "podnosi" z zewnetrznej strony zacisk. Sprężyna ma na celu utrzymanie zacisku w jednej płaszczyźnie.

4A0615269 - numer sprezynki (ma zastosowanie w większości aut VAG - A100,A3,A4,A6; Vw Golf,Passat,Vento,Polo,Sharan; Skoda Octavia,Superb)
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Mam już tą sprężynkę - dostałem w prezencie na szrocie. Ale mam inny problem, przy lewym kole jak rozebrałem zacisk to chciałem wysunąć jak najbardziej tłoczek w celu jego wyczyszczenia i pompowałem hamulcem i niestety wyskoczył trochę wylało się płyny ale za chwile wsadziłem go z powrotem, przeczyściłem, nasmarowałem i wsunąłem maksymalnie do środka zaciskiem stolarskim. Jak poskładałem całość z klockami do jarzma i pompowałem hamulcem wydawało się wszystko ok tłoczek docisnął klocki a pedał hamulca zrobił się twardy ale dzisiaj na jeździe testowej pedał wpadał w podłogę i trzeba było go pompować i za chwile znowu w podłogę leciał i znowu pompować i tak cały czas. Nie odpowietrzałem układu czy jego odpowietrzenie załatwi ten problem czy coś jest nie tak po stronie tłoczka np. wycieka spod niego płyn?
picek
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2012-12-05, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gogolin

Post autor: picek »

Wkładając tłok spowrotem wpompowałeś w układ powietrze,podnieś,zdejmij koło i spuść trochę płynu,bez pompowania,obserwuj kiedy przestaną wydobywać się z odpowietrznika bąbelki powietrza.To powinno załatwić temat.
Ostatnio zmieniony 2013-03-05, 11:21 przez picek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

picek, już jest gucio wystarczyło odpowietrzyć :ok:
ruch1997
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2014-01-22, 14:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siemianowice Śląskie

Post autor: ruch1997 »

Można ponowić howto, bo chyba wygasło. Będę wymieniał tarcze+klocki przód i zastanawiam się w jakie narzędzia, klucze się zaopatrzyć
Fazziu
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2017-04-13, 17:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Fazziu »

ruch1997 pisze:Można ponowić howto, bo chyba wygasło. Będę wymieniał tarcze+klocki przód i zastanawiam się w jakie narzędzia, klucze się zaopatrzyć
klucze 13 i 15 (płaski otwarty) chyba 19 do jarzma i z narzędzi to by było tyle
ruch1997
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2014-01-22, 14:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siemianowice Śląskie

Post autor: ruch1997 »

Fazziu, u mnie byly potrzebne imbus (nie pamietam dokladnie jaki) klucz 17 i cos do wcisniecia tloczka, ale dzieki
Awatar użytkownika
grzywacz
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2015-05-06, 09:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: grzywacz »

Można ponowić temat wymiany klocków i tarcz i korektora siły hamowania? Czy ktoś opisze krok po kroku jak się za to zabrać i jakie tarcze proponujecie aby dobrze hamowało autko? Pozdrawiam dzięki jeśli ktoś odpisze bo temat stary.
grzywacz&brajan
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

2 lata temu wymianialem tarcze i klocki - wybrałem ATE - cały kpl przód i tyl - tarcze i klocki
widze ze teraz są nawet komplety po 620zł - spoko cena. Uważaj tylko aby nie kupic sobie tarcz niewentylowanych - ntrzeba dokł czytaj opisy - z reg aukcje sa słabo opisane ale kpl z tarczami nie wentlowanymi sa tansze.
Co do ATE - wybrałem je ponieważ poprzedni własciciel takie załozył i powiem wam ze tarcze z przodu wytrzymały ponad 100kkm a klocki prawie 70k - klocki wyjeło prawie do zera no może zostało ze 3mm - chyba zrobilem +10kkm po tym jak czujnik zużycia oznajmił wymiane - także powiem wam wynik bdb.
Teraz mam na klockach juz ponad 20kkm i spokojnie drugie tyle wytrzymają bez zająkniecia.
Co do tarcz - wizualnie zerowe oznaki zużycia, zero zwichorwan i innych dziwnych akcji
Polecam każdemu cały zestaw ATE - aha tarcze na moim zestawie - przednie były made in germany , tył był china a klocki made in czechy - kupowane przez neta w krk przez allegro - fajny sklep motostacja
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”