[ALL ] Przeróbka lamp soczewkowych z bb3
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
No niestety mam zbyt kijowy sprzęt do nocnych zdjęć - pozostaje wiara w moje słowo.
Światła jest sporo więcej - zwłaszcza pobocze jest gigantycznie lepiej oświetlone.
Przeszedłem już prawie wszystkie etapy - zaczynałem od xenonu w matowych odblaśnikach oryginalnych soczewek, potem miałem zwykłe żarówki w tych soczewkach, potem żarówki z górnej półki, następnie zregenerowałem odblaśniki i w nich miałem żarówki z górnej półki i xenon. Teraz wstawiłem te soczewki i światła mam tyle co na xenonie w zmatowiałych oryginalnych soczkach tyle że dużo lepiej rozłożone.
Dodam że ja podszedłem inaczej do tematu montażu tych soczków z roomstera. Zamiast dorabiać mocowania, przedłużki i i poprzeczki aby szkło soczewki było jak w oryginale w tym samym miejscu za odblaśnikiem reflektora ja zdecydowałem się wyciąć "mięso" odblaśnika reflektora między oryginalnymi bolcami montażowymi i zamontować nową soczewkę na oryginalnych śrubach. Dolne mocowania pasują idealnie górne trzeba było wyciąć dwa rowki dremelem bo brakowało 3 mm. Przez to soczeka jest w oryginalnym miejscu pod oryginalnym kątem z tymi gumowymi podkładkami. Na początku się bałem czy soczewka nie wystaje za daleko i założę szkło reflektora ale okazuje się że jest gites i wszystko się mieści. stelaż soczewki pomalowałem pędzelkiem na czarno i odblaśnik reflektora też wobec czego nie widać nadmiaru wybranego mięsa odblaśnika
Osobom chcącym się za to zabrać informuję iż odblaśnik reflektora jest wykonany z jakiegoś rodzaju spieku ceramicznego - nie jest to metal ani plastik wobec czego odpada wstawianie szpilek gwintowanie itp. Jak się zetnie nogę montażową soczewki przeciwmgłowej jak tu sugerował kolega wyżej po wcześniejszym wykręceniu z niej szpilki to potem tego miejsca nie da się nagwintować aby wkręcić ponownie tą szpilkę - pozostaje tylko trudne wiercenie i klejenie
Co do miejsca po pmgłowych to docelowo wylądują tam światła do jazdy dziennej.
Światła jest sporo więcej - zwłaszcza pobocze jest gigantycznie lepiej oświetlone.
Przeszedłem już prawie wszystkie etapy - zaczynałem od xenonu w matowych odblaśnikach oryginalnych soczewek, potem miałem zwykłe żarówki w tych soczewkach, potem żarówki z górnej półki, następnie zregenerowałem odblaśniki i w nich miałem żarówki z górnej półki i xenon. Teraz wstawiłem te soczewki i światła mam tyle co na xenonie w zmatowiałych oryginalnych soczkach tyle że dużo lepiej rozłożone.
Dodam że ja podszedłem inaczej do tematu montażu tych soczków z roomstera. Zamiast dorabiać mocowania, przedłużki i i poprzeczki aby szkło soczewki było jak w oryginale w tym samym miejscu za odblaśnikiem reflektora ja zdecydowałem się wyciąć "mięso" odblaśnika reflektora między oryginalnymi bolcami montażowymi i zamontować nową soczewkę na oryginalnych śrubach. Dolne mocowania pasują idealnie górne trzeba było wyciąć dwa rowki dremelem bo brakowało 3 mm. Przez to soczeka jest w oryginalnym miejscu pod oryginalnym kątem z tymi gumowymi podkładkami. Na początku się bałem czy soczewka nie wystaje za daleko i założę szkło reflektora ale okazuje się że jest gites i wszystko się mieści. stelaż soczewki pomalowałem pędzelkiem na czarno i odblaśnik reflektora też wobec czego nie widać nadmiaru wybranego mięsa odblaśnika
Osobom chcącym się za to zabrać informuję iż odblaśnik reflektora jest wykonany z jakiegoś rodzaju spieku ceramicznego - nie jest to metal ani plastik wobec czego odpada wstawianie szpilek gwintowanie itp. Jak się zetnie nogę montażową soczewki przeciwmgłowej jak tu sugerował kolega wyżej po wcześniejszym wykręceniu z niej szpilki to potem tego miejsca nie da się nagwintować aby wkręcić ponownie tą szpilkę - pozostaje tylko trudne wiercenie i klejenie
Co do miejsca po pmgłowych to docelowo wylądują tam światła do jazdy dziennej.
Ostatnio zmieniony 2016-10-13, 13:48 przez GreenGreen, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
soczewka p.mgłowych się nie nadaje do dziennych bo nie widać że świeci jak wsadzisz tam żarówkę ledową. Różnica pomiędzy dziennymi a zwykłymi jest taka że zwykłe oświetlają a dzienne mają razić.
Ja chcę w miejsce p.mgłowych wsadzić albo jakieś okrągłe dzienne albo żarówkę ledową 12V na złącze MR16
Można zostawić p.mgłowe ale trzeba wtedy zrobić tak jak przedmówcy - czyli osadzić soczewkę na przedłużkach tak aby soczewka nie wychodziła przed odblaśnik, powiększyć otwór w odblaśniku aby nie zasłaniał światła, wykręcić śruby montażowe soczewki p.mgłowej, skrócić nogi w których te śruby były o 12mm, zeszlifować gwint na tych wykręconych szpilkach soczewki p.mgłowej, wkleić je na poxylinie (lub poxipolu) w skrócone nogi (możliwa potrzeba powiększenia otworu na p.mgłowe w odblaśniku) i wtedy zachowamy nową soczewkę i p.mgłowe. Ale tak jak pisałem soczewki nie nadają się do robienia z nich świateł dziennych bo światło z nich w dzień jest niewidoczne po wsadzeniu w nie żarówek ledowych. Żaden niebieski się na to nie nabierze.
Ja chcę w miejsce p.mgłowych wsadzić albo jakieś okrągłe dzienne albo żarówkę ledową 12V na złącze MR16
Można zostawić p.mgłowe ale trzeba wtedy zrobić tak jak przedmówcy - czyli osadzić soczewkę na przedłużkach tak aby soczewka nie wychodziła przed odblaśnik, powiększyć otwór w odblaśniku aby nie zasłaniał światła, wykręcić śruby montażowe soczewki p.mgłowej, skrócić nogi w których te śruby były o 12mm, zeszlifować gwint na tych wykręconych szpilkach soczewki p.mgłowej, wkleić je na poxylinie (lub poxipolu) w skrócone nogi (możliwa potrzeba powiększenia otworu na p.mgłowe w odblaśniku) i wtedy zachowamy nową soczewkę i p.mgłowe. Ale tak jak pisałem soczewki nie nadają się do robienia z nich świateł dziennych bo światło z nich w dzień jest niewidoczne po wsadzeniu w nie żarówek ledowych. Żaden niebieski się na to nie nabierze.
Ostatnio zmieniony 2016-10-14, 00:36 przez GreenGreen, łącznie zmieniany 1 raz.
- Apophis
- Czeladnik
- Posty: 91
- Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: FZA
No to ja zastosuje jakąś kompaktową soczewkę bihalogenowa lub bixenonowa to cos się znajdzie i bedzie bez motania się z stelażem przeciwmgielnej.
A własnie ta soczewka się doskonale nadaje lecz nie mam zamiaru wstawiać tam leda bo bedzie kiepsko jak napisałes ani tez awaryjnych modułow ledowych w jej miejsce tylko zwykłą 35watową żaówkę-mam tak w D2 i po dodaniu przekaźnika w instalacje auta są fabryczne dzienne doskonale widoczne
Ja przerabiałem już w D2 gdzie budowa lampy jest bardzo podobna wiele rozwiązań dziennych na ledzie ale ledy nie sa doskonałe i psuja sie bo się świeca najwięcej też.
35watowa h3 i wywalenie przesłonki daje nam doskonale widoczne dzienne
A własnie ta soczewka się doskonale nadaje lecz nie mam zamiaru wstawiać tam leda bo bedzie kiepsko jak napisałes ani tez awaryjnych modułow ledowych w jej miejsce tylko zwykłą 35watową żaówkę-mam tak w D2 i po dodaniu przekaźnika w instalacje auta są fabryczne dzienne doskonale widoczne
Ja przerabiałem już w D2 gdzie budowa lampy jest bardzo podobna wiele rozwiązań dziennych na ledzie ale ledy nie sa doskonałe i psuja sie bo się świeca najwięcej też.
35watowa h3 i wywalenie przesłonki daje nam doskonale widoczne dzienne
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
owszem ale to się mija z celem - stosowanie świateł dziennych ma maksymalnie zredukować zużycie mocy i części. Jak zastosujesz żarówkę 35 watową w miejsce 55 watowej to jest to spadek zaledwie 40 watów na całym zestawie który nadal zużywa 70 watów obciążając alternator i generuje sporo ciepła w porównaniu z ledami, które przy odpowiedniej cenie zakupu (powyżej 200 zł) zużywają maks 10 watów na zestaw i żyją bardzo długo.
- Apophis
- Czeladnik
- Posty: 91
- Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: FZA
Niestety wielokrotnie sie na ledach zawiodłem a co do zastosowania żarówek 35W to owszem nie sa najekonomiczniejsze ale sa lepsze jak 55 W i mniej to bierze jak świecenie wszystkich świateł,poza tym ciepło nie zaszkodzi lampie a w wilgotne dni wrecz pomoże ja osuszyć
Najwazniejsze zaś to to że nie musze wypalać bezsensownie w dzień głównych świateł które są mi niezbędne w nocy!!!!
Wytrzymałośc modulow led za ktore potrafiłem płacic nawet kilkaset zł to max rok póltora i potem problem bo szukac trza takiego samego lub podobnego-porazka. Nawet te piekne ori w nowych furach siadają co nie raz w DE widziałem.
A tak wsadzam se żaróweczke jak sie przepali zmieniam i finito. 70W to jeszcze nie dramat.
Najwazniejsze zaś to to że nie musze wypalać bezsensownie w dzień głównych świateł które są mi niezbędne w nocy!!!!
Wytrzymałośc modulow led za ktore potrafiłem płacic nawet kilkaset zł to max rok póltora i potem problem bo szukac trza takiego samego lub podobnego-porazka. Nawet te piekne ori w nowych furach siadają co nie raz w DE widziałem.
A tak wsadzam se żaróweczke jak sie przepali zmieniam i finito. 70W to jeszcze nie dramat.
- tomasz84
- C4 Autorytet
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 3miasto
Panowie mi się nie udało zachować przeciwmgielnych na pewno da się to zrobić bez większego problemu rezygnując z bihalogenu - czyli H7 z soczewki skody będą świeciły tylko jako krótkie. Jeżeli wypnie się układ sterujący przesłoną (który wadzi o odbłyśnik przeciwmgielnych).
Próbowałem zrobić jak kolega wyżej pisał by przyciąć nóżki na te 12mm ale wygląda na to że bihalogen mam za blisko odbłyśnika. Ale bardziej mi zależy na bihalogenie niż na przeciwmgielnych. Będę musiał jakoś wkleić samą soczewkę która bedzie robić za zaślepkę.
Próbowałem zrobić jak kolega wyżej pisał by przyciąć nóżki na te 12mm ale wygląda na to że bihalogen mam za blisko odbłyśnika. Ale bardziej mi zależy na bihalogenie niż na przeciwmgielnych. Będę musiał jakoś wkleić samą soczewkę która bedzie robić za zaślepkę.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
może być bihalogen H1 i nadal wadzić - wszystko zależy od tego czy to soczewki o konstrukcji wzdłużnej tak jak nasze ori których się już nie stosuje nie ze względu na żarówkę a na ilość i ukierunkowanie światła, czy też soczewki płaskie jakie się stosuje na chwilę obecną nadal i jakimi są właśnie te ze skody.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć: