[ALL ] Montaż elektrycznie składanych lusterek

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

[ALL ] Montaż elektrycznie składanych lusterek

Post autor: gjom »

Powitać.

Chciałbym zaprezentować jak przebiegał montaż elektrycznie składanych lusterek w mojej C4.

Na początku chciałbym podziękować naszemu klubowemu koledze mietek69, który podesłał mi schematy i rozpisał oznaczenia pinów oraz gdzie i jaki przewód ma iść. Dzięki także dla niejakiego Butterbeana :mrgreen: , który gdzieś na forum wspomniał o jednym, ważnym przekaźniku bez którego składanie nie będzie działało. Tyle z wazeliniarstwa :mrgreen: .

A więc do rzeczy.

Będziemy potrzebować następujące rzeczy (ja kupiłem wszystko w komplecie):

:arrow: Lusterko lewe elektrycznie składane
:arrow: Lusterko prawe elektrycznie składane
:arrow: Kostki do obu lusterek o nr 893 971 983 (najlepiej z kablami)
:arrow: Kostka do przekaźnika o nr 4A0 937 529
:arrow: Kostka do przełącznika z funkcją składania o nr 447 971 981
:arrow: Przekaźnik nr 361 o nr 4A0 907 440
:arrow: Przełącznik z funkcją składania o nr 4D0 959 565 A

:arrow: kilkanaście metrów kabla proporcjonalnych kolorów (najlepiej zmierzyć metrówką w samochodzie ile będziemy potrzebowali).


Podłączamy ze sobą wszystko (najlepiej w domu) według poniżej podanego schematu i opisów pinów i kabli:


Schemat Audi:

Obrazek


Tutaj schemat w moim wykonaniu, może trochę bardziej wyraźny:

Obrazek


OPIS PINÓW LUSTEREK, PRZEKAŹNIKA I PRZEŁĄCZNIKA:


Lusterko lewe kierowcy:
pin 1 - do pin 14 przekaźnika, kabel 0,5mm
pin 2 - masa , brązowy 1mm (*)
pin 4 - to plus do grzania lusterka, biało-czarny (biały)
pin 5 - do pin 8 przekaźnika, 0,5mm (niebieski)
pin 6 - do pin 5 przekaźnika, 0,5mm (żółty)
pin 8 - do pin 4 przełącznika, czerwony 0,35mm (żółto-czarny)
pin 9 - do pin 10 przełącznika, biały 0,35mm (czerwono-żółty)
pin 10 - do pin 5 przełącznika, brązowo-biały 0,35mm (zielony)

Lusterko prawe pasażera:
pin 1 - do pin 14 przekaźnika, 0,5mm
pin 2 - masa , brązowy 1mm (*)
pin 4 - plus do grzania lusterka, biało-czarny (biały)
pin 5 - do pin 8 przekaźnika, 0,5mm (niebieski)
pin 6 - do pin 5 przekaźnika, 0,5mm (żółty)
pin 8 - do pin 2 przełącznika, czerwono-zielony 0,35mm (biało-niebieski)
pin 9 - do pin 10 przełącznika, biały 0,35mm (biało-czarny)
pin 10 - do pin 3 przełącznika, brązowo-żółty 0,35mm (zielony)

Zostało w przełączniku do podłączenia:
pin 1 - do pin 12 przekaźnika, zielony 0,35mm
pin 8 - masa , brązowy 0,35mm (*)
pin 9 - plus po stacyjce, niebiesko-czerwony 0,35mm (*)

Zostało w przekaźniku do podłączenia:
pin 4 - plus po stacyjce, niebiesko-czerwony 0,5mm
pin 6 - masa 0,5mm


UWAGA:

Należy sprawdzić podłączenia pinów, kolory kabli oraz oznaczenia pinów. Prawdopodobnie istniały różne instalacje lusterek. U mnie zgadzały się te kolory, które nie są opisane w nawiasach.



Opis styków przekaźnika:



15 (4) +12V po stacyjce
ME (5) sygnał na silniczek składania
31 (6) masa
MA (8) sygnał na silniczek składania
SE (12) Sygnał sterujący przekaźnikiem (masa)
RA (14) wyłącznik krańcowy w lusterku.



Gdy mamy już wszystko połączone, możemy sprawdzić pod aku czy wszystko działa. jeśli tak to przechodzimy do samochodu.

Zdejmujemy boczki obu drzwi:

Śrubki z przedniej jak i tylnej części drzwi:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podważamy blaszkę blokującą drut prowadzący do zamka:



Obrazek
Obrazek

Podważamy panel do opuszczania szyb od tylnej strony, a następnie wyjmujemy boczek. Później gąbka, trójkąt maskujący i dwie śruby:

Obrazek
Obrazek

I ori kostkę od starych lusterek musimy przepchnąć przez tą szparę zaznaczoną kółkiem (ja zdemontowałem ramkę z szybą dla lepszego dostępu):

Obrazek
Obrazek

Ja dałem sobie spokój z wyciąganiem starej instalacji p o tym jak zobaczyłem co mnie czeka.
Teraz wywalamy półkę pod kierownicą i schowek (5 śrub) oraz wszystko w środkowej konsoli:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Teraz wkładamy to co naplątaliśmy w domu czyli instalkę.
Kostki do luster przeciągamy przez gumy między drzwiami a budą, kostka przekaźnika wędruje do "łapki" na przekaźniki i dokładamy przekaźnik.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Można jeszcze raz sprawdzić czy wszystko ok:

Obrazek


Jako, że grzanie lusterek miałem po zapłonie (tak mi się wydaje po kolorach kabli) teraz podłączyłem się pod grzanie tylnej szyby - kostka - pin6 - gruby biały przewód:

Obrazek
Obrazek

Składamy wszystko do kupy i chyba to wszystko:

Obrazek
Obrazek

Mam nadzieję, że się przyda :ok:
Ostatnio zmieniony 2013-02-17, 14:30 przez gjom, łącznie zmieniany 5 razy.
czarny
Mechanik
Mechanik
Posty: 147
Rejestracja: 2011-08-06, 19:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sint-truiden

Post autor: czarny »

kawal dobrej roboty :ok: a wiesz może czy da się to tak podłączyć żeby składały się po zamknięciu auta z pilota?
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

czarny, na pewno się da, nawet dużo o tym czytałem. Trzeba by było pewnie sygnał z przełącznika do przekaźnika zastąpić sygnałem ze sterownika pilota. Ale z tą kwestią do elektryków lub poszukać schematów..
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

profi robota, wykonana za pewne starannie i summiennie ;-)

[ Dodano: 2013-02-12, 20:25 ]
długo trzeba czasu poświecić na taka rzeźbę??
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

gumisv6, Połączenie ze sobą kabli w domowej atmosferze przy flaszeczce - ok 2 do 3 godzin, zależy czy robisz cały czas czy jakieś przerwy. W aucie najgorzej jest przeciągnąć wiązkę przez gąbkę w słupku od strony kierowcy, a z drugiej strony najgorsze jest ----- odkręcenie schowka :mrgreen: :mrgreen: . Z rozłożeniem wszystkiego i złożeniem - jakieś 4 - 5 godz, zależy w jakich warunkach się pracuje. Ale jak ma się już wszystko przygotowane to w 8 godzin, a nawet i mniej można się zmieścić. Robiłem to 1-wszy raz :mrgreen:
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

gjom, wymień sobie doku na ang:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=36751#36751

I możesz też podmienić ten schemat ori audi, na język bardziej zrozumiały ;-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

gjom, gdzies juz byl opis demontazu schowka.
bez odkrecania tych srub.
po bokach schowka masz po 2 ramiona na ktorych wisi schowek..
sa one zabezpieczone takimi blaszkami.zdejmujesz je i schowek masz uwolniony..mi zajmuje to minute..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

gjom pisze:a z drugiej strony najgorsze jest ----- odkręcenie schowka
Butterbean pisze:gjom, gdzies juz byl opis demontazu schowka.
bez odkrecania tych srub.
Moj pomysl :)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1905
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

msk, poprawione :ok:
Butterbean, Polak mądry po szkodzie :-/
misiek_lbn, teraz już będę wiedział, że nie trzeba się męczyć :ok:
Czas montażu skraca się teraz o 20 minut :lol: :ok:
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Bardzo fajny manual :ok: Coraz bardziej żałuje że nie wyrwałem luster z włoski którą mieliśmy :evil: Olałem temat bo jedno nie działało :evil:
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

No i kolejne rezanko widzę zrobione :mrgreen: Temat skladania po centralnym wymaga pewnych modyfikacji, bo tu mamy wszystko podpiete pod plus po stacyjce.
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

gjom, na konsoli brakuje Ci już miejsca na nowe przyciski :mrgreen:
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
czarny
Mechanik
Mechanik
Posty: 147
Rejestracja: 2011-08-06, 19:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sint-truiden

Post autor: czarny »

Mam pytanie do tych co zakladali samodzielnie elektrycznie skladane lusterka czy na foto jest wszystko co bedzie mi potrzebne bo nie chce zrobic gafy :-P
Obrazek
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

czarny,
gjom pisze:Będziemy potrzebować następujące rzeczy (ja kupiłem wszystko w komplecie):

Lusterko lewe elektrycznie składane
Lusterko prawe elektrycznie składane
Kostki do obu lusterek o nr 893 971 983 (najlepiej z kablami)
Kostka do przekaźnika o nr 4A0 937 529
Kostka do przełącznika z funkcją składania o nr 447 971 981
Przekaźnik nr 361 o nr 4A0 907 440
Przełącznik z funkcją składania o nr 4D0 959 565 A
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

Kostka do przekaźnika o nr 4A0 937 529 jeszcze tylko i masz full komplet :ok:
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”