[ALL ] Montaż elektrycznie składanych lusterek
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
[ALL ] Montaż elektrycznie składanych lusterek
Powitać.
Chciałbym zaprezentować jak przebiegał montaż elektrycznie składanych lusterek w mojej C4.
Na początku chciałbym podziękować naszemu klubowemu koledze mietek69, który podesłał mi schematy i rozpisał oznaczenia pinów oraz gdzie i jaki przewód ma iść. Dzięki także dla niejakiego Butterbeana , który gdzieś na forum wspomniał o jednym, ważnym przekaźniku bez którego składanie nie będzie działało. Tyle z wazeliniarstwa .
A więc do rzeczy.
Będziemy potrzebować następujące rzeczy (ja kupiłem wszystko w komplecie):
Lusterko lewe elektrycznie składane
Lusterko prawe elektrycznie składane
Kostki do obu lusterek o nr 893 971 983 (najlepiej z kablami)
Kostka do przekaźnika o nr 4A0 937 529
Kostka do przełącznika z funkcją składania o nr 447 971 981
Przekaźnik nr 361 o nr 4A0 907 440
Przełącznik z funkcją składania o nr 4D0 959 565 A
kilkanaście metrów kabla proporcjonalnych kolorów (najlepiej zmierzyć metrówką w samochodzie ile będziemy potrzebowali).
Podłączamy ze sobą wszystko (najlepiej w domu) według poniżej podanego schematu i opisów pinów i kabli:
Schemat Audi:
Tutaj schemat w moim wykonaniu, może trochę bardziej wyraźny:
OPIS PINÓW LUSTEREK, PRZEKAŹNIKA I PRZEŁĄCZNIKA:
Lusterko lewe kierowcy:
pin 1 - do pin 14 przekaźnika, kabel 0,5mm
pin 2 - masa , brązowy 1mm (*)
pin 4 - to plus do grzania lusterka, biało-czarny (biały)
pin 5 - do pin 8 przekaźnika, 0,5mm (niebieski)
pin 6 - do pin 5 przekaźnika, 0,5mm (żółty)
pin 8 - do pin 4 przełącznika, czerwony 0,35mm (żółto-czarny)
pin 9 - do pin 10 przełącznika, biały 0,35mm (czerwono-żółty)
pin 10 - do pin 5 przełącznika, brązowo-biały 0,35mm (zielony)
Lusterko prawe pasażera:
pin 1 - do pin 14 przekaźnika, 0,5mm
pin 2 - masa , brązowy 1mm (*)
pin 4 - plus do grzania lusterka, biało-czarny (biały)
pin 5 - do pin 8 przekaźnika, 0,5mm (niebieski)
pin 6 - do pin 5 przekaźnika, 0,5mm (żółty)
pin 8 - do pin 2 przełącznika, czerwono-zielony 0,35mm (biało-niebieski)
pin 9 - do pin 10 przełącznika, biały 0,35mm (biało-czarny)
pin 10 - do pin 3 przełącznika, brązowo-żółty 0,35mm (zielony)
Zostało w przełączniku do podłączenia:
pin 1 - do pin 12 przekaźnika, zielony 0,35mm
pin 8 - masa , brązowy 0,35mm (*)
pin 9 - plus po stacyjce, niebiesko-czerwony 0,35mm (*)
Zostało w przekaźniku do podłączenia:
pin 4 - plus po stacyjce, niebiesko-czerwony 0,5mm
pin 6 - masa 0,5mm
UWAGA:
Należy sprawdzić podłączenia pinów, kolory kabli oraz oznaczenia pinów. Prawdopodobnie istniały różne instalacje lusterek. U mnie zgadzały się te kolory, które nie są opisane w nawiasach.
Opis styków przekaźnika:
15 (4) +12V po stacyjce
ME (5) sygnał na silniczek składania
31 (6) masa
MA (8) sygnał na silniczek składania
SE (12) Sygnał sterujący przekaźnikiem (masa)
RA (14) wyłącznik krańcowy w lusterku.
Gdy mamy już wszystko połączone, możemy sprawdzić pod aku czy wszystko działa. jeśli tak to przechodzimy do samochodu.
Zdejmujemy boczki obu drzwi:
Śrubki z przedniej jak i tylnej części drzwi:
Podważamy blaszkę blokującą drut prowadzący do zamka:
Podważamy panel do opuszczania szyb od tylnej strony, a następnie wyjmujemy boczek. Później gąbka, trójkąt maskujący i dwie śruby:
I ori kostkę od starych lusterek musimy przepchnąć przez tą szparę zaznaczoną kółkiem (ja zdemontowałem ramkę z szybą dla lepszego dostępu):
Ja dałem sobie spokój z wyciąganiem starej instalacji p o tym jak zobaczyłem co mnie czeka.
Teraz wywalamy półkę pod kierownicą i schowek (5 śrub) oraz wszystko w środkowej konsoli:
Teraz wkładamy to co naplątaliśmy w domu czyli instalkę.
Kostki do luster przeciągamy przez gumy między drzwiami a budą, kostka przekaźnika wędruje do "łapki" na przekaźniki i dokładamy przekaźnik.
Można jeszcze raz sprawdzić czy wszystko ok:
Jako, że grzanie lusterek miałem po zapłonie (tak mi się wydaje po kolorach kabli) teraz podłączyłem się pod grzanie tylnej szyby - kostka - pin6 - gruby biały przewód:
Składamy wszystko do kupy i chyba to wszystko:
Mam nadzieję, że się przyda
Chciałbym zaprezentować jak przebiegał montaż elektrycznie składanych lusterek w mojej C4.
Na początku chciałbym podziękować naszemu klubowemu koledze mietek69, który podesłał mi schematy i rozpisał oznaczenia pinów oraz gdzie i jaki przewód ma iść. Dzięki także dla niejakiego Butterbeana , który gdzieś na forum wspomniał o jednym, ważnym przekaźniku bez którego składanie nie będzie działało. Tyle z wazeliniarstwa .
A więc do rzeczy.
Będziemy potrzebować następujące rzeczy (ja kupiłem wszystko w komplecie):
Lusterko lewe elektrycznie składane
Lusterko prawe elektrycznie składane
Kostki do obu lusterek o nr 893 971 983 (najlepiej z kablami)
Kostka do przekaźnika o nr 4A0 937 529
Kostka do przełącznika z funkcją składania o nr 447 971 981
Przekaźnik nr 361 o nr 4A0 907 440
Przełącznik z funkcją składania o nr 4D0 959 565 A
kilkanaście metrów kabla proporcjonalnych kolorów (najlepiej zmierzyć metrówką w samochodzie ile będziemy potrzebowali).
Podłączamy ze sobą wszystko (najlepiej w domu) według poniżej podanego schematu i opisów pinów i kabli:
Schemat Audi:
Tutaj schemat w moim wykonaniu, może trochę bardziej wyraźny:
OPIS PINÓW LUSTEREK, PRZEKAŹNIKA I PRZEŁĄCZNIKA:
Lusterko lewe kierowcy:
pin 1 - do pin 14 przekaźnika, kabel 0,5mm
pin 2 - masa , brązowy 1mm (*)
pin 4 - to plus do grzania lusterka, biało-czarny (biały)
pin 5 - do pin 8 przekaźnika, 0,5mm (niebieski)
pin 6 - do pin 5 przekaźnika, 0,5mm (żółty)
pin 8 - do pin 4 przełącznika, czerwony 0,35mm (żółto-czarny)
pin 9 - do pin 10 przełącznika, biały 0,35mm (czerwono-żółty)
pin 10 - do pin 5 przełącznika, brązowo-biały 0,35mm (zielony)
Lusterko prawe pasażera:
pin 1 - do pin 14 przekaźnika, 0,5mm
pin 2 - masa , brązowy 1mm (*)
pin 4 - plus do grzania lusterka, biało-czarny (biały)
pin 5 - do pin 8 przekaźnika, 0,5mm (niebieski)
pin 6 - do pin 5 przekaźnika, 0,5mm (żółty)
pin 8 - do pin 2 przełącznika, czerwono-zielony 0,35mm (biało-niebieski)
pin 9 - do pin 10 przełącznika, biały 0,35mm (biało-czarny)
pin 10 - do pin 3 przełącznika, brązowo-żółty 0,35mm (zielony)
Zostało w przełączniku do podłączenia:
pin 1 - do pin 12 przekaźnika, zielony 0,35mm
pin 8 - masa , brązowy 0,35mm (*)
pin 9 - plus po stacyjce, niebiesko-czerwony 0,35mm (*)
Zostało w przekaźniku do podłączenia:
pin 4 - plus po stacyjce, niebiesko-czerwony 0,5mm
pin 6 - masa 0,5mm
UWAGA:
Należy sprawdzić podłączenia pinów, kolory kabli oraz oznaczenia pinów. Prawdopodobnie istniały różne instalacje lusterek. U mnie zgadzały się te kolory, które nie są opisane w nawiasach.
Opis styków przekaźnika:
15 (4) +12V po stacyjce
ME (5) sygnał na silniczek składania
31 (6) masa
MA (8) sygnał na silniczek składania
SE (12) Sygnał sterujący przekaźnikiem (masa)
RA (14) wyłącznik krańcowy w lusterku.
Gdy mamy już wszystko połączone, możemy sprawdzić pod aku czy wszystko działa. jeśli tak to przechodzimy do samochodu.
Zdejmujemy boczki obu drzwi:
Śrubki z przedniej jak i tylnej części drzwi:
Podważamy blaszkę blokującą drut prowadzący do zamka:
Podważamy panel do opuszczania szyb od tylnej strony, a następnie wyjmujemy boczek. Później gąbka, trójkąt maskujący i dwie śruby:
I ori kostkę od starych lusterek musimy przepchnąć przez tą szparę zaznaczoną kółkiem (ja zdemontowałem ramkę z szybą dla lepszego dostępu):
Ja dałem sobie spokój z wyciąganiem starej instalacji p o tym jak zobaczyłem co mnie czeka.
Teraz wywalamy półkę pod kierownicą i schowek (5 śrub) oraz wszystko w środkowej konsoli:
Teraz wkładamy to co naplątaliśmy w domu czyli instalkę.
Kostki do luster przeciągamy przez gumy między drzwiami a budą, kostka przekaźnika wędruje do "łapki" na przekaźniki i dokładamy przekaźnik.
Można jeszcze raz sprawdzić czy wszystko ok:
Jako, że grzanie lusterek miałem po zapłonie (tak mi się wydaje po kolorach kabli) teraz podłączyłem się pod grzanie tylnej szyby - kostka - pin6 - gruby biały przewód:
Składamy wszystko do kupy i chyba to wszystko:
Mam nadzieję, że się przyda
Ostatnio zmieniony 2013-02-17, 14:30 przez gjom, łącznie zmieniany 5 razy.
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
gumisv6, Połączenie ze sobą kabli w domowej atmosferze przy flaszeczce - ok 2 do 3 godzin, zależy czy robisz cały czas czy jakieś przerwy. W aucie najgorzej jest przeciągnąć wiązkę przez gąbkę w słupku od strony kierowcy, a z drugiej strony najgorsze jest ----- odkręcenie schowka . Z rozłożeniem wszystkiego i złożeniem - jakieś 4 - 5 godz, zależy w jakich warunkach się pracuje. Ale jak ma się już wszystko przygotowane to w 8 godzin, a nawet i mniej można się zmieścić. Robiłem to 1-wszy raz
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
gjom, wymień sobie doku na ang:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=36751#36751
I możesz też podmienić ten schemat ori audi, na język bardziej zrozumiały
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=36751#36751
I możesz też podmienić ten schemat ori audi, na język bardziej zrozumiały
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
gjom, gdzies juz byl opis demontazu schowka.
bez odkrecania tych srub.
po bokach schowka masz po 2 ramiona na ktorych wisi schowek..
sa one zabezpieczone takimi blaszkami.zdejmujesz je i schowek masz uwolniony..mi zajmuje to minute..
bez odkrecania tych srub.
po bokach schowka masz po 2 ramiona na ktorych wisi schowek..
sa one zabezpieczone takimi blaszkami.zdejmujesz je i schowek masz uwolniony..mi zajmuje to minute..
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
gjom pisze:a z drugiej strony najgorsze jest ----- odkręcenie schowka
Moj pomyslButterbean pisze:gjom, gdzies juz byl opis demontazu schowka.
bez odkrecania tych srub.
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1905
- tomasz84
- C4 Autorytet
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 3miasto
czarny,
gjom pisze:Będziemy potrzebować następujące rzeczy (ja kupiłem wszystko w komplecie):
Lusterko lewe elektrycznie składane
Lusterko prawe elektrycznie składane
Kostki do obu lusterek o nr 893 971 983 (najlepiej z kablami)
Kostka do przekaźnika o nr 4A0 937 529
Kostka do przełącznika z funkcją składania o nr 447 971 981
Przekaźnik nr 361 o nr 4A0 907 440
Przełącznik z funkcją składania o nr 4D0 959 565 A