Witam. Dziś przedstawię szybkie a zarazem umilające nam życie rezanko
Za każdym razem chcąc podłączyć VAGinę pod C-czwórę musimy otwierać maskę, jednak przy obecnych warunkach atmosferycznych nie jest przyjemną czynnością. Dodatkowo potrzebna jest przejściówka. Postanowiłem zrezać gniazdo OBD II w kabinie pasażerskiej bez dewastacji ori OBD I. W wersjach z końca produkcji przeznaczonych na rynek USA takowe znajdowało się w kieszonce pomiędzy ręcznym a lewarkiem biegów. Wyjmując wykładzinkę test wnęką na gniazdo OBD II( przynajmniej u mnie jest).
Wygodniejsze miejsce moim zdaniem jest pod kierownicą w nogach kierowcy.
Potrzebujemy
-około 1 metra czterożyłowego kabla lub cztery kabelki owinięte taśmą parcianą,
-4 cienkie konektorki męskie( do wsunięcia w obecne gniazda OBD I)
-Lutownica i cyna wraz z rurkami termokurczliwymi.
-gniazdo OBD II z jakiego kolwiek auta z kawałkami kabli( ja wybrałem z suzuki, ponieważ łatwo idzie przekładać piny i ma zatrzaski do montażu)
Schemat podłączenia pinów.
1. Demontujemy półkę nad nogami kierowcy,
2. Przeciągamy wiązkę ze skrzynki przekaźników pod maską,
3. Wycinamy otwór we wcześniej zdemontowanej półce/tapicerce,
4. montujemy gniazdo OBD II Z właściwym już ustawieniem pinów,
5. podłączmy kabelki wg powyższego schematu,
6 skręcamy polkę i cieszymy z nowego udogodnienia
[ Dodano: 2013-02-04, 16:34 ]
Dodam, że takowe rozwiązanie przydatne jest przy logach dynamicznych
[ALL ] Rezanie OBD I na OBD II w kabinie.
- gumiss64
- Mechanik
- Posty: 236
- Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: PGO
[ALL ] Rezanie OBD I na OBD II w kabinie.
Ostatnio zmieniony 2013-02-04, 22:30 przez gumiss64, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
AUDI D2 [AEW]
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Ja zrobiłem to tak, że odczepiłem gniazda białe i czarne od tzw OBD I pod maską, spuściłem je maksymalnie w dół do kabiny w stronę przekaźników/półki. Tam przeciąłem kable i dołożyłem po ok 0.5m, zlutowałem i zaizolowałem.
W półce nad nogami kierowcy, po jej odkręceniu, w samym lewem rogu wywierciłem owalny otwór, tak by przeszły tamtędy same kostki OBD I (czarna i biała) od adaptera.
Przeciągnąłem przez otwór adapter OBD I-OBD II, podłączyłem pod wcześniej przedłużone przewody i skręciłem półkę.
Wtyczka OBDII adaptera leży sobie luźno w półce, można ja wsunąć w otwór tak by zajmowała mało miejsca, można wysunąć te 20cm by podłączyć, nie przeszkadza nie zawala wiele miejsca w tej półce a jest to wygodne. Tylko jak już się siedzi na fotelu, trzeba podłączać się na czuja, na ślepo
W półce nad nogami kierowcy, po jej odkręceniu, w samym lewem rogu wywierciłem owalny otwór, tak by przeszły tamtędy same kostki OBD I (czarna i biała) od adaptera.
Przeciągnąłem przez otwór adapter OBD I-OBD II, podłączyłem pod wcześniej przedłużone przewody i skręciłem półkę.
Wtyczka OBDII adaptera leży sobie luźno w półce, można ja wsunąć w otwór tak by zajmowała mało miejsca, można wysunąć te 20cm by podłączyć, nie przeszkadza nie zawala wiele miejsca w tej półce a jest to wygodne. Tylko jak już się siedzi na fotelu, trzeba podłączać się na czuja, na ślepo
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin