[ALL ] Rezanie wyświetlacza temperatury zewnętrznej
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Po co przekaźnik skoro czujniki to pewnie termistory?
Można by pokombinować z przełącznikiem komputera w pająku - np. Jak wyświetla chwilowe spalanie to temp. wewnętrzna, a jak średnie to zewnętrzna. Tylko nie wiem jak działa ten przełącznik - ale w ten sposób byłoby ergonomicznie, estetycznie i dyskretnie.
Można by pokombinować z przełącznikiem komputera w pająku - np. Jak wyświetla chwilowe spalanie to temp. wewnętrzna, a jak średnie to zewnętrzna. Tylko nie wiem jak działa ten przełącznik - ale w ten sposób byłoby ergonomicznie, estetycznie i dyskretnie.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Coś po niemiecku znalazłem o czujnikach - http://www.isham-research.co.uk/quattro ... nzeige.pdf może komuś się przyda.
Jeśli chodzi o kwestię przekaźnika to odniosłem się do włączników zaprezentowanych w postach powyżej - można puścić obwody czujników bezpośrednio przez przełącznik. Przekaźnik przecież się daje jak chcesz małym prądem sterować duży prąd.
Skoro manetka daje masę na odpowiednie piny to tutaj wykożystałbym właśnie przekaźnik - przekaźnik np. Normalnie zamknięty - na stałe obwód pomiędzy wyświetlaczem temp a czujnikiem zewnętrznym. Przekaźnik ma na stałe plusa. Na drugim obwodzie przekaźnika jest czujnik temp z kabiny. Sterowanie przekaźnikiem jest za pomocą sygnału masy np. z pająka ustawionego na chwilowe zużycie paliwa. Tak ustawiony komputer paliwowy daje sygnał masy na pin "x" a przy okazji daje sygnał masy do przekaźnika który zwiera obwód czujnik temp wewnętrznj+wyświetlacz temp.
Jeśli chodzi o kwestię przekaźnika to odniosłem się do włączników zaprezentowanych w postach powyżej - można puścić obwody czujników bezpośrednio przez przełącznik. Przekaźnik przecież się daje jak chcesz małym prądem sterować duży prąd.
Skoro manetka daje masę na odpowiednie piny to tutaj wykożystałbym właśnie przekaźnik - przekaźnik np. Normalnie zamknięty - na stałe obwód pomiędzy wyświetlaczem temp a czujnikiem zewnętrznym. Przekaźnik ma na stałe plusa. Na drugim obwodzie przekaźnika jest czujnik temp z kabiny. Sterowanie przekaźnikiem jest za pomocą sygnału masy np. z pająka ustawionego na chwilowe zużycie paliwa. Tak ustawiony komputer paliwowy daje sygnał masy na pin "x" a przy okazji daje sygnał masy do przekaźnika który zwiera obwód czujnik temp wewnętrznj+wyświetlacz temp.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
gjom, Myślę, że najlepszy będzie do tego przycisk świateł przeciwmgielnych, bo gdy go wciśniesz on zostaje w tej pozycji wciśnięty. A przyciski ABS i podgrzewania tylnej szyby dają tylko sygnały. Jeśli wciśniesz je to da tylko sygnał i wróci do swojej pozycji. Więc najlepiej będzie z przyciskiem przeciwmgłowych.
przemoprzem, Trochę niejasno napisałem. Manetka od BC daje sygnał masy wtedy, gdy trzymasz przycisk, a tak normalnie jest w spoczynku. Do manetki BC idą 4 kable, 2 są od sterowania, 1 od resetu i masa. Teraz, gdy chcesz zmienić opcję na BC wciskasz przycisk na chwilę, zostaje podana masa na jedno sterowanie i przełącza opcje na BC, puszczasz przycisk i przełącznik jest w spoczynku. Pomysł z manetką wcale nie jest głupi, bo byłoby to zrobione dyskretnie i zarazem estetycznie. Nie trzeba niepotrzebnego przycisku w konsoli, ale gorzej z wykonaniem tego, jak mówiłem, ja z przekaźnikami to jestem cienki
przemoprzem, Trochę niejasno napisałem. Manetka od BC daje sygnał masy wtedy, gdy trzymasz przycisk, a tak normalnie jest w spoczynku. Do manetki BC idą 4 kable, 2 są od sterowania, 1 od resetu i masa. Teraz, gdy chcesz zmienić opcję na BC wciskasz przycisk na chwilę, zostaje podana masa na jedno sterowanie i przełącza opcje na BC, puszczasz przycisk i przełącznik jest w spoczynku. Pomysł z manetką wcale nie jest głupi, bo byłoby to zrobione dyskretnie i zarazem estetycznie. Nie trzeba niepotrzebnego przycisku w konsoli, ale gorzej z wykonaniem tego, jak mówiłem, ja z przekaźnikami to jestem cienki
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
No to inny pomysł - co daje przycisk reset naciśnięty na "sekundę"? Bo resetowanie wskazań to trzeba przytrzymać kilka sekund. Ale jeśli jest jakiś sygnał też po wciśnięciu na sekundę to bierzemy jakiś przekaźnik czasowy który normalnie zamyka obwód czujnika zewnętrznego. Jak naciśniemy reset na sekundę to idzie sygnał do przekaźnika, że zamknął obwód czujnika wewnętrznego - na kilka sekund mamy temperaturę wewnętrzną, po czym przekaźnik wraca do początkowego ustawienia i mamy - w sumie istotniejsze zwłaszcza w zimie - wskazanie temperatury na zewnątrz. Można pewnie wykorzystać układ (przekaźnik) ogrzewania szyby - ale to kilka minut chodzi to może być za długo. Może czasówka od oświetlenia? Albo jakiś przekaźnik który jest czasówką w aucie.
Jeśli chodzi o jakiś przycisk na panelu to chyba bym nie polecał - zawsze to odrywasz wzrok, żeby "wycelować" w konkretny włącznik. W manetce to robimy "macanką" więc bezpieczniej.
EDIT
Haha, wersja harkor - sterowanie przełączaniem za pomocą sygnału od błysku długich świateł
EDIT 2
Przekaźniki czasowe 12v - http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1, ... zasowe-12v
Trochę "drogie", ale pewnie trzeba by poszperać i dobrać coś z jakiegoś auta. Czasówka od wycieraczek z poldka, lub oświetlenia wnętrza.
Jeśli chodzi o jakiś przycisk na panelu to chyba bym nie polecał - zawsze to odrywasz wzrok, żeby "wycelować" w konkretny włącznik. W manetce to robimy "macanką" więc bezpieczniej.
EDIT
Haha, wersja harkor - sterowanie przełączaniem za pomocą sygnału od błysku długich świateł
EDIT 2
Przekaźniki czasowe 12v - http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1, ... zasowe-12v
Trochę "drogie", ale pewnie trzeba by poszperać i dobrać coś z jakiegoś auta. Czasówka od wycieraczek z poldka, lub oświetlenia wnętrza.
Ostatnio zmieniony 2012-12-24, 10:53 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
GTR34, a może automatycznie przełączana temperatura co ileś sekund? Prosty układ na NE555, który co ileś czasu sam Ci przełącza źródło sygnału do wyświetlacza? No i taką płytkę sobie gdzieś tam przykręcisz i nie będzie nic widać, a temperaturę może Ci samo zmieniać co nastawiony czas? Czy to już przerost formy nad treścią?
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
przemoprzem, Przycisk reset naciśnięty na sekundę czy na 10 sekund daje to samo, czyli masę. Tylko, aby właśnie zresetować wartości na BC ten impuls masy musi być przez jakieś 3-4 sekundy. Tak więc to nie jest głupi pomysł. Zrobić to na przekaźniku czasowym, podłączyć elegancko i np. tak.. naciskam przycisk reset na sekundę, przekaźnik załączy układ na np. 30 sekund, przez 30 sekund będzie podawany sygnał z czujnika temp. wewnętrznej. I również przez 30 sekund będzie wyświetlana temp. wewnętrzna, upłynie 30 sekund, przekaźnik powróci w tryb spoczynku i z powrotem będzie szedł sygnał z czujnika temp. zewnętrznej. Moim zdaniem najlepsza opcja, bo i tak bym nie jeździł cały czas ze wskazaniem temp. wewnętrznej bo i po co. Temperatura zewnętrzna jest ważniejsza, a w zimie to już w ogóle. Więc to jest dobry pomysł moim zdaniem.
msk, Również dobry pomysł, chodź nie ukrywam, że chciałbym mieć większą władzę nad tym, ale niech inni się jeszcze wypowiedzą i dojdziemy do jakichś wniosków, jakie rozwiązanie będzie najlepsze
msk, Również dobry pomysł, chodź nie ukrywam, że chciałbym mieć większą władzę nad tym, ale niech inni się jeszcze wypowiedzą i dojdziemy do jakichś wniosków, jakie rozwiązanie będzie najlepsze
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
GTR34 a więc mam 3 pomysły jak to zrobić. W każdym przypadku w skład wchodzi ten sam przełącznik:
Przełącznik jest podświetlany ale najlepiej według mnie wyglądałby taki bez nadruku 0/1. A zatem w pierwszym przypadku umiejscowienie go to zaślepka śruby panelu na konsoli:
A w drugim i trzecim przypadku to już raczej dotyczy tylko mojego auta bo podejrzewam, że nikt inny nie ma takiego panelu oświetlenia kabiny jak ja, a więc w tych dwóch miejscach:
Co o tym myślicie??? może jakieś inne umiejscowienie?...
Przełącznik jest podświetlany ale najlepiej według mnie wyglądałby taki bez nadruku 0/1. A zatem w pierwszym przypadku umiejscowienie go to zaślepka śruby panelu na konsoli:
A w drugim i trzecim przypadku to już raczej dotyczy tylko mojego auta bo podejrzewam, że nikt inny nie ma takiego panelu oświetlenia kabiny jak ja, a więc w tych dwóch miejscach:
Co o tym myślicie??? może jakieś inne umiejscowienie?...
- Malibu
- Mechanik
- Posty: 120
- Rejestracja: 2011-06-29, 19:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Waterford Irlandia
GTR34 wielki dzięki za tutorial
Na początku nie doczytałem że kable przepinamy równolegle, nie skumałem tego Więc trochę narobiłem syfu z pierwszym podłączeniem ale rychło w czas założyłem jak być powinno i hula wsio Ja się wpiąłem z kabelkami i zatrzasnąłem wtyczką, założyłem to strzemiono
Na początku nie doczytałem że kable przepinamy równolegle, nie skumałem tego Więc trochę narobiłem syfu z pierwszym podłączeniem ale rychło w czas założyłem jak być powinno i hula wsio Ja się wpiąłem z kabelkami i zatrzasnąłem wtyczką, założyłem to strzemiono