[ALL ] Rezanie wyświetlacza temperatury zewnętrznej

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

GTR34, Co do przełącznika przeciwmgielnych to np. przy pozycji wyłączonej przekazuje sygnał z czujnika z zewnątrz a na włączonej z wewnątrz stosując np, najprostszy przekaźnik.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Po co przekaźnik skoro czujniki to pewnie termistory?

Można by pokombinować z przełącznikiem komputera w pająku - np. Jak wyświetla chwilowe spalanie to temp. wewnętrzna, a jak średnie to zewnętrzna. Tylko nie wiem jak działa ten przełącznik - ale w ten sposób byłoby ergonomicznie, estetycznie i dyskretnie.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

gjom, To jest bardzo dobry pomysł.
przemoprzem, Co z tego, że termistory ? Nam chodzi o to aby rozdzielać sygnały przekaźnikiem i przyciskiem.. A z manetka BC nie wyjdzie to, bo ona tylko daje masę na poszczególne piny w liczniku. Nic poza tym..
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

GTR34, chyba wezmę się za robotę i zrobię taki projekt, tylko do wyboru mam 3 wersje bebechów przełączników: ABS, świateł przeciwmgielnych i podgrzewania tylnej szyby, potrzeba mi tylko porady elektryków, który będzie najlepszy :ok:
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Coś po niemiecku znalazłem o czujnikach - http://www.isham-research.co.uk/quattro ... nzeige.pdf może komuś się przyda.

Jeśli chodzi o kwestię przekaźnika to odniosłem się do włączników zaprezentowanych w postach powyżej - można puścić obwody czujników bezpośrednio przez przełącznik. Przekaźnik przecież się daje jak chcesz małym prądem sterować duży prąd.

Skoro manetka daje masę na odpowiednie piny to tutaj wykożystałbym właśnie przekaźnik - przekaźnik np. Normalnie zamknięty - na stałe obwód pomiędzy wyświetlaczem temp a czujnikiem zewnętrznym. Przekaźnik ma na stałe plusa. Na drugim obwodzie przekaźnika jest czujnik temp z kabiny. Sterowanie przekaźnikiem jest za pomocą sygnału masy np. z pająka ustawionego na chwilowe zużycie paliwa. Tak ustawiony komputer paliwowy daje sygnał masy na pin "x" a przy okazji daje sygnał masy do przekaźnika który zwiera obwód czujnik temp wewnętrznj+wyświetlacz temp.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

gjom, Myślę, że najlepszy będzie do tego przycisk świateł przeciwmgielnych, bo gdy go wciśniesz on zostaje w tej pozycji wciśnięty. A przyciski ABS i podgrzewania tylnej szyby dają tylko sygnały. Jeśli wciśniesz je to da tylko sygnał i wróci do swojej pozycji. Więc najlepiej będzie z przyciskiem przeciwmgłowych.
przemoprzem, Trochę niejasno napisałem. Manetka od BC daje sygnał masy wtedy, gdy trzymasz przycisk, a tak normalnie jest w spoczynku. Do manetki BC idą 4 kable, 2 są od sterowania, 1 od resetu i masa. Teraz, gdy chcesz zmienić opcję na BC wciskasz przycisk na chwilę, zostaje podana masa na jedno sterowanie i przełącza opcje na BC, puszczasz przycisk i przełącznik jest w spoczynku. Pomysł z manetką wcale nie jest głupi, bo byłoby to zrobione dyskretnie i zarazem estetycznie. Nie trzeba niepotrzebnego przycisku w konsoli, ale gorzej z wykonaniem tego, jak mówiłem, ja z przekaźnikami to jestem cienki :-?
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

No to inny pomysł - co daje przycisk reset naciśnięty na "sekundę"? Bo resetowanie wskazań to trzeba przytrzymać kilka sekund. Ale jeśli jest jakiś sygnał też po wciśnięciu na sekundę to bierzemy jakiś przekaźnik czasowy który normalnie zamyka obwód czujnika zewnętrznego. Jak naciśniemy reset na sekundę to idzie sygnał do przekaźnika, że zamknął obwód czujnika wewnętrznego - na kilka sekund mamy temperaturę wewnętrzną, po czym przekaźnik wraca do początkowego ustawienia i mamy - w sumie istotniejsze zwłaszcza w zimie - wskazanie temperatury na zewnątrz. Można pewnie wykorzystać układ (przekaźnik) ogrzewania szyby - ale to kilka minut chodzi to może być za długo. Może czasówka od oświetlenia? Albo jakiś przekaźnik który jest czasówką w aucie.

Jeśli chodzi o jakiś przycisk na panelu to chyba bym nie polecał - zawsze to odrywasz wzrok, żeby "wycelować" w konkretny włącznik. W manetce to robimy "macanką" więc bezpieczniej.

EDIT
Haha, wersja harkor - sterowanie przełączaniem za pomocą sygnału od błysku długich świateł :happy:

EDIT 2
Przekaźniki czasowe 12v - http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1, ... zasowe-12v

Trochę "drogie", ale pewnie trzeba by poszperać i dobrać coś z jakiegoś auta. Czasówka od wycieraczek z poldka, lub oświetlenia wnętrza.
Ostatnio zmieniony 2012-12-24, 10:53 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

GTR34, a może automatycznie przełączana temperatura co ileś sekund? Prosty układ na NE555, który co ileś czasu sam Ci przełącza źródło sygnału do wyświetlacza? No i taką płytkę sobie gdzieś tam przykręcisz i nie będzie nic widać, a temperaturę może Ci samo zmieniać co nastawiony czas? Czy to już przerost formy nad treścią? :-D
Obrazek
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

przemoprzem, Przycisk reset naciśnięty na sekundę czy na 10 sekund daje to samo, czyli masę. Tylko, aby właśnie zresetować wartości na BC ten impuls masy musi być przez jakieś 3-4 sekundy. Tak więc to nie jest głupi pomysł. Zrobić to na przekaźniku czasowym, podłączyć elegancko i np. tak.. naciskam przycisk reset na sekundę, przekaźnik załączy układ na np. 30 sekund, przez 30 sekund będzie podawany sygnał z czujnika temp. wewnętrznej. I również przez 30 sekund będzie wyświetlana temp. wewnętrzna, upłynie 30 sekund, przekaźnik powróci w tryb spoczynku i z powrotem będzie szedł sygnał z czujnika temp. zewnętrznej. Moim zdaniem najlepsza opcja, bo i tak bym nie jeździł cały czas ze wskazaniem temp. wewnętrznej bo i po co. Temperatura zewnętrzna jest ważniejsza, a w zimie to już w ogóle. Więc to jest dobry pomysł moim zdaniem.
msk, Również dobry pomysł, chodź nie ukrywam, że chciałbym mieć większą władzę nad tym, ale niech inni się jeszcze wypowiedzą i dojdziemy do jakichś wniosków, jakie rozwiązanie będzie najlepsze :-)
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

po mojemu to z przyciskiem od sterowania BC dobra sprawa by była, jak zrobicie takiego moda, to sam porzeźbię trochę :mrgreen:
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

GTR34 a więc mam 3 pomysły jak to zrobić. W każdym przypadku w skład wchodzi ten sam przełącznik:

Obrazek

Przełącznik jest podświetlany ale najlepiej według mnie wyglądałby taki bez nadruku 0/1. A zatem w pierwszym przypadku umiejscowienie go to zaślepka śruby panelu na konsoli:

Obrazek

A w drugim i trzecim przypadku to już raczej dotyczy tylko mojego auta bo podejrzewam, że nikt inny nie ma takiego panelu oświetlenia kabiny jak ja, a więc w tych dwóch miejscach:

Obrazek


Co o tym myślicie??? może jakieś inne umiejscowienie?...
Awatar użytkownika
pawelec
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2012-10-01, 18:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Egling/Łódź

Post autor: pawelec »

gjom o czego jest ten panel ?
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

pawelec, od czego?? Jako , że po wstawieniu wskaźnika doładowania brakowało mi trochę zegarka wstawiłem podświetlenie kabiny od Citroena Jumepra..
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

GTR34, No to jak można wyciągnąć sygnał z tego przycisku od BC to tym sterować układem elektronicznym na NE a nie przekaźnikiem i będzie malyna =D
Obrazek
Awatar użytkownika
Malibu
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2011-06-29, 19:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Waterford Irlandia

Post autor: Malibu »

GTR34 wielki dzięki za tutorial :!: ;-)

Na początku nie doczytałem że kable przepinamy równolegle, nie skumałem tego :mrgreen: Więc trochę narobiłem syfu z pierwszym podłączeniem ale rychło w czas założyłem jak być powinno i hula wsio ;-) Ja się wpiąłem z kabelkami i zatrzasnąłem wtyczką, założyłem to strzemiono ;-)
AUDI 80 B3 89' 1.8 [75KM]
Mitsubishi COLT CA0 95' 1.6 [113KM]
AUDI A6 C4 96' 1.9 [90KM]

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”