[ALL ] Rezanie ABS-EDS do przedniej osi
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
[ALL ] Rezanie ABS-EDS do przedniej osi
Witam szanowne grono, coraz intensywniej myślę nad założeniem EDS lub ASR do mojej ośki, gdyż w zimie nie ma za ciekawie no i jeszcze coby doposażyć auto Pytanie co jest lepsze ? ASR czy EDS ? Natknąłem się na sterownik ABS-ASR za 30zł więc jak za darmo, kwestia dostać do tego pompę a to większy jest problem. Do EDS'u wiem, że też potrzebuje pompę i sterownik, pompę mam możliwość kupić za 80zł a sterownik też ok 50zł więc cenowo jest git. Pytanie jeszcze czy wiązkę trzeba przerabiać czy tylko założyć pompę i podpiąć drugi sterownik i wsio ? Do tego zrezałbym sobie jeszcze kontrolkę w zegarach z ikonką ASR, że podczas działania systemu by migała. Co o tym myślicie ?
[ Dodano: 2012-12-20, 20:10 ]
A no i do tego obowiązkowo zrezanie przycisku wyłączenia ABS na konsoli środkowej, i można sobie rozłączać układy kiedy by się człowiekowi zamarzyło.
[ Dodano: 2012-12-20, 20:10 ]
A no i do tego obowiązkowo zrezanie przycisku wyłączenia ABS na konsoli środkowej, i można sobie rozłączać układy kiedy by się człowiekowi zamarzyło.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
GTR34, najlepiej gdybys trafil a6c4 w q.na czesci.
sama instalka od tego jest odzielna.w zasadzie moge chyba miec taka instalacje nawet.musialbym luknaac.
sama instalka od tego jest odzielna.w zasadzie moge chyba miec taka instalacje nawet.musialbym luknaac.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
wiem z eds.
montaz to w zasadzie wymiana wiazki abs.wymiana pompy abs,wymiana kompa abs.
wszystkie kable do czujnikow abs sa w jedenj wiazce...
[ Dodano: 2012-12-20, 22:03 ]
dzialaj chyba jednak inaczej.
asr w czasie jazdy jesli wyczuje ze ktores kolo sie slizga to przyblokuje druga strone zeby wyrównac tor jazdy..
ASR
W momencie rozpoznania przez jednostkę sterującą poślizgu któregoś z kół lub osi (różnica częstotliwości sygnałów z czujników ABS-u dla różnych kół, jest większa niż podczas normalnej jazdy), następuje zmniejszenie ich prędkości, które realizowane może być na kilka sposobów:
wykorzystanie hamulców do przyhamowania kół znajdujących się w poślizgu – rozwiązanie zapewniające szybki czas reakcji systemu, jednakże negatywnie wpływające na komfort podróży
EDS-
EDS (niem. Elektronische Differentialsperre) lub EDL (ang. Electronic Differential Lock) – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
jest to nic innego jak stara dobra blokada dyfra.tutaj rozwinieta o funkcje niezaleznego od kierowcy wlaczania na podstawie czujnikow abs ktore wykrywajac uslizg kol blokuja dyfer zapewniajac wiecej momentu na kolo ktore nie stracilo przyczpenosci.
[ Dodano: 2012-12-20, 22:11 ]
niech sie JAG wypowie.znalazlem jego ciekawy wykald na forum a6.
montaz to w zasadzie wymiana wiazki abs.wymiana pompy abs,wymiana kompa abs.
wszystkie kable do czujnikow abs sa w jedenj wiazce...
[ Dodano: 2012-12-20, 22:03 ]
dzialaj chyba jednak inaczej.
asr w czasie jazdy jesli wyczuje ze ktores kolo sie slizga to przyblokuje druga strone zeby wyrównac tor jazdy..
ASR
W momencie rozpoznania przez jednostkę sterującą poślizgu któregoś z kół lub osi (różnica częstotliwości sygnałów z czujników ABS-u dla różnych kół, jest większa niż podczas normalnej jazdy), następuje zmniejszenie ich prędkości, które realizowane może być na kilka sposobów:
wykorzystanie hamulców do przyhamowania kół znajdujących się w poślizgu – rozwiązanie zapewniające szybki czas reakcji systemu, jednakże negatywnie wpływające na komfort podróży
EDS-
EDS (niem. Elektronische Differentialsperre) lub EDL (ang. Electronic Differential Lock) – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
jest to nic innego jak stara dobra blokada dyfra.tutaj rozwinieta o funkcje niezaleznego od kierowcy wlaczania na podstawie czujnikow abs ktore wykrywajac uslizg kol blokuja dyfer zapewniajac wiecej momentu na kolo ktore nie stracilo przyczpenosci.
[ Dodano: 2012-12-20, 22:11 ]
niech sie JAG wypowie.znalazlem jego ciekawy wykald na forum a6.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Butterbean, wikipedia, znalazłem ten sam opis .
ASR pomaga ruszyć i utrzymać przyczepność kół napędzanych. Realizuje się właśnie poprzez przyhamowanie koła.
EDS jak już napisano to blokada dyfra.
FWD to raczej pakować ASR .. takie moje zdanie.
Aha, wiązki potwierdzam słowa Tomka (dokumentacja też) są inne dla samego ABS i dla ABS + ASR, komp tak samo.
ASR pomaga ruszyć i utrzymać przyczepność kół napędzanych. Realizuje się właśnie poprzez przyhamowanie koła.
EDS jak już napisano to blokada dyfra.
FWD to raczej pakować ASR .. takie moje zdanie.
Aha, wiązki potwierdzam słowa Tomka (dokumentacja też) są inne dla samego ABS i dla ABS + ASR, komp tak samo.
Ostatnio zmieniony 2012-12-20, 22:36 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Chyba też bardziej interesowało by mnie ASR. Kurczę, więc jednak trzeba wiązkę wypruwać i drugą wsadzać ? Lipa, w takim razie. Krzychu, zrobiłem tak jak mi mówiłeś. Wyrwałem sterownik ABS-EDS od ojca i wyrwałem swój zwykły ABS, na początek je porównałem, różnią się wymiarami, numerami itp. Ale piny to wszystko to samo i się zgadzało co do jednego pinu, podpiąłem więc ten ojca ABS-EDS, włączam zapłon, kontrolka ABS się świeci i do tego wykrzyknik na AC, więc lipa. Po podpięciu z powrotem mojego sterownika, kontrolka od razu zgasła i było wszystko ok. Więc tutaj nic nie wywalczyłem.
[ Dodano: 2012-12-20, 23:23 ]
Aha, no i etka podaje, że pompy ABS-EDS i ABS-ASR to jest to samo, różni się tylko sam sterownik. Więc są 2 rodzaje pomp, zwykła z samym ABS jaką teraz posiadam i pompa ABS-EDS-ASR.
[ Dodano: 2012-12-20, 23:23 ]
Aha, no i etka podaje, że pompy ABS-EDS i ABS-ASR to jest to samo, różni się tylko sam sterownik. Więc są 2 rodzaje pomp, zwykła z samym ABS jaką teraz posiadam i pompa ABS-EDS-ASR.
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Heheh pewnie by się skapnął, że quattro nie idzie już jak czołg tylko stoi na lodzie Zamieniłbym pompy ABS'u i sterowniki żeby zobaczyć czy zadziała czy faktyczne wiązkę trzeba mieniać, ale roboty z tym wielka kupa, odpowietrzanie to jedno z wielu rzeczy, których nie cierpię.. Jeden plus tylko tego, że płyn bym se wymienił na nowy. Ale poszukam takiej pompy, może coś znajdę w fajnej cenie, bo robić 4 razy tą samą robotę średnio mi się widzi
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
kk84, dzięki tez umiem szukać u wiki
Wpadł mi do głowy inny szalony pomysł.. może by tak dospawać (dołożyć) brakujące kable przy montażu ASR żeby nie targać całej wiązki? Nie jest to ori rozwiązanie ale działać powinno.. albo kupić ori wiązkę, wyrwać kable których brakuje w wiązce od ABSu i dorzucić..
Wpadł mi do głowy inny szalony pomysł.. może by tak dospawać (dołożyć) brakujące kable przy montażu ASR żeby nie targać całej wiązki? Nie jest to ori rozwiązanie ale działać powinno.. albo kupić ori wiązkę, wyrwać kable których brakuje w wiązce od ABSu i dorzucić..
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Można by było i tak, ale ja tam bym już zrobił to porządnie i całą wiązkę wymienił. Dzisiaj przyjrzałem się dokładnie mojej pompie i ojca pompie, z obydwu pomp wychodzi 6 przewodów metalowych, z tym, że u mnie 2 przewody wchodzą do pompy od góry a u ojca wszystkie z boku. Ale myślę, że może by wygiął te przewody tak aby pod pasowały do nowej pompy. Nic na razie nie wydumam, będę pomału kompletował graty. Butterbean, rzuć okiem na tą wiązkę czy masz.