[ALL ] ledy w przednich kierunkach
-
- C4 Autorytet
- Posty: 390
- Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Przemyśl
- Płeć:
[ALL ] ledy w przednich kierunkach
ciągle obłażąca pomarańczowa "farba" z zwykłych żarówek zmotywowała mnie do założenia pomarańczowych ledów w kierunkach
osobiście wybrałem takie żaróweczki
aukcja: http://allegro.pl/ba15s-20szt-diod-led- ... 43376.html
dodatkowo trzeba dokupić cztery rezystory 5W 2R2 (2,2Ω) i dwa 10W 2R2, koszt ok. 2zł/szt.
kolejny krok to przerobienie żarówki, ta którą ja kupiłem ma bolce umieszczone symetrycznie a w naszych autkach powinny być asymetryczne, można to łatwo przerobić poprzez spiłowanie jednego z nich, żarówka będzie się spokojnie trzymać na jednym, ja jednak dla świętego spokoju nalutowalem kropelkę cyny (asymetrycznie)
następny etap to rezystory: łączymy dwa 5W i jeden 10W szeregowo i taki układ wpinamy np. za pomocą szybkozłączek równolegle do przewodów dochodzących do gniazda
dodatkowo musiałem delikatnie podpiłować wejście na żarówkę w kloszu aby diody się zmieściły
efekt dla mnie jest w pełni zadowalający,
jeśli ktoś potrzebuje mogę porobić zdjęcia jak to zrobić i jak to świeci po instalacji
osobiście wybrałem takie żaróweczki
aukcja: http://allegro.pl/ba15s-20szt-diod-led- ... 43376.html
dodatkowo trzeba dokupić cztery rezystory 5W 2R2 (2,2Ω) i dwa 10W 2R2, koszt ok. 2zł/szt.
kolejny krok to przerobienie żarówki, ta którą ja kupiłem ma bolce umieszczone symetrycznie a w naszych autkach powinny być asymetryczne, można to łatwo przerobić poprzez spiłowanie jednego z nich, żarówka będzie się spokojnie trzymać na jednym, ja jednak dla świętego spokoju nalutowalem kropelkę cyny (asymetrycznie)
następny etap to rezystory: łączymy dwa 5W i jeden 10W szeregowo i taki układ wpinamy np. za pomocą szybkozłączek równolegle do przewodów dochodzących do gniazda
dodatkowo musiałem delikatnie podpiłować wejście na żarówkę w kloszu aby diody się zmieściły
efekt dla mnie jest w pełni zadowalający,
jeśli ktoś potrzebuje mogę porobić zdjęcia jak to zrobić i jak to świeci po instalacji
-
- C4 Autorytet
- Posty: 390
- Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Przemyśl
- Płeć:
będzie szybka mrygać, układ elektroniczny auta wykrywa diodę jako spaloną żarówkę,
zwykła żarówka ma 21W, więc trzeba te 21W wpiąć do układu, można to zrobić właśnie rezystorami o zwiększonej mocy,
ja żeby nieco obciąć koszty użyłem trzech na jeden układ tzn. 2x5W i 1x10W
ale można i pewnie będzie lepiej jak założy się 4x5W
zwykła żarówka ma 21W, więc trzeba te 21W wpiąć do układu, można to zrobić właśnie rezystorami o zwiększonej mocy,
ja żeby nieco obciąć koszty użyłem trzech na jeden układ tzn. 2x5W i 1x10W
ale można i pewnie będzie lepiej jak założy się 4x5W
-
- Adept
- Posty: 21
- Rejestracja: 2012-02-03, 14:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zgorzelec
-
- Adept
- Posty: 21
- Rejestracja: 2012-02-03, 14:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zgorzelec
-
- C4 Autorytet
- Posty: 390
- Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Przemyśl
- Płeć:
no i znalazłem troszkę czasu, z góry przepraszam za jakość ale robione było komórką
na początek filmik
http://dl.dropbox.com/u/15323303/Film0003.mp4
tak wyglądają diody z zewnątrz
szeregowy układ rezystorów wpięty równolegle na przewody zasilające żarówkę, wybaczcie lekkie druciarstwo, ale początkowo zaczynałem od jednego rezystora 10W 2,2Ω, wszystko działało OK, ale rezystor mocno się grzał więc trzeba było dołożyć jeszcze dwa 5W 2,2Ω, teraz jest o wiele lepiej ale jeśli ktoś będzie to zakładał to polecam jednak założyć 4x5W 2,2Ω na stronę
dodatkowo dołożyłem czerwone łączniki, tak na wszelki wypadek, gdyby trzeba było na szybko zmienić diody na zwykłą żarówkę, można wówczas łatwo i szybko odpiąć układ rezystorów od zasilania kierunku
podszlifowane gniazdo aby diody przeszły, te miejsca trzeba wybrać indywidualnie do żaróweczki
no i jeszcze sama żaróweczka, spiłowany jeden bolec i nalutowany nowy asymetrycznie
jeśli jeszcze są jakieś pytania to chętnie odpowiem
na początek filmik
http://dl.dropbox.com/u/15323303/Film0003.mp4
tak wyglądają diody z zewnątrz
szeregowy układ rezystorów wpięty równolegle na przewody zasilające żarówkę, wybaczcie lekkie druciarstwo, ale początkowo zaczynałem od jednego rezystora 10W 2,2Ω, wszystko działało OK, ale rezystor mocno się grzał więc trzeba było dołożyć jeszcze dwa 5W 2,2Ω, teraz jest o wiele lepiej ale jeśli ktoś będzie to zakładał to polecam jednak założyć 4x5W 2,2Ω na stronę
dodatkowo dołożyłem czerwone łączniki, tak na wszelki wypadek, gdyby trzeba było na szybko zmienić diody na zwykłą żarówkę, można wówczas łatwo i szybko odpiąć układ rezystorów od zasilania kierunku
podszlifowane gniazdo aby diody przeszły, te miejsca trzeba wybrać indywidualnie do żaróweczki
no i jeszcze sama żaróweczka, spiłowany jeden bolec i nalutowany nowy asymetrycznie
jeśli jeszcze są jakieś pytania to chętnie odpowiem
Ostatnio zmieniony 2012-10-30, 12:49 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 390
- Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Przemyśl
- Płeć:
jak dzisiaj robiłem filmik i awaryjne mrugały jakieś 3-4 min to rezystory były lekko ciepłe, dlatego proponuję założyć 4x5W 2,2Ω, da nam to 8,8Ω gdzie ja obecnie mam 6,6Ω wówczas powinno być jeszcze lepiej, tzn. jeszcze mniej będą się grzały
Ostatnio zmieniony 2012-10-30, 16:07 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 1 raz.