[A6 C4] Elektryczna nagrzewnica z 2.5TDI
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-11-21, 14:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lidzbark Warmiński
[A6 C4] Elektryczna nagrzewnica z 2.5TDI
Witajcie, próbował ktoś już dokładać elektryczną nagrzewnicę, która jak się doczytałem występowała tylko w 2.5TDI? Na wiosnę będę wymieniał nagrzewnicę bo ta jest już zapchana to od razu dołożyłbym elektryczną, tylko teraz pytanie jak rozwiązać to wszystko elektrycznie, skąd wziąć zasilanie, jaki bezpiecznik, przekaźniki i najważniejsze gdzie się podpiąć do klimatronika, żeby mógł nią sterować? Może ktoś już to robił, albo ma diesla i wie w jaki sposób jest ona podłączona?
A może ktoś posiada schemat elektryczny klimatronika i jest na nim widoczne jak podłączyć tę nagrzewnicę?
Z góry dzięki za odpowiedzi
A może ktoś posiada schemat elektryczny klimatronika i jest na nim widoczne jak podłączyć tę nagrzewnicę?
Z góry dzięki za odpowiedzi
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
-
- Mechanik
- Posty: 187
- Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Ja w mule roboczym zaczynam testować ogrzewacz turystyczny na kartusze propan-butan 100 zł z 4 kartuszami nie jest to jakiś większy wydatek, a dodatkowo może przydać do ogrzania w wypadku jakieś awarii w trasie - do dostania na alledrogo.Jak radzi sobie ze śniegiem to jeszcze nie wiem, ale jest to dużo prostsze rozwiązanie.
Pzdr
Pzdr
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Przejrzałem te suszareczki /wentylatorki z juli - jeden jest ciekawy ma 1050w
https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja ... _BwE#tab01
kiedys widziałem podobne ustrojstwo w volvo sciagnietym prosto z norwegi - ale tam taka elektryczna nagrzewnica miała 2kw i była sygnowana przez webasto.... i cena pewnie z 1kzł a nie niecałe 80...
Palnik na propan butan moze byc troche niebezpieczny w czasie jazdy - wjedziesz w dziure palnik sie przewraca i kaboom
Na allegro można dostać jeszcze cos takiego jak DOGRZEWACZ PŁYNU CHŁODNICZEGO - wystarczy wpiąć sie tym ustrojstwem w weże przed nagrzewnicą + zrobić małą instalacje z przekaźnikiem i czujnikiem temp aby wyłaczał przekaźnik po osiągnieciu temp płynu np 60'c i mamy fajnie zrobiony podgrzewacz - podobne tematy są motowane w fabryce w dieslach 1.9 tdi i 2.5tdi w volvach v70 - przy silniku jest taki króciec z 3 swieacami zarowymi i od tego wychodzi wąz wprost do nagrzewnicy w kabinie.
mysle ze jak za 150zł to sie opłaca to wziąść bo ma 700w mocy - i nie trzeba duzo przy tym robić aby to podłaczyć
https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja ... _BwE#tab01
kiedys widziałem podobne ustrojstwo w volvo sciagnietym prosto z norwegi - ale tam taka elektryczna nagrzewnica miała 2kw i była sygnowana przez webasto.... i cena pewnie z 1kzł a nie niecałe 80...
Palnik na propan butan moze byc troche niebezpieczny w czasie jazdy - wjedziesz w dziure palnik sie przewraca i kaboom
Na allegro można dostać jeszcze cos takiego jak DOGRZEWACZ PŁYNU CHŁODNICZEGO - wystarczy wpiąć sie tym ustrojstwem w weże przed nagrzewnicą + zrobić małą instalacje z przekaźnikiem i czujnikiem temp aby wyłaczał przekaźnik po osiągnieciu temp płynu np 60'c i mamy fajnie zrobiony podgrzewacz - podobne tematy są motowane w fabryce w dieslach 1.9 tdi i 2.5tdi w volvach v70 - przy silniku jest taki króciec z 3 swieacami zarowymi i od tego wychodzi wąz wprost do nagrzewnicy w kabinie.
mysle ze jak za 150zł to sie opłaca to wziąść bo ma 700w mocy - i nie trzeba duzo przy tym robić aby to podłaczyć
Ostatnio zmieniony 2017-12-07, 12:57 przez Dodek, łącznie zmieniany 2 razy.
AEL INSIDE
-
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2014-07-23, 09:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Te na 3/4 swiece mozna kupic juz gotowe z przekaznikiem odcinajacym po nagrzaniu do pewnej temperatury. To chyba od tego samego goscia masz ta fotke powyzej:
http://allegro.pl/dogrzewacz-plynu-chlo ... 07074.html
30A max x 12V to jest 360W szt Czyli mozna przyjac ze jak caly ten balagan wystartuje, a startuje jak napiecie ladowania wynosi min. 13.6V to mamy ~1200W
Mam takie cos w innym wykonaniu kupione na 3 swiece, ale wiecznie nie mam czasu tego zalozyc. Z tym ze ja to montuje przed reduktorem LPG
http://allegro.pl/dogrzewacz-plynu-chlo ... 07074.html
30A max x 12V to jest 360W szt Czyli mozna przyjac ze jak caly ten balagan wystartuje, a startuje jak napiecie ladowania wynosi min. 13.6V to mamy ~1200W
Mam takie cos w innym wykonaniu kupione na 3 swiece, ale wiecznie nie mam czasu tego zalozyc. Z tym ze ja to montuje przed reduktorem LPG
-
- Mechanik
- Posty: 187
- Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Ja takie coś kupiłem - http://allegro.pl/gazowy-grzejnik-piecy ... 33047.html Na razie ciepło więc nie wiem jak się sprawdza przy mrozach.
Wg. instrukcji ma 1,3 kW i raczej tyle ma.
Mam zamiar go używać wyłącznie w trakcie skrobania szyb, jeździć się da bo jest bardzo stabilny, ale w jeżeli będziemy bardzo ostro hamować lub wbijemy się w coś to zjedzie z siedzenia i można mieć pożar.
Na postoju w pełni bezpieczne bo gaz spala katalitycznie i płomienia nie ma tylko leci samo ciepło.
Z tym dogrzewaczem na 12v to niezła sprawa, tylko czy prądu starczy - chętnie bym to dołożył do octavi I 1,9 TDI czyli mojego daili.
Pzdr
kwazik
Wg. instrukcji ma 1,3 kW i raczej tyle ma.
Mam zamiar go używać wyłącznie w trakcie skrobania szyb, jeździć się da bo jest bardzo stabilny, ale w jeżeli będziemy bardzo ostro hamować lub wbijemy się w coś to zjedzie z siedzenia i można mieć pożar.
Na postoju w pełni bezpieczne bo gaz spala katalitycznie i płomienia nie ma tylko leci samo ciepło.
Z tym dogrzewaczem na 12v to niezła sprawa, tylko czy prądu starczy - chętnie bym to dołożył do octavi I 1,9 TDI czyli mojego daili.
Pzdr
kwazik
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Junior, w 2.5 tdi elektryczna nagrzewnica siedzie w obudowach nawiewów klimatronika - dostep do tego jest mega upierdliwy widać ja jak wywykreca zepsutą dmuchawe.
Ale to nic tą nagrzewnicą steruje automatycznie sterownik klimatronika - pełen automat, działa w powiązaniu z odczytami temp zewnetrznej i czujnikami temp silnika oraz poziomu napiecia .
Reszte opisuje elsa
Servicing electrical additional heater - Vehicles with TDI engine 06.94 ä
Checking function of electrical additional heater
‒ Testing actuation of heating elements:
"Current flow diagrams, Electrical fault finding and fitting locations" binder; Model Year 1995 ä
Electrical additional heater is activated by control unit for diesel direct injection system -J248 when following conditions occur at the same time:
◆ Load on alternator is less than 60%.
◆ Ambient or intake manifold air temperature measured (at start of engine) less than 5 oC
◆ Engine speed greater than 800 rpm
◆ Coolant temperature less than 70 oC
◆ Other activation conditions:
Ale to nic tą nagrzewnicą steruje automatycznie sterownik klimatronika - pełen automat, działa w powiązaniu z odczytami temp zewnetrznej i czujnikami temp silnika oraz poziomu napiecia .
Reszte opisuje elsa
Servicing electrical additional heater - Vehicles with TDI engine 06.94 ä
Checking function of electrical additional heater
‒ Testing actuation of heating elements:
"Current flow diagrams, Electrical fault finding and fitting locations" binder; Model Year 1995 ä
Electrical additional heater is activated by control unit for diesel direct injection system -J248 when following conditions occur at the same time:
◆ Load on alternator is less than 60%.
◆ Ambient or intake manifold air temperature measured (at start of engine) less than 5 oC
◆ Engine speed greater than 800 rpm
◆ Coolant temperature less than 70 oC
◆ Other activation conditions:
AEL INSIDE