Strona 1 z 1

[A6 C4] Elektryczna nagrzewnica z 2.5TDI

: 2017-02-20, 21:05
autor: Junior
Witajcie, próbował ktoś już dokładać elektryczną nagrzewnicę, która jak się doczytałem występowała tylko w 2.5TDI? Na wiosnę będę wymieniał nagrzewnicę bo ta jest już zapchana to od razu dołożyłbym elektryczną, tylko teraz pytanie jak rozwiązać to wszystko elektrycznie, skąd wziąć zasilanie, jaki bezpiecznik, przekaźniki i najważniejsze gdzie się podpiąć do klimatronika, żeby mógł nią sterować? Może ktoś już to robił, albo ma diesla i wie w jaki sposób jest ona podłączona?
A może ktoś posiada schemat elektryczny klimatronika i jest na nim widoczne jak podłączyć tę nagrzewnicę?

Z góry dzięki za odpowiedzi ;)

: 2017-11-28, 22:26
autor: hamish
Poradziłeś sobie jakoś z tym czy dałeś sobie spokój? Czeka mnie wymiana nagrzewnicy i też wpadłem na pomysł założenia elektrycznej, tylko ciężko jest znaleźć cokolwiek na jej temat.

: 2017-12-06, 19:14
autor: Binas Tuchola
Panowie mam też na zbyciu taką grzałkę myslałem bardziej żeby ją zamontować na właczniku i na konsole co o tym myślicie? coś na zasadzie grzanej tylniej szyby ;)

: 2017-12-07, 00:01
autor: Dodek
Junior Jeżeli nie jesteś Jedi z elektromechaniki - daj se siana.
Nagrzewnicą steruje klimatronik to raz , klimatroników (sterowniki ) było kilka rodzajów to dwa.

Zainwestuj w tekturę, ew nowy termostat lub elektryczną nagrzewnice - ost były takie w Juli 2kw mocy w całkiem dobrej cenie.

: 2017-12-07, 01:30
autor: kwazik
Ja w mule roboczym zaczynam testować ogrzewacz turystyczny na kartusze propan-butan 100 zł z 4 kartuszami nie jest to jakiś większy wydatek, a dodatkowo może przydać do ogrzania w wypadku jakieś awarii w trasie - do dostania na alledrogo.Jak radzi sobie ze śniegiem to jeszcze nie wiem, ale jest to dużo prostsze rozwiązanie.
Pzdr :)

: 2017-12-07, 12:49
autor: Dodek
Przejrzałem te suszareczki /wentylatorki z juli - jeden jest ciekawy ma 1050w
https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja ... _BwE#tab01
kiedys widziałem podobne ustrojstwo w volvo sciagnietym prosto z norwegi - ale tam taka elektryczna nagrzewnica miała 2kw i była sygnowana przez webasto.... i cena pewnie z 1kzł a nie niecałe 80...
Palnik na propan butan moze byc troche niebezpieczny w czasie jazdy - wjedziesz w dziure palnik sie przewraca i kaboom :-? :lol:
Na allegro można dostać jeszcze cos takiego jak DOGRZEWACZ PŁYNU CHŁODNICZEGO - wystarczy wpiąć sie tym ustrojstwem w weże przed nagrzewnicą + zrobić małą instalacje z przekaźnikiem i czujnikiem temp aby wyłaczał przekaźnik po osiągnieciu temp płynu np 60'c i mamy fajnie zrobiony podgrzewacz - podobne tematy są motowane w fabryce w dieslach 1.9 tdi i 2.5tdi w volvach v70 - przy silniku jest taki króciec z 3 swieacami zarowymi i od tego wychodzi wąz wprost do nagrzewnicy w kabinie.
mysle ze jak za 150zł to sie opłaca to wziąść bo ma 700w mocy - i nie trzeba duzo przy tym robić aby to podłaczyć
Obrazek

: 2017-12-07, 13:14
autor: maicroft
Te na 3/4 swiece mozna kupic juz gotowe z przekaznikiem odcinajacym po nagrzaniu do pewnej temperatury. To chyba od tego samego goscia masz ta fotke powyzej:

http://allegro.pl/dogrzewacz-plynu-chlo ... 07074.html

30A max x 12V to jest 360W szt ;) Czyli mozna przyjac ze jak caly ten balagan wystartuje, a startuje jak napiecie ladowania wynosi min. 13.6V to mamy ~1200W

Mam takie cos w innym wykonaniu kupione na 3 swiece, ale wiecznie nie mam czasu tego zalozyc. Z tym ze ja to montuje przed reduktorem LPG

: 2017-12-10, 14:26
autor: kwazik
Ja takie coś kupiłem - http://allegro.pl/gazowy-grzejnik-piecy ... 33047.html Na razie ciepło więc nie wiem jak się sprawdza przy mrozach.
Wg. instrukcji ma 1,3 kW i raczej tyle ma.
Mam zamiar go używać wyłącznie w trakcie skrobania szyb, jeździć się da bo jest bardzo stabilny, ale w jeżeli będziemy bardzo ostro hamować lub wbijemy się w coś to zjedzie z siedzenia i można mieć pożar.
Na postoju w pełni bezpieczne bo gaz spala katalitycznie i płomienia nie ma tylko leci samo ciepło.

Z tym dogrzewaczem na 12v to niezła sprawa, tylko czy prądu starczy - chętnie bym to dołożył do octavi I 1,9 TDI czyli mojego daili.

Pzdr
kwazik

: 2017-12-10, 18:56
autor: Dodek
kwazik do okrawi takie podgrzewacze byly seryjne -fabryczne w opcji - sprawdz allegro.

Co do tego na gaz jak uzywasz tego tylko przyskrobaniu szyb - do sie nada , za 93zł mozna kupic 28 szt tych kartuszów na gaz - mozna tym sie grzać do marca.

: 2017-12-10, 20:13
autor: maicroft
Octavia tak jak Golf albo Leon maja taki dogrzewacz ale steruje nim sterownik ktory odpala to dopiero na mrozie. Przy -5'C chyba jedna startuje. Potem dochodza kolejne. Sterowanie tym manualne byloby duzo lepszym rozwiazaniem.

: 2017-12-12, 15:18
autor: GreenGreen
A ja nadal jestem zdania iż najlepsza jest pompka z grzałką wpięta w układ chłodzenia. Podbijasz po pracy pod dom podpinasz pod 230V z timerem, wiesz kiedy wyruszasz do pracy więc ustawiasz timer. Rano wychodzisz, odpalasz, odpinasz kabel, a auto ciepłe i w drogę

: 2017-12-12, 22:47
autor: kwazik
Dzięki za info odnośnie Octavii :) Przyda się :)

Pzdr
kwazik

: 2018-02-22, 21:32
autor: Junior
Haha. Troche sie naczekałem na odpowiedzi. Dałem se siana, dopóki nie dorwe jakiegoś 2.5 TDI i nie wyczaje w jaki sposób jest to zamontowane to nie jestem w stanie zgadnąc co z czym gdzie i jak :D

Niedługo będę próbował przełożyć bixenon z superba 2 do siebie więc nagrzewnicą zajmę się później :D

: 2018-03-02, 19:32
autor: Dodek
Junior, w 2.5 tdi elektryczna nagrzewnica siedzie w obudowach nawiewów klimatronika - dostep do tego jest mega upierdliwy widać ja jak wywykreca zepsutą dmuchawe.

Ale to nic tą nagrzewnicą steruje automatycznie sterownik klimatronika - pełen automat, działa w powiązaniu z odczytami temp zewnetrznej i czujnikami temp silnika oraz poziomu napiecia .
Reszte opisuje elsa

Servicing electrical additional heater - Vehicles with TDI engine 06.94 ä
Checking function of electrical additional heater
‒ Testing actuation of heating elements:
=> "Current flow diagrams, Electrical fault finding and fitting locations" binder; Model Year 1995 ä

Electrical additional heater is activated by control unit for diesel direct injection system -J248 when following conditions occur at the same time:

◆ Load on alternator is less than 60%.
◆ Ambient or intake manifold air temperature measured (at start of engine) less than 5 oC
◆ Engine speed greater than 800 rpm
◆ Coolant temperature less than 70 oC
◆ Other activation conditions:

: 2018-03-02, 19:44
autor: hamish
O wiadomo może, który pin w klimatroniku odpowiada za tę nagrzewnicę i jakie ma być kodowanie, żeby ją tak jakby uaktywnić?