[Audi c4 a6 2.5 tdi ael] chip vs dwumas
-
- Czeladnik
- Posty: 77
- Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk
[Audi c4 a6 2.5 tdi ael] chip vs dwumas
no wlasnie takie pytanko czasami przez mysl mi chodzi zeby zrobic wirus do auta
lecz zastanawia mnie jedna rzecz dwumas jednemu koledze z forum zaraz po chipie padł dwumas a nie mam zamiaru tego przerabiac celuja w moc ok 165 km zeby nie zyłowac az tak auta przebieg na dzien dzisiejszy 377 tys
no i takie pytanie czy zwiekszenia mocy w aucie skraca zywotnosc innych czesci mechanicznych ( jakich ) ?
wiadomo ze najbardziej dostaje sprzegło i dwumas
lecz zastanawia mnie jedna rzecz dwumas jednemu koledze z forum zaraz po chipie padł dwumas a nie mam zamiaru tego przerabiac celuja w moc ok 165 km zeby nie zyłowac az tak auta przebieg na dzien dzisiejszy 377 tys
no i takie pytanie czy zwiekszenia mocy w aucie skraca zywotnosc innych czesci mechanicznych ( jakich ) ?
wiadomo ze najbardziej dostaje sprzegło i dwumas
Ostatnio zmieniony 2015-01-02, 14:36 przez dawid89, łącznie zmieniany 1 raz.
- frost12q
- Mechanik
- Posty: 213
- Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gryfino
Osobiscie nie wypowiem sie na temat jakie czesci mechaniczne dostaja jeszcze poza sprzeglem i dwumasą. Ale od siebie powiem tyle ze mam program od TO_JA! z AKP, u ktorego robil poprzedni wlasciciel auto ma ponad 420kk nalatane i ma sie swietnie.
Generalnie bym sie nie bal robic tego. Z tym ze ja po przesiadce z golfa musialem zmienic styl jazdy. Bo w golfie jezdzilem na bardzo niskich obrotach silnika. Tutaj juz w c4 czy z chipem czy bez nie powinno sie jezdzic na niskich bo wtedy dostaje wspomniana dwumasa i kolo pasowe na wale z tlumikiem drgan. Wg mnie to wtedy podzespoly dostaja bardzo po dupie.
Wiec odpowiedni styl jazdy, od czasu do czasu but i nie ma problemow. Przynajmniej ja nie mam...
Z czesci jeszcze jakie moga byc bardziej wysilone to chyba przewody gumowe od dolotu czyli turbo - intercooler i turbo - kolektor.
Ale jak sie myle to niech mnie ktos poprawi....
Generalnie bym sie nie bal robic tego. Z tym ze ja po przesiadce z golfa musialem zmienic styl jazdy. Bo w golfie jezdzilem na bardzo niskich obrotach silnika. Tutaj juz w c4 czy z chipem czy bez nie powinno sie jezdzic na niskich bo wtedy dostaje wspomniana dwumasa i kolo pasowe na wale z tlumikiem drgan. Wg mnie to wtedy podzespoly dostaja bardzo po dupie.
Wiec odpowiedni styl jazdy, od czasu do czasu but i nie ma problemow. Przynajmniej ja nie mam...
Z czesci jeszcze jakie moga byc bardziej wysilone to chyba przewody gumowe od dolotu czyli turbo - intercooler i turbo - kolektor.
Ale jak sie myle to niech mnie ktos poprawi....
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
dawid89, podniesienie mocy o 20km krzywdy mu nie zrobi, według mnie zużywanie się auta będzie zbliżone. Co nie zmienia faktu, że te auta mają najechane przynajmniej 500tys i może coś paść nawet bez chipa.
[ Dodano: 2015-01-03, 09:55 ]
A i zawsze możesz założyć sprzęgło ze 100 bez koła dwumasowego jak już twoje padnie.
[ Dodano: 2015-01-03, 09:55 ]
A i zawsze możesz założyć sprzęgło ze 100 bez koła dwumasowego jak już twoje padnie.
- Michaelo
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-06-08, 19:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Moim zdaniem nie ma żadnej przeszkody aby zwiększyć moc w naszych maszynach o ok 15-20%. Grunt to aby moment był odpowiednio rozłożony. AAT i AEL nie powinny mieć "z dołu" dużo dostępnego momentu.
Jeśli auto ma już trochę nalatane, nawet na ori programie, to nieprawidłowe jego użytkowanie niszczy dwumas.
Można jeździć na niskich obrotach, ale nie powinno się gwałtownie przyspieszać bez redukcji biegu, dźwigając właśnie obroty z samego dołu. Taki styl jazdy sukcesywnie zabija dwumas! Jest to bardzo ważne.
Mój obecny przebieg to 420kkm. Chip (170KM oraz 345Nm) użytkuje w moim AELu ok 80kkm. Nie ma problemu z dwumasem. Zachowuje po prostu odpowiedni styl jazdy. A tzw "but" dostaje bardzo często.
Jeśli natomiast przesadzi się z programem to skutki odczuwa się natychmiastowo.
Testowałem program, który ciągnie od samego dołu oraz jest "mocniejszy". Efekt jest taki że na biegach 3,4,5 i 6 czuć dwumas. To samo zjawisko zaobserwował również kolega z forum na swojej A6. Po czym natychmiast wróciliśmy do chipa (170KM & 345Nm). Jeździmy i nie ma problemów.
"no i takie pytanie czy zwiekszenia mocy w aucie skraca zywotnosc innych czesci mechanicznych ( jakich ) ? "
Reasumując, w odpowiedzi na pytanie:
Jeśli będzie to zwiększnie mocy o 15-20%, to przy odpowiednim użytkowaniu nie będzie problemów.
A jeśli trafi się amator (nieodpowiedniej jazdy) to i nawet przeguby moment załatwi....
Musimy pamiętać że C4 DIESEL było stworzone jako Familienwagen.
Jeśli ktoś szuka wyścigówki to albo rezygnuje z AEL/AAT albo bawi się w profesjonalny tuning, nie tylko jakiś tam "uniwerslany" chip..
Jeśli auto ma już trochę nalatane, nawet na ori programie, to nieprawidłowe jego użytkowanie niszczy dwumas.
Można jeździć na niskich obrotach, ale nie powinno się gwałtownie przyspieszać bez redukcji biegu, dźwigając właśnie obroty z samego dołu. Taki styl jazdy sukcesywnie zabija dwumas! Jest to bardzo ważne.
Mój obecny przebieg to 420kkm. Chip (170KM oraz 345Nm) użytkuje w moim AELu ok 80kkm. Nie ma problemu z dwumasem. Zachowuje po prostu odpowiedni styl jazdy. A tzw "but" dostaje bardzo często.
Jeśli natomiast przesadzi się z programem to skutki odczuwa się natychmiastowo.
Testowałem program, który ciągnie od samego dołu oraz jest "mocniejszy". Efekt jest taki że na biegach 3,4,5 i 6 czuć dwumas. To samo zjawisko zaobserwował również kolega z forum na swojej A6. Po czym natychmiast wróciliśmy do chipa (170KM & 345Nm). Jeździmy i nie ma problemów.
"no i takie pytanie czy zwiekszenia mocy w aucie skraca zywotnosc innych czesci mechanicznych ( jakich ) ? "
Reasumując, w odpowiedzi na pytanie:
Jeśli będzie to zwiększnie mocy o 15-20%, to przy odpowiednim użytkowaniu nie będzie problemów.
A jeśli trafi się amator (nieodpowiedniej jazdy) to i nawet przeguby moment załatwi....
Musimy pamiętać że C4 DIESEL było stworzone jako Familienwagen.
Jeśli ktoś szuka wyścigówki to albo rezygnuje z AEL/AAT albo bawi się w profesjonalny tuning, nie tylko jakiś tam "uniwerslany" chip..
I V-ce Mister zlotu '12
- frost12q
- Mechanik
- Posty: 213
- Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gryfino
W odp do kolegi Michaelo. Wydaje mi sie ze jazda na niskich obrotach jest spoko. Ale mimo wszystko uwazam ze w ramach zdrowego rozsadku. Jadac autem przy obrotach np 1.1tys. Albo cos w tej okolicy nie przyspieszajac i tak wyraznie czuc drgania min. na kole pasowym . Ale to tak od siebie moje obserwacje....
- Michaelo
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-06-08, 19:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
No tak, kwestia co rozumiemy pod pojeciem jazdy na niskich obortach.frost12q pisze:W odp do kolegi Michaelo. Wydaje mi sie ze jazda na niskich obrotach jest spoko. Ale mimo wszystko uwazam ze w ramach zdrowego rozsadku. Jadac autem przy obrotach np 1.1tys. Albo cos w tej okolicy nie przyspieszajac i tak wyraznie czuc drgania min. na kole pasowym . Ale to tak od siebie moje obserwacje....
1,1tys - o tym w ogole nie mysle. Czy tak ktoś jeździ??
U mnie 4,5,6 bieg to zawsze 1,5tys i powyzej.
I V-ce Mister zlotu '12
-
- Adept
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-04-09, 21:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
Proste panowie,jazda musi sie odbywac tam gdzie jest duzo Nm. Niektorzy to jak ognia boja sie wkrecac na obroty oraz wachlowac biegami a od tego jest skrzynia oraz dostepny Nm. Chcesz jechac to redukuj a nie but w podłoge od 1400obr na 6 biegu
BTW. Zawsze jest jednomas z AAT i bedzie wszystko smigac
BTW. Zawsze jest jednomas z AAT i bedzie wszystko smigac
Ostatnio zmieniony 2015-01-03, 16:05 przez bol3kkkk, łącznie zmieniany 1 raz.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
bol3kkkk, W Audi 100 AAT masz sztywne koło, lecz w A6 AAT masz już koło dwumasowe. Panowie akurat w naszych silnikach trzeba uważać z niutonem, powyżej 2800 można już iść na całego, no i na innych większych wtryskach też można sobie pozwolić na więcej w niższych partiach obrotów. Generalnie jak jest dobry program i mądry użytkownik, to dwumas silnik skrzynia przeguby itp będą jeszcze długo żyły.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Ja wymieniałem ze sprawnej dwumasy na sztywne koło i przy niskim zakresie obrotów trochę zmniejszył się komfort ale drgań nie ma
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13