[ALL ] AUDI 2.8 V6 AAH chip 193HP 281NM ??

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

[ALL ] AUDI 2.8 V6 AAH chip 193HP 281NM ??

Post autor: kornikbp »

Powiem że zaintrygowalo mnie to, co sądzicie? Realne?

http://www.ebay.com/itm/AUDI-80-B4-100- ... 2a16ac493b
Ostatnio zmieniony 2011-12-16, 10:59 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Jak by to faktycznie działało to bym sie kiedys moze tym zainteresował, przynajmniej odzyskał by moze te 170km :lol: Cos gdzies kiedys czytałem ze to sa odblokowane kostki bo w seri sterownik jest zblokowany na te 174, pewnie jedynie mapy sa inne, co wiazac sie bedzie ze spalaniem :mrgreen: Tylko ciekawe ile w tym prawdy
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Ale AAH ma mniej zaworów i nie bedzie się kręcił jak jednostka 30 zaworowa ;) A chip-coś mi się nie wydaje żeby aż tyle udało się uzyskać...
160+PS
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Zreszta jaki chip przy ssaku? Jakos w to nie wierze bardzo. Jedyne co to moze zmieniac to odblokowac sterownik i tyle, jakos inaczej mapy moze miec ustawione ale to co dostanie wiecej PB to bedzie zarł i sie zalewał i tyle z mocy :-P
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

W silnikach N/A przyrost mocy samym programem jest znikomy. Jakieś 10-20KM zależnie od motorni i osprzętu, więc pod te 190KM może się łapać. Ogólnie wydanie jakiegokolwiek siana na te kilka KM to przesada.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Awatar użytkownika
KWs
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2011-12-21, 22:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: KWs »

A skąd w wolnossaku ma się wziąć więcej powietrza? Ja rozumiem że czip zwiększy ilość lanego paliwa, ale nie z samego paliwa bierze się moc.
http://kamilwolski.pl - blog oraz portfolio fotograficzne
http://facebook.com/kamilwolskiphotography - facebook funpage
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Może w nowszych silnikach da się elektronicznie zmienić dawkę powietrza zmieniając parametry przepustnicy i przepływki. W AAH się nie da.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Właśnie dla tego tylko o 10-20KM ale jest możliwe bo producent zawsze zostawia zapas w programie nawet w wolnossaku.
Pawel27, w twoim AAH głowice mają po 2 zawory na cyl więc na pewno nie uzyskasz 20KM a może 8KM albo i nie. Te z aukcji mają silniki 30V, po 5 zaworów na cyl.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

JAG to raz a dwa jak pisałem możliwość zmiany parametrów przepływki i przepustnicy w tych silnikach. w AAH nawet elektronicznie nie zrobi się jej adaptacji nie mówiąc o przepływce, której były dwa rodzaje + nie pełnym vagowaniu w niektórych modelach.
Ostatnio zmieniony 2011-12-28, 11:10 przez Pawel27, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Pawel27 pisze:możliwość zmiany parametrów przepływki i przepustnicy
Przepływka daje jeden parametr-przepływ powietrza/ilość, więc każda zmiana jej parametru tylko pogorszy dynamikę, tego nie wolno oszukać. Przepustnica to samo, adaptacja jest tylko p to by ustalić po czyszczeniu czy wymianie jej krańcowe położenia (nie tak jak u nas że trza śruby luzować i ręcznie kręcić TPSem)

Kolesie zmieniają tylko czasy trysku w odpowiednim przedziale obciążenia i prędkości obr tam gdzie można siknąć jeszcze paliwem tak by nie zalewać motoru i osłabiać go zamiast wzmacniać a wyznacznikiem jest współczynnik lambda-podlewają paliwkiem na ile można.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

To kontynuując dyskusję - może błędnie rozumiem a może nie
Wtryskiwacze mają określoną swoją wydajność. Na serii nie pracują wysilone na maksa, a więc zostaje jeszcze pewien zapas, który oni zmieniając ECU przeprogramują czynią je ekstensywnie wydajniejszymi.
Większa dawka paliwa wymaga większej ilości zasysanego powietrza co można sprawić dostosowując wskazania przepływki (pod warunkiem że ktoś kuma jak to zrobić)
Przepustnica otwiera się w zależności od położenia pedału gazu, tak by ilość powietrza wskazana przez przepływkę mogła w odpowiednim momencie trafić do komory silnika. Zmieniając jej reakcję na pedał gazu (przesuwając wartość puszczanego powietrza w oparciu o zmienione wskazania przepływki) dostarczamy więcej powietrza tym samym uzyskujemy więcej powietrza i paliwa - czy się mylę?
Analogicznie do systemu gaźnikowego, przy czym w gaźniku dla uzyskania większej mocy rozwierca się kołnierz przepustnicy dorabiając nową ośkę i samą przepustniczkę + zwiększenie ilości paliwa w komorze pływakowej + modyfikacja dolotu ale i filtra powietrza.
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

Z tego co wspominał mi znajomy zajmujący się CHIP TUNINGIEM benzyniaki są bardzo mało podatne na modyfikacje ze strony elektronicznej pytając go ile można wyciągnąć z silnika 2.8 V6 30v 193 PS powiedział ze przy dobrych wiatrach o jakieś 10 PS max a koszt potężny bo sam CHIP nie pomoże za wiele trzeba ingerować bardziej w układ dolotowy i wydechowy mechanicznie w tedy można uzyskać jakieś ciekawe osiągi
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Pawel27 pisze:Większa dawka paliwa wymaga większej ilości zasysanego powietrza co można sprawić dostosowując wskazania przepływki (pod warunkiem że ktoś kuma jak to zrobić)
Ale ty dalej nie rozumiesz jednego, powietrza nie może sobie "wziąć" więcej w tym przypadku bo to jest silnik atmosferyczny/wolnossący i nic na to nie poradzisz.

Uchyla się przepustnica na max i ma powietrza tyle ile sobie zasie a ile tego zassie powie mu przepływka, na tej podstawie (oraz inne jak ciśnienie atm, ciś. w kolektorze, obr czy lambda) ECU wylicza dawkę paliwa. Jeśli ją oszukasz, że silnik dostał więcej powietrza dojdzie do zalewania silnika (za bogato na lambdzie) i spadku mocy (o czarnym dymie nie wspominając)
Tunerzy dolewają bardzo małe, znikome wręcz ilości paliwa w tych mometach gdzie jeszcze można (z tego zapasu fabrycznego), mierzą przy tym AFR i EGT tak by nie zajechać motorni.
Nie pisz więcej nic o zwiększeniu ilości powietrza w wolnossaku bo jak niby masz to zrobić? Od tego jest turbosprężarka czy kompresor.
Paliwo nie jest problemem w wolnossącym a właśnie powietrze i stąd tylko te 10KM.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Dla wolnossącej nie ma taniego i sensownego chip tuningu. Chcesz więcej mocy? Najtaniej będzie zmienić auto na takie z mocniejszym silnikiem albo droga zabawa czyli wstawienie turbo :ok: lub dwóch :ok: :ok: albo wstawienie kompressora. Droga zabawa ma sens pod warunkiem dużego budżetu i charakteru auta projektowego dla zabawy, który niekoniecznie będzie niezawodny i zawsze gotów do jazdy. No i trzeba jeszcze mieć zaufanego speca, który takim autem będzię się potem stale opiekował
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”