[A6 C4] Dwumas i sprzęgło-drgania

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
malcik441
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2012-03-06, 21:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Maz.

Post autor: malcik441 »

Dwumas drży, bardziej buczy przy niskich obrotach na 5 i 6 i pedale w podłodze. Nie są to jakieś straszne drgania co przenoszą się na karoserię w takim stopniu żeby mocno denerwowały. Po prostu nie trzeba jeździć od 2 tys rpm na 5 i 6 biegu, lepiej niższymi biegami podciągnąć wyżej, wtedy objaw ten nie występuje.
Jest:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
fakinek
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2011-03-27, 11:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek »

oczywiście się zgadzam, że drży tylko w okolicy 2000 rpm aż do 2500, jednakże jak dla mnie to jest właśnie najbardziej użyteczny obszar obrotów, bo nie po to mam diesla, aby ciągnąć pod czerwone (które i tak zresztą szybko jest).
Z drugiej strony jak kupiłem auto to soft był tak zrobiony, że całą budą telepało, więc zdecydowanie niefajnie...
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...
malcik441
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2012-03-06, 21:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Maz.

Post autor: malcik441 »

Ja mam większe turbo, które wstaje trochę później (WG), ale pamiętam jak było na K14 i sofcie. przy 2200 rpm jakoś tak był największy bum, a później turbina nie zdołała utrzymać doładowania, które spadało na łeb na szyje. teraz jest inaczej, 1.5bar trzyma mi do końca.
Jest:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

malcik441, masz ty podejście :-? Nie dla drgań które odczuwasz na karoserii zastosowano dwumas a przede wszystkim by zniwelować drgania z wału korbowego dla oszczędzenia skrzyni a zwłaszcza synchronizatorów i jej drogich łożysk. To co już odczuwasz to nie są drgania z wału a z mega rozklekotanego dmumasu który dostaje bicia a jazda z czymś takim może skończyć się nie tylko rozwaleniem skrzyni ale i sprzęgła z rozdzieleniem owych dwóch mas włącznie...

Albo masz tylko delikatnie rozklekotany i nie wiesz jak potrafi być dokuczliwy i zniszczony dwumas albo lekceważysz tego następstwa.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
malcik441
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2012-03-06, 21:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Maz.

Post autor: malcik441 »

Póki co auto jeździ, po chipie mam już 30 tys. po zmianie turbiny i wtrysków jakieś 14 tys. i nic mu nie dolega, ani skrzyni czy innym podzespołom a że dwumas buczy to już tak będzie po zwiększeniu mocy i nie ma się tym zbytnio co przejmować.
Jest:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

malcik441 pisze:nie ma się tym zbytnio co przejmować.
Dokładnie, następny właściciel niech się martwi...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
w0jta5
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2012-03-07, 12:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jelenia Góra

Post autor: w0jta5 »

malcik441 pisze:a że dwumas buczy to
... to znak, że się kończy.


Panowie, z jakimi silnikami w C4 występowało dwumasowe koło zamachowe?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Moim skromnym zdaniem uważam że, nawet dobry dwumas nie stłumi dostatecznie drgań przy tak podwyższonej mocy jak mam to ja czy kolega malcik441, Wiadomą żeczą jest to że jak jest już zużyty to będzie to coraz bardziej odczuwalne. Na chwilę obecną u mnie nie są odczuwalne drgania na budzie, tylko jest delikatny odgłos dwumasy. Nie zamierzam z tym nic robić, ponieważ jest to naprawdę znikome, a założenie nowego pewnie nic nie da :-/
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

afro89, aha :-? to co ja czy Kazikboy (czy ktokolwiek z esą 4.2) ma powiedzieć?
w0jta5, to zalezy czy A6 czy 100. Większość A6 ma dwumas.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

J.A.G, mala poprawka ja mam jednomasa zarzuconego ;)
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

J.A.G pisze:afro89, aha :-? to co ja czy Kazikboy (czy ktokolwiek z esą 4.2) ma powiedzieć?
Nie czaję o co Ci chodzi co masz powiedzieć. Ja uważam że jak założę nowe koło to nic nie da w moim przypadku, bo będzie zapewne tak samo. No chyba żeby spróbować ze sztywnym kołem.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
fakinek
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2011-03-27, 11:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek »

jak chcesz spróbować z jednomasem to mi leży i zawadza, więc możemy się dogadać :ok:
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

afro89, mam na myśli że piszesz o złym tłumieniu drgań przy lekko ponad 140KM (niech i nawet 180 po modyfikacjach), to idąc tym tropem przy zmodyfikowanym 2.2T na 300KM to w ogóle nie tłumi... tak?
OK, sprężyny w kole są pewnie inne dla różnych silników ale nie uważam, że podniesieni o tych kilka koni więcej, powoduje niedomagania w tłumieniu.
Masz po prostu sypiący się dwumas, wymiana na nowy na pewno załatwi sprawę, nawet przy AELu z 200KM.
Co innego że nie chcesz tego ruszać, bo cena jest nie mała, rozumiem to. Jest jeszcze regeneracja, ja z tej usługi będę korzystał niedługo, nie mam wyjścia bo dwumas ze sprzęgłem do AANa to jakieś 4tyś zł.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

No właśnie o to mi chodzi że przy większej mocy, czyli większym momencie obrotowym (główny czynnik powodujący drgania a nie KM) który wykracza poza granice możliwości takiego dwumasy, nie będzie wstanie stłumić wszystkich drgań. Być może jest tak że i mi pada te koło, ale mam nadzieję że tak nie jest. Jak miałem program na seryjnych gratach to było wszystko OK (żadnych drgań, odgłosów) A jak już założyłem turbo inne wtryski, to już się pojawiły delikatne odgłosy, przejeździłem już tak kilkanaście tyś km i dalej jest to w takim samym stopniu. Takie jest moje myślenie, niestety nie mam dużego doświadczenia w tych sprawach, wiem tylko że jak inni robili AEL-a to też mieli z tym problem, i głównie na tym się opieram.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

W sumie w dieslu drgania z wału są większe stąd przy odpowiednio dużym momencie (nawet bardziej niż KM) może tak być, że spada efektywność tłumienia.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”