[A6 C4] Swap hamulców S6 C4, A6 C5
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Dodek, coś nie bardzo widzę 288 + zacisk 4 tłokowy nie tędy droga....
Co do hebli to polecam 312mm na przód, na tył 269 wentylowane + zacisk o rozmiarze tłoczka 43mm.
Nawet nie wiecie jakie są efekty po zmianie tyłu na eSkowy, nie sztuka pakować nie wiadomo co do przodu jak tył ledwo co hamuje, zapewniam efekty widoczne.
Ja mam heble z przodu 320 + zaciski z A6 C6, A8 D3, S4 B7 o rozmiarze tłoczka 60mm + tył 269 i zacisk eSkowy konkretnie z S6 C5 z racji tego że mam ośkę i łatwiej było podłączyć linki ręcznego. Pompa hamulcowa jak i serwo jest ori i na brak hamulca nie narzekam, kilku userów którzy mieli okazję się przejechać na pewno to potwierdzą.
Co do hebli to polecam 312mm na przód, na tył 269 wentylowane + zacisk o rozmiarze tłoczka 43mm.
Nawet nie wiecie jakie są efekty po zmianie tyłu na eSkowy, nie sztuka pakować nie wiadomo co do przodu jak tył ledwo co hamuje, zapewniam efekty widoczne.
Ja mam heble z przodu 320 + zaciski z A6 C6, A8 D3, S4 B7 o rozmiarze tłoczka 60mm + tył 269 i zacisk eSkowy konkretnie z S6 C5 z racji tego że mam ośkę i łatwiej było podłączyć linki ręcznego. Pompa hamulcowa jak i serwo jest ori i na brak hamulca nie narzekam, kilku userów którzy mieli okazję się przejechać na pewno to potwierdzą.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
I właśnie to miałem na myśli afroś. Na przodzie mam oryginalny zacisk z jarzmem z C5 i na razie tyle mi wystarczy. Może jak się będą tarcze kończyć to będę coś myślał, ale czy jest sens? U mnie ten tył jest na prawdę bardzo słaby i muszę coś z tym zrobić. Gościu na przeglądzie mi powiedział, aby się tym zająć bo tył jest bardzo słaby.afro89 pisze: Nawet nie wiecie jakie są efekty po zmianie tyłu na eSkowy, nie sztuka pakować nie wiadomo co do przodu jak tył ledwo co hamuje, zapewniam efekty widoczne.
Teraz tylko szukam kogoś kto ma quattro i przecierał te szlaki. Szczerze przyznaje nie znam się na tym, C4 mam dopiero półtora roki i jest to mój pierwszy samochód. Chciałbym się dowiedzieć co na ten tył zaadaptować, aby nie przesadzić i aby na pewno to spasowało. Niestety nie mam możliwości uziemić auta, garaż będę wypożyczał - więc muszę skompletować części, złożyć to wszystko i zwolnić garaż. Nie będzie kiedy kombinować.
afro89, a ten zacisk z S6 C5 podejdzie do quattro czy będzie trzeba coś przerabiać? Masz może wiedzę co by na tył do quattro w miarę przypasowało, nie kosztowało majątku i przede wszystkim hamowało jak należy? Warto będzie kiedyś zmienić też zacisk z przodu czy może oryginalny z jarzmem z C5 jest wystarczający i różnica nie będzie aż tak duża?
Ostatnio zmieniony 2018-11-17, 20:43 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
afro89, jest coś takiego i nazywa się BREMBO to 986.351.421. i pasuje pod 288. przy 120 deptasz hebel i koła piszczą.
A dobre hamulce to miało jedynie RS6 (przód na 6 tłokach a tył na 4 tłokach), reszta to nic ciekawego tylko wieksze tarcze + budżetowe zaciski .
Mam spore porównanie działania zacisków 2 tłoczkowych i 4 toczkowych w motorach
róznica jest niebo a ziemia pod kątem prezycji i mocy.
A dobre hamulce to miało jedynie RS6 (przód na 6 tłokach a tył na 4 tłokach), reszta to nic ciekawego tylko wieksze tarcze + budżetowe zaciski .
Mam spore porównanie działania zacisków 2 tłoczkowych i 4 toczkowych w motorach
róznica jest niebo a ziemia pod kątem prezycji i mocy.
AEL INSIDE
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
Szukaj zacisków S6 C5, S6 C4 albo od Audi D2 tylko pamiętaj żeby były żeliwne a nie aluminiowe. Pasują praktycznie Plug&play tylko zależy jakie tarcze założysz jeżeli od s6 c4 to odkręcasz stare i zakładasz nowe. Jeżeli będziesz miał od s6 c5 albo d2 to musisz zastosować dystans pod zacisk po tarcze mają inne odsadzenie.Surchon pisze:afro89, a ten zacisk z S6 C5 podejdzie do quattro czy będzie trzeba coś przerabiać? Masz może wiedzę co by na tył do quattro w miarę przypasowało, nie kosztowało majątku i przede wszystkim hamowało jak należy? Warto będzie kiedyś zmienić też zacisk z przodu czy może oryginalny z jarzmem z C5 jest wystarczający i różnica nie będzie aż tak duża?
S6 C4
S6 C5
A8 D2
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
lukaszz2369, I o tak konkretną odpowiedź mi chodziło! Dzięki wielkie! Powiedz mi jeszcze tylko, czy różnią się czymś te zaciski? Jeśli miałbym wybór np. pomiędzy zaciskiem od S6 C4, a tym od S6 C5 to na który konkretny powinienem się zdecydować? Czy może są one takie same i to nie ma różnicy?
Ostatnio zmieniony 2018-11-18, 14:06 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
musisz założyć zaciski od S6 C4 lub A8 D2 przed lift wajcha od ręcznego jest prostopadle do koła.
S6 C5 ma wajchę od ręcznego wzdłuż koła
Ostatnio przerabiałem ten temat u poloka do tdi w quatro zakładałem eSkowe hamulce.
Dodek, doskonale wiem co to brembo i uwierz mi że wiem co z czym się je, to że przy 120 koła piszczą nie świadczy że hamulec jest dobry jest po prostu skuteczny przy tej prędkości, a spróbuj zahamować z 180 lub 200 do zera.... chyba wiesz co się stanie i nie muszę ci tłumaczyć co w co się zamienia.
Całkiem nie dawno miałem okazję jeździć leonem FR gdzie miał z przodu założone zaciski 4 tłokowe na seryjną tarczę 312 tył był bez zmian zwykła lita tarcza, szczerze myślałem że będzie stawać dęba a była lipa bo przy hamowaniu z większej prędkości było wyraźnie czuć że przy niższej prędkości traci się skuteczność. Mam nadzieję że rozumiesz to co piszę, nie jestem przeciwnikiem 4 tłoków czy tam innych ale wszystko musi mieć ręce i nogi, jak zakładasz mocny zacisk to zakładaj też konkretną tarczę aby zacisk mógł się sprawdzić w 100% to samo dotyczy tyłu.
S6 C5 ma wajchę od ręcznego wzdłuż koła
Ostatnio przerabiałem ten temat u poloka do tdi w quatro zakładałem eSkowe hamulce.
Dodek, doskonale wiem co to brembo i uwierz mi że wiem co z czym się je, to że przy 120 koła piszczą nie świadczy że hamulec jest dobry jest po prostu skuteczny przy tej prędkości, a spróbuj zahamować z 180 lub 200 do zera.... chyba wiesz co się stanie i nie muszę ci tłumaczyć co w co się zamienia.
Całkiem nie dawno miałem okazję jeździć leonem FR gdzie miał z przodu założone zaciski 4 tłokowe na seryjną tarczę 312 tył był bez zmian zwykła lita tarcza, szczerze myślałem że będzie stawać dęba a była lipa bo przy hamowaniu z większej prędkości było wyraźnie czuć że przy niższej prędkości traci się skuteczność. Mam nadzieję że rozumiesz to co piszę, nie jestem przeciwnikiem 4 tłoków czy tam innych ale wszystko musi mieć ręce i nogi, jak zakładasz mocny zacisk to zakładaj też konkretną tarczę aby zacisk mógł się sprawdzić w 100% to samo dotyczy tyłu.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
afro89, dzięki wielkie za kolejną radę. Wszystkie informacje są mi na prawdę bardzo pomocne. Czyli podsumowując - muszę szukać zacisku od S6 C4 lub A8 D2 przed lifta. Jak już będę miał takie zaciski w łapach to sobie go wypiaskuję i powymieniam uszczelki (nigdy tego nie robiłem - ogarnę? ). Do założenia będą potrzebne klocki oraz tarcza taka jak do S6 C4 i przewody hamulcowe. Myślę, że linki ręcznego chyba też od razu wymienić trzeba? Coś pominąłem czy to wszystko?
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2018-07-27, 16:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kobyłka
Do niedawna miałem ośkę w C4, hamulce standard w silniku ABC, czyli 288/25mm przód i 245/10mm tył. Hamulce były praktycznie nowe, zrobione przez poprzedniego właściciela, więc nie chciało mi się ich ruszać. Jednak "odczuciowo" te heble nie hamowały. Zakupiłem jarzma, te 451, pod swap przodu na 312/25mm, ale w międzyczasie nieco poczytałem i jedyną zmianą było serwo + pompa. Pomijając zabawę z wyjęciem starego serwa, to po założeniu serwa dwukomorowego i pompy z A4B6, "odczuciowo" siła i dozowalność hamulca na ogromny plus. Polecam taką podmiankę. Czy w wartościach bezwzględnych zmieniła się droga hamowania? - niewiem, ale jest sporo przyjemniej
Druga sprawa, moje świeżo nabyte C4 w quattro. Hamulce standard, jak do AAH, czyli też 288 przód i 245 tył, serwo fabryczne. Odczuciowo hamuje (hamowało) całkiem poprawnie, pomimo tego, że tylne tarcze pordzewiałe i widać, że zaciski nie pracują poprawnie. Ręcznego praktycznie nie ma. To potwierdza, że faktycznie problemem w C4 może być serwo.
I trzecia sprawa - swap tyłu na 269/20mm. Wczoraj się dokonał
Swap zrobiony na podstawie info zebranych tu na forum i na audiklub.pl .
Do swapa użyłem:
- tarcze nr OEM 4A0615601B
- zaciski alu z jarzmami z A8 D2
- przewody hamulcowe - miałem z tymi zaciskami j.w.
- klocki nr OEM 4B0698451E
Wszystko pasuje praktycznie p&p, jedynie trzeba w zacisku rozwiercić ucho linki ręcznego. Żadnych podkładek, dystansów, etc. Felgę mam 17', więc nie wiem, czy to wchodzi w coś mniejszego. Poniżej kilka fotek
foto 1
foto 2
foto 3
Dzisiaj nieco pada i marźnie więc ciężko sprawdzić skalę poprawy, ale już czuć, że będzie bardzo pozytywnie, i to nie tylko "odczuciowo" . W zanadrzu mam te jarzma 451 i tarcze 312, bo teraz to boję się o zbyt duże zbalansowanie hamulców na tył, co widać po ręcznym, który na tym mokrym asfalcie już po niezbyt mocnym zaciągnięciu blokuje tylne koła.
W stajni mam też C6 z heblem 360 przód i 330 tył, za to sporo cięższe od C4 - będzie można porównać "odczuciowo", a może nawet i jakąś rywalizację na zatrzymanie zrobić
Druga sprawa, moje świeżo nabyte C4 w quattro. Hamulce standard, jak do AAH, czyli też 288 przód i 245 tył, serwo fabryczne. Odczuciowo hamuje (hamowało) całkiem poprawnie, pomimo tego, że tylne tarcze pordzewiałe i widać, że zaciski nie pracują poprawnie. Ręcznego praktycznie nie ma. To potwierdza, że faktycznie problemem w C4 może być serwo.
I trzecia sprawa - swap tyłu na 269/20mm. Wczoraj się dokonał
Swap zrobiony na podstawie info zebranych tu na forum i na audiklub.pl .
Do swapa użyłem:
- tarcze nr OEM 4A0615601B
- zaciski alu z jarzmami z A8 D2
- przewody hamulcowe - miałem z tymi zaciskami j.w.
- klocki nr OEM 4B0698451E
Wszystko pasuje praktycznie p&p, jedynie trzeba w zacisku rozwiercić ucho linki ręcznego. Żadnych podkładek, dystansów, etc. Felgę mam 17', więc nie wiem, czy to wchodzi w coś mniejszego. Poniżej kilka fotek
foto 1
foto 2
foto 3
Dzisiaj nieco pada i marźnie więc ciężko sprawdzić skalę poprawy, ale już czuć, że będzie bardzo pozytywnie, i to nie tylko "odczuciowo" . W zanadrzu mam te jarzma 451 i tarcze 312, bo teraz to boję się o zbyt duże zbalansowanie hamulców na tył, co widać po ręcznym, który na tym mokrym asfalcie już po niezbyt mocnym zaciągnięciu blokuje tylne koła.
W stajni mam też C6 z heblem 360 przód i 330 tył, za to sporo cięższe od C4 - będzie można porównać "odczuciowo", a może nawet i jakąś rywalizację na zatrzymanie zrobić
Ostatnio zmieniony 2018-11-24, 14:23 przez zbig_wwl, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam
zbig_wwl
zbig_wwl
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
zbig_wwl, Powiem szczerze, że za pompę raczej się brał nie będę. Dla mnie to już za dużo, aby bawić się z tym samemu - a zlecać mechanikowi to znowu kupa kasy. Na razie będę chciał zrobić tak jak Ty swapa tyłu na 269 Super, że podałeś numery tarcz i klocków - na pewno mi to sporo ułatwi. Ja na zimę mam 16", ale skoro z przodu mam jarzma 451 i tarcze 312 to chyba i z tyłu nie będzie problemu. Dużo masz tam miejsca?
PS: Link do fotek nie działa - poprawisz?
PS: Link do fotek nie działa - poprawisz?
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2018-07-27, 16:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kobyłka
Linki już powinny działać.
Z serwem i pompą dużo zabawy nie ma i jest to proste. Dużo zabawy jest, żeby odkręcić jedną śrubę trzymającą serwo do przegrody. Reszta z górki. Jabyś jednak do tego podchodził, to od razu zaopatrz się w zestaw przegłużek i przegubów do kluczy
W 17' feldze miejsca jest sporo i szczelina pomiędzy obręczą a zacisikiem jest spora, w 16' też powinno się spokojnie zmieścić. Postaram się dzisiaj wstawić fotkę, to zobaczysz, jak to wygląda.
Z serwem i pompą dużo zabawy nie ma i jest to proste. Dużo zabawy jest, żeby odkręcić jedną śrubę trzymającą serwo do przegrody. Reszta z górki. Jabyś jednak do tego podchodził, to od razu zaopatrz się w zestaw przegłużek i przegubów do kluczy
W 17' feldze miejsca jest sporo i szczelina pomiędzy obręczą a zacisikiem jest spora, w 16' też powinno się spokojnie zmieścić. Postaram się dzisiaj wstawić fotkę, to zobaczysz, jak to wygląda.
Pozdrawiam
zbig_wwl
zbig_wwl
-
- Mechanik
- Posty: 138
- Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Pomorskie
Na 16" mieści się i 320 mm z B6/B7. Nie jestem pewny w Plusie 323 mm z przodu wejdą na 16". Wszystko zależy od ET.
Zgłębiałem temat większych hebli w A4 B6 i te od B7 3,0 TDI Q (320/288) wejdą na 16".
Zgłębiałem temat większych hebli w A4 B6 i te od B7 3,0 TDI Q (320/288) wejdą na 16".
Ostatnio zmieniony 2018-11-25, 23:57 przez void, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2018-07-27, 16:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kobyłka
W mojej wypowiedzi miałem na myśli oczywiście tylko i wyłącznie tył .void pisze:Na 16" mieści się i 320 mm z B6/B7. Nie jestem pewny w Plusie 323 mm z przodu wejdą na 16". Wszystko zależy od ET.
Zgłębiałem temat większych hebli w A4 B6 i te od B7 3,0 TDI Q (320/288) wejdą na 16".
Obiecane fotka 269 i zacisku alu z A8 D2 w feldze 17'
foto 1
Analogiczna fotka z zaciskiem z S6 C5 (więc praktycznie taki sam w kwestii wymiaru) również w feldzie 17' i na tarczy 300mm wygląda jak poniżej:
foto 2
jak widać, wiele miejsca nie zostaje i podobno max, który niektórym udało się wcisnąć w 17' i takim alu zacisku, to była tarcza 310mm, tyle że to juź pewnie dużo zależało od samej konstrukcji felgi.
Pozdrawiam
zbig_wwl
zbig_wwl
-
- C4 Autorytet
- Posty: 332
- Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Surchon, wg mnie z a8 lepsze choć więcej roboty z montażem bo dystanse trzeba dać.
Lepsze z tego względu że dźwigienki od ręcznego są dłuższe niż w s6 dzięki czemu ręczny działa lepiej (jest mocniejszy) bo jest inne przełożenie.
Lepsze z tego względu że dźwigienki od ręcznego są dłuższe niż w s6 dzięki czemu ręczny działa lepiej (jest mocniejszy) bo jest inne przełożenie.
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO