Rurowy kolektor ssący do silników 4.2 S6 C4

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
ska22
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2013-08-07, 12:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łuków

Rurowy kolektor ssący do silników 4.2 S6 C4

Post autor: ska22 »

Tak jak w temacie ugadałem kolektor Na wejściu zainstalowane są dwie przepustnice pochodzące z AUDI 2.2T 20V sprzężone ze sobą .
Zamontowany jest też potencjometr położenia przepustnicy Kolektor jeździł w dość mocnym AHC i dawał radę .
Kolektor dodaje nieco mocy i zmienia brzmienie silnika na bardziej "sportowe". Wydobywa piękny bulgot silnika V8...

Jak myślicie może dać to dobry efekt ? Pozdro
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

_tagi
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Bez zmiennej długości kanałów dolotowych na seryjnych mapach z AEC elastyczność poleci na łeb szyję na tym kolektorze.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

kk84, jesteś pewny to nie V6 ze zmiennymi klapami aż jutro może jak czas pozwoli zajrzę do ssacego od ABH ale wiem że te kolektory ktore zapewne zakupić chcesz były robione do a4 B5 z v8 który potem dostał kompresor :) albo powstało więcej egzemplarzy
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
ska22
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2013-08-07, 12:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łuków

Post autor: ska22 »

Tak to właśnie te kolektory !:)
Awatar użytkownika
eikel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2012-11-24, 10:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Konin

Post autor: eikel »

ska22,

A masz aftomata czy manuala?
Największym problem dzisiejszych aut to jego poprzedni właściciel. Czyli jeżeli coś robisz, to rób to porządnie!
ska22
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2013-08-07, 12:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łuków

Post autor: ska22 »

Manual do automata bym nic nie dodawał bo i tak osiągi marne .
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

ska22, a prośbę moderatora u góry tematu zauważyłeś?
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

Obrazek

tak wygląda kolektor ssący w częściach pierwszych już dosłownie więc żadnych klap jak V6 nie ma :) :ok:
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

dokładnie, w AEC nie ma klap, są dopiero w ABZecie z D2
Ostatnio zmieniony 2013-11-08, 22:08 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
RacingFactory
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2012-01-06, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: RacingFactory »

Ciekawy jestem efektów po montażu, bo z tego co pamiętam seryjny ssak z AEC szału nie robi i np. ABZ sporo urywa właśnie na momencie z dołu poprzez konstrukcję dolotu.
Przy wkładaniu tych kolektorów powinieneś wjechać z większymi wtryskami, bo seryjne mają wydajność "na styk" no i wystroić to na jakiejś świni.
Z tego co udało mi się wyczytać w "starej" V8mce na kablach sporo można ugrać samymi wtryskami i strojeniem, bo na serii przy pałowaniu podobno AFR już za ciekawie nie wygląda.
Jakiś czas temu badałem temat modów V8mki w NA, ale na necie nie ma zbyt dużo konkretów dotyczących tych silników.
W każdym razie u mnie czeka 8szt wtrysków 380cc i DET2 w szafce, więc może w następnym sezonie :mrgreen:
Na razie na własnym przykładzie doszedłem jedynie do tego, że seryjny wydech w Audi jest całkiem dobrze wyliczony pod możliwości auta, po zrobieniu przelotu na seryjnej średnicy zabrało sporo momentu z dołu, góra wydaje mi się, że nieco się polepszyła, ale mod i tak na duży minus.
Ostatnio zmieniony 2013-11-09, 13:46 przez RacingFactory, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”