[100 C4] SWAP na 1.8T pytanie o IC?
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
[100 C4] SWAP na 1.8T pytanie o IC?
Cześć
Będę na wiosnę wkładał sobie zamiast 16V silnik 1.8T, na początku pewnie przez rok będzie kompletnie seryjny 150/180KM, chcę jak najmniej customu i zastanawiam się, czy do tej małej sprężaki fabrycznej założenie IC od AANa bez ruszania czegokolwiek w sofcie jest jakimś pomysłem? Wiem, że w standardowy zderzak bez ruszania chłodnic chyba się szału nie zrobi, żeby wsadzić FMIC
Będę na wiosnę wkładał sobie zamiast 16V silnik 1.8T, na początku pewnie przez rok będzie kompletnie seryjny 150/180KM, chcę jak najmniej customu i zastanawiam się, czy do tej małej sprężaki fabrycznej założenie IC od AANa bez ruszania czegokolwiek w sofcie jest jakimś pomysłem? Wiem, że w standardowy zderzak bez ruszania chłodnic chyba się szału nie zrobi, żeby wsadzić FMIC
Ostatnio zmieniony 2013-10-19, 13:46 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Objętość własna dolotu wzrośnie, możliwe, że lekko zwiększy się lag. Nie wiem jakiej wielkości jest ori IC od 1.8T ale pewnie mniejsze - z AAN'owym będzie zimniejsze powietrze trafiało w kolektor.hubos21 pisze:czy do tej małej sprężaki fabrycznej założenie IC od AANa bez ruszania czegokolwiek w sofcie jest jakimś pomysłem?
Reasumując - ja osobiście nie widzę potrzeby korygowania softu pod tym kątem.
http://allegro.pl/volvo-850-2-3-20v-tur ... 07274.htmlhubos21 pisze:Wiem, że w standardowy zderzak bez ruszania chłodnic chyba się szału nie zrobi, żeby wsadzić FMIC
Taki IC ma 35mm grubości ... znalazłbyś miejsce myślę .
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
o widzisz, nawet fajny ten ICek z Volvo, ogólnie jak na razie to właśnie sprawa coolera to jedyna rzecz na, którą nie mam pomysłu
wymiary seryjnej z C5 - 240x174x62
AAN- 268x235x85
wymiary seryjnej z C5 - 240x174x62
AAN- 268x235x85
Ostatnio zmieniony 2013-10-19, 18:32 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
tzn, szukam rozbitka, passata/A4 B5, żeby mieć wszystko, trochę się spienięży, reszta na złom, w C4 na szczęście wychodziły 1.8 20V ADR więc mamy seryje łapy pod silnik za grosze, jednomas z ACE, skrzynia moja też wyleci bo jest za krótka, 180tka lepsza, ECU nie ma kości jednorazowego zapisu, tylko dodatkowo będzie trzeba dopasować jakiś pedał z potencjometrem bo tam już nie ma linki, 150tka to faktycznie już ostateczność bo ACE ma 140KM/185Nm a AEB 150KM/210Nm ja mam inne wałki rozrządu więc pewnie różnicy wielkiej nie będzie w danych ale w jeździ na co dzień będzie lepiej bo inna charakterystyka, 16tka jedzie na górze a Turbo na dole
Ostatnio zmieniony 2013-10-19, 18:54 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
jak obetniesz kolektor z AANa to jest p&p do głowicy z 16V, tak jak tu
do 1.8T nie podejdzie już sprawdzałem kiedyś ale faktycznie co do przepustnicy to może podejdzie z AEB, wygląda tak samo tylko, że mamy linke
do 1.8T nie podejdzie już sprawdzałem kiedyś ale faktycznie co do przepustnicy to może podejdzie z AEB, wygląda tak samo tylko, że mamy linke
Ostatnio zmieniony 2013-10-19, 19:04 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Tak już mam, że lubię cały czas coś zmieniać, sprawdzać, kombinować. Mam C4 kilka lat, zrobiłem przy niej dużo rzeczy, szkoda jej, po ktoś się ma cieszyć nią. Co prawda w tym roku wsadzałem inny silnik, który jest w idealnym stanie, dodatkowo, uszczelniony na ori częściach, nowe szklanki, dobry olej ale zawsze można go sprzedać. W tym roku nie zdecydowałem się na 1.8T bo miałem na przekładkę silnika 2 dni, auto jest mi potrzebne na co dzień ale jak będzie urlop w przyszłym roku to się ogarnie. Więcej mocy też potrzeba
Wracając do przepustnic to trochę pomieszałem, AJL 180KM szły już od 97r i tam jest linka, powyżej 2000r nawet APU 150KM ma już potencjometr.
Wracając do przepustnic to trochę pomieszałem, AJL 180KM szły już od 97r i tam jest linka, powyżej 2000r nawet APU 150KM ma już potencjometr.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Panowie
A tak na poważnie, to możesz pakować FMIC bez problemu, przy R4 masz bardzo dużo miejsca między silnikiem a chłodnicami, a przesunąć chłodnicę do tyłu to nie problem. Ja osobiście przesunąłem chłodnice o około 10 mm w stronę silnika przy R5, podejrzewam że Ty będziesz miał większe możliwości, a u mnie zagościł FMIC o wymiarach 450x230x65
A tak na poważnie, to możesz pakować FMIC bez problemu, przy R4 masz bardzo dużo miejsca między silnikiem a chłodnicami, a przesunąć chłodnicę do tyłu to nie problem. Ja osobiście przesunąłem chłodnice o około 10 mm w stronę silnika przy R5, podejrzewam że Ty będziesz miał większe możliwości, a u mnie zagościł FMIC o wymiarach 450x230x65
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
Jeżeli masz plany na podnoszenie mocy, to poświęć chwilę dłużej i ogarnij silnik z przepustnicą ze sterowaniem potencjometrem, z tego co rozmawiałem wczoraj o 1.8T dużo łatwiej potem o dobry soft, nowsze sterowniki można modzić po kablu i łatwiej je wystroić, starsze trzeba lutować i ogólnie wśród tunerów uchodzą za bardziej problematyczne
Ostatnio zmieniony 2013-10-20, 17:33 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Eminencja
- Czeladnik
- Posty: 71
- Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stalowa Wola
albo odrazu modzic po co wszystko pózniej rozbierać jeszcze raz zmienić turbo na wieksze wtryski tak samo, wydech i dolot i tak będziesz musiał zrobić od nowa, mocniejsza pompa paliwa, wzmocnione sprzęgło dobre wystrojenie i na dzień dobry 300 koników wita Mały przykład, niewielkie modyfikacje a jaki efekt:
http://www.racingforum.pl/index.php?s=f ... =0&start=0
http://www.racingforum.pl/index.php?s=f ... =0&start=0
Jest 2.2, jest zabawa
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Panowie spokonie Znam ten temat. Będę zmieniał początek wydechu bo reszta jest praktycznie nowa, turbiny na razie innej nie chce, auto jest dupowozem, ma być jak najbardziej seryjnie jak się da, w pogoni za mocą kupiłbym sobie coś AEC pod maską, pompa paliwa fabrycznie w ACE jest 6bar i starcza ponoć spokojnie do 300KM,
Ostatnio zmieniony 2013-10-21, 17:58 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT