[100 C4] SWAP na 1.8T pytanie o IC?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

[100 C4] SWAP na 1.8T pytanie o IC?

Post autor: hubos21 »

Cześć
Będę na wiosnę wkładał sobie zamiast 16V silnik 1.8T, na początku pewnie przez rok będzie kompletnie seryjny 150/180KM, chcę jak najmniej customu i zastanawiam się, czy do tej małej sprężaki fabrycznej założenie IC od AANa bez ruszania czegokolwiek w sofcie jest jakimś pomysłem? Wiem, że w standardowy zderzak bez ruszania chłodnic chyba się szału nie zrobi, żeby wsadzić FMIC
Ostatnio zmieniony 2013-10-19, 13:46 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

hubos21 pisze:czy do tej małej sprężaki fabrycznej założenie IC od AANa bez ruszania czegokolwiek w sofcie jest jakimś pomysłem?
Objętość własna dolotu wzrośnie, możliwe, że lekko zwiększy się lag. Nie wiem jakiej wielkości jest ori IC od 1.8T ale pewnie mniejsze - z AAN'owym będzie zimniejsze powietrze trafiało w kolektor.
Reasumując - ja osobiście nie widzę potrzeby korygowania softu pod tym kątem.
hubos21 pisze:Wiem, że w standardowy zderzak bez ruszania chłodnic chyba się szału nie zrobi, żeby wsadzić FMIC
http://allegro.pl/volvo-850-2-3-20v-tur ... 07274.html

Taki IC ma 35mm grubości ... znalazłbyś miejsce myślę ;).
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

o widzisz, nawet fajny ten ICek z Volvo, ogólnie jak na razie to właśnie sprawa coolera to jedyna rzecz na, którą nie mam pomysłu

wymiary seryjnej z C5 - 240x174x62

AAN- 268x235x85
Ostatnio zmieniony 2013-10-19, 18:32 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

hubos21, Cieniutki przede wszystkim. Objętościowo to samo co w AAN (+/-) a powierzchnia wymiany ciepła ogromna.
Silnik na swap już masz czy dopiero szukasz ?. Jak coś to szukaj 180'ki ;).
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

tzn, szukam rozbitka, passata/A4 B5, żeby mieć wszystko, trochę się spienięży, reszta na złom, w C4 na szczęście wychodziły 1.8 20V ADR więc mamy seryje łapy pod silnik za grosze, jednomas z ACE, skrzynia moja też wyleci bo jest za krótka, 180tka lepsza, ECU nie ma kości jednorazowego zapisu, tylko dodatkowo będzie trzeba dopasować jakiś pedał z potencjometrem bo tam już nie ma linki, 150tka to faktycznie już ostateczność bo ACE ma 140KM/185Nm a AEB 150KM/210Nm :D ja mam inne wałki rozrządu więc pewnie różnicy wielkiej nie będzie w danych ale w jeździ na co dzień będzie lepiej bo inna charakterystyka, 16tka jedzie na górze a Turbo na dole :P
Ostatnio zmieniony 2013-10-19, 18:54 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

hubos21, a w czym problem podpasować przepustnicę z 3B/ABY/AAN/ADU ?. Linka + potencjometr. W pierwszych 1.8T (co prawda 150'ka) kolektor ssący stanowił AAN'owy z obciętym jednym runnerem, przepustnica była ta sama. Takie info znalazłem na Quattroworld ...
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

jak obetniesz kolektor z AANa to jest p&p do głowicy z 16V, tak jak tu

Obrazek

do 1.8T nie podejdzie już sprawdzałem kiedyś ale faktycznie co do przepustnicy to może podejdzie z AEB, wygląda tak samo tylko, że mamy linke
Ostatnio zmieniony 2013-10-19, 19:04 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

hubos21, człowiek to uczy się całe życie ;).

Swap podyktowany fanaberią ? pogonią za mocą ? perspektywą modyfikacji :) ?.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Tak już mam, że lubię cały czas coś zmieniać, sprawdzać, kombinować. Mam C4 kilka lat, zrobiłem przy niej dużo rzeczy, szkoda jej, po ktoś się ma cieszyć nią. Co prawda w tym roku wsadzałem inny silnik, który jest w idealnym stanie, dodatkowo, uszczelniony na ori częściach, nowe szklanki, dobry olej ale zawsze można go sprzedać. W tym roku nie zdecydowałem się na 1.8T bo miałem na przekładkę silnika 2 dni, auto jest mi potrzebne na co dzień ale jak będzie urlop w przyszłym roku to się ogarnie. Więcej mocy też potrzeba :D

Wracając do przepustnic to trochę pomieszałem, AJL 180KM szły już od 97r i tam jest linka, powyżej 2000r nawet APU 150KM ma już potencjometr.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

hubos21, :ok: :ok:

"Elektroniczna" przepustnica ma tą zaletę, że nie ma kombinacji z tempomatem.
Jednak lepszym rozwiązaniem będzie przepustnica na lince, takie moje zdanie.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Panowie :offtopic: <mod> :-P

A tak na poważnie, to możesz pakować FMIC bez problemu, przy R4 masz bardzo dużo miejsca między silnikiem a chłodnicami, a przesunąć chłodnicę do tyłu to nie problem. Ja osobiście przesunąłem chłodnice o około 10 mm w stronę silnika przy R5, podejrzewam że Ty będziesz miał większe możliwości, a u mnie zagościł FMIC o wymiarach 450x230x65
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

to prawda w R4 między silnikiem a chłodnicami to miejsca jest bardzo sporo :D

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-10-19, 19:45 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

Jeżeli masz plany na podnoszenie mocy, to poświęć chwilę dłużej i ogarnij silnik z przepustnicą ze sterowaniem potencjometrem, z tego co rozmawiałem wczoraj o 1.8T dużo łatwiej potem o dobry soft, nowsze sterowniki można modzić po kablu i łatwiej je wystroić, starsze trzeba lutować i ogólnie wśród tunerów uchodzą za bardziej problematyczne
Ostatnio zmieniony 2013-10-20, 17:33 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Eminencja
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Eminencja »

albo odrazu modzic po co wszystko pózniej rozbierać jeszcze raz :mrgreen: zmienić turbo na wieksze wtryski tak samo, wydech i dolot i tak będziesz musiał zrobić od nowa, mocniejsza pompa paliwa, wzmocnione sprzęgło dobre wystrojenie i na dzień dobry 300 koników wita :-P Mały przykład, niewielkie modyfikacje a jaki efekt:
http://www.racingforum.pl/index.php?s=f ... =0&start=0
Jest 2.2, jest zabawa :D
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Panowie spokonie :D Znam ten temat. Będę zmieniał początek wydechu bo reszta jest praktycznie nowa, turbiny na razie innej nie chce, auto jest dupowozem, ma być jak najbardziej seryjnie jak się da, w pogoni za mocą kupiłbym sobie coś AEC pod maską, pompa paliwa fabrycznie w ACE jest 6bar i starcza ponoć spokojnie do 300KM,
Ostatnio zmieniony 2013-10-21, 17:58 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”