[100 C4] 100 C4 swap 2.8 AAH na 2.8 APR

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Areo
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2012-12-06, 20:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

[100 C4] 100 C4 swap 2.8 AAH na 2.8 APR

Post autor: Areo »

Pytanie jest to samo co nie w tym dziale. wymiana silnika tak czy inaczej sie odwleka więc pomyślałem o zamontowaniu bardziej dostępnego silnika.

Czym dokładnie się różnią?
I co trzeba by zmienić w elektryce itp żeby to weszło w naszą budę?
Ostatnio zmieniony 2012-12-20, 21:33 przez Areo, łącznie zmieniany 1 raz.
Najlepszy jest napęd na 4 od dziecka go poznajemy :)
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Z tego co wiem to APR jest osprzętowo i konstrucyjnie bliźniaczy z ACK więc sterownik na dzień dobry do wymiany i przeróbka wiązki. :ok:
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Areo
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2012-12-06, 20:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Areo »

Aha no rozumiem że wiązka i komp to byłem pewien od początku :) APR i ACK sia silnikami .8 v6 i mają to 30 zaworów wiec pewnie tak samo jak nasze kochane AAH i abc które podobno róznia sie tylko pojemnością. gostek z którym rozmawiałem o silniku upierał sie że wszystko inne w nich jest takie samo...



Ps Przepraszam za moją nie dokładną wiedzę co do oznaczeń silników dopiero się ich uczę :D
Najlepszy jest napęd na 4 od dziecka go poznajemy :)
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

No tak cały dół jest praktycznie takie sam jak w AAH
ACK APR i inne 30v mają dodatkowe natryski na denka tłoków jeśli chodzi o różnice. Główna różnica między AAH/ACK APR to głowice z dwoma wałkami i zmiennymi fazami rozrządu. Właśnie między innymi do nich by potrzeba podprowadzić kable od ECU do regulatorów zmiennych faz rozrządu drugiego czujnika Halla bo AAH ma tylko jeden a 30v ma ich dwa po jednym na głowice iny też jest układ zapłonowy. To tak z grubsza. :-P
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Areo
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2012-12-06, 20:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Areo »

no to dla mnie oczywiste :) ale o czujnikach hala nie wiedziałem. zapłon inny bo zaworów więcej.
a Panowie jak ze sprzęgłem i mocowaniem silnika??
Najlepszy jest napęd na 4 od dziecka go poznajemy :)
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Mocowania silnika znaczy łapy te od silnika będą inne. Sprzęgło na 99% jest to samo.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Areo
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2012-12-06, 20:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Areo »

Blok silnika wygląda jak nasze kochane AAH wiec wydaje mi sie że np łapy z tego mojego bym przykręcił i powinno być git :) jak sprzęgło to samo to super. Pytanie czy w ACK i APR są dwu masy czy też tak jak u mnie normalny zamach?
Najlepszy jest napęd na 4 od dziecka go poznajemy :)
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

ACK I APR mają dwumasy. A u ciebie jest normalny zamach??
U mnie mam dwumas w ACK w C4
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Areo
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2012-12-06, 20:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Areo »

no tak mi sie wydaje. Mi mechanik mój nie mówił czy tam jest dwu masa... Z resztą jak znam życie okaże sie w praniu bo silnik jeszcze nie wyjęty ;/
Najlepszy jest napęd na 4 od dziecka go poznajemy :)
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

W AAH również jest dwumas Panowie.
Areo
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2012-12-06, 20:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Areo »

dziękuje grzecznie za informacje :)
Najlepszy jest napęd na 4 od dziecka go poznajemy :)
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

GTR34 pisze:W AAH również jest dwumas Panowie.
No właśnie mi coś nie pasowało że nie ma dwumasu.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”