[100 C4] przeróbka z AAT na AEL

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
maciej15
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-12, 12:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wejherowo

[100 C4] przeróbka z AAT na AEL

Post autor: maciej15 »

witam zamierzam w swojej setuni wymienić: pompę wtryskową,wtryski,komputer.
mam już pompę,wtryski,komputer i instalacje, nie bardzo mam ochotę na wymianę instalacji bo roboty nie mało i raczej przerobię starą tylko potrzebuje schematu kostki komputera.Jakby ktoś miał by schemat starej i nowej to byłbym wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 2012-12-16, 18:36 przez maciej15, łącznie zmieniany 4 razy.
Audi 100 C4 2.5TDI AAT
Seat Toledo I 96 1.6
Golf Mk3 97 1.9TDI AFN
Golf Mk3 93 1.9TDI 1Z
Audi A4 96 1.9TDI 1Z
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

_tagi
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
maciej15
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-12, 12:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wejherowo

Post autor: maciej15 »

Po zmianie wtrysków seta przybrała na mocy jakieś 40%.
Komputer odpowiada na starej instalacji tylko pozostaje problem z immo, oddałem ECU do elektronika na ściągnięcie immo skasował mnie 300zł auto odpala po małych przeróbkach instalacji a dokładniej potencjometr od a6 i jeden kabel z potencjometru do kompa którego nie było.
Nowym dużym problemem jest brak komunikacji dodam ze przed ściągnięciem immo się łączył, elektronik co ściągał to immo twierdzi ze muszę zmienić instalacje, dla sprawdzenia kupiłem drugi komp z kompletnym immo i się łączy tylko problem z immo bo nie mogę znaleźć schematu jak to podłączyć a dokładniej fioletowy przewód idzie do licznika a z licznika nie wiem pozostałe przewody wiem, jeśli ktoś może mi pomóc to będę wdzięczny.
Audi 100 C4 2.5TDI AAT
Seat Toledo I 96 1.6
Golf Mk3 97 1.9TDI AFN
Golf Mk3 93 1.9TDI 1Z
Audi A4 96 1.9TDI 1Z
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Nie wiem czy nie taniej wyszłyby Cię wtryskiwacze większe + chip i miałbyś okolice 150-160km
Większe tzn. 0.216 chociaż na tych z AEL też da radę :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2013-04-14, 23:11 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
()()()() Jedna rodzinka VW
maciej15
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-12, 12:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wejherowo

Post autor: maciej15 »

Właśnie dziś uszczelniałem moją starą pompę i okazało się że to jest 11 a co do mocy to na wtrychach z AELa oryginalna 140 wymiękała.
Jutro wstawiam starą pompę i kompa nie chce mi się kombinować z tym immo a tego kompa oddaje na reklamację.
Audi 100 C4 2.5TDI AAT
Seat Toledo I 96 1.6
Golf Mk3 97 1.9TDI AFN
Golf Mk3 93 1.9TDI 1Z
Audi A4 96 1.9TDI 1Z
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Czyli twierdzisz że po samej wymianie wtryskiwaczy na te z AEL lepiej się zbiera niż oryginalny AEL ? bez grzebania w kompie ?
Ostatnio zmieniony 2013-04-17, 10:45 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
()()()() Jedna rodzinka VW
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Tez tak miałem :-D
160+PS
Awatar użytkownika
kamil138
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2011-06-24, 22:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kamil138 »

nie wiem ile w tym jest prawdy ale słyszałem że pompa w AAT jest mocniejsza i wydajniejsza niż w AEL-u, może coś w tym jest :?:

wtryski od AELa + mocniejsza pompa od AAT i mamy odpowiedź czemu zbiera się lepiej niż oryginajny AEL

ale to tylko takie moje podejrzenia ;-)
Ostatnio zmieniony 2013-09-29, 10:35 przez kamil138, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

kamil138, Ja bym tu nie podejrzewał pompy wtryskowej, lecz program jest inny, po prostu AAT ma większe dawki, gdzie jak założysz wtryski z AEL-a to efekt jest jaki jest. Co do pompy wtryskowej w AAT i AEL-u to w obu przypadkach są głowiczki 11mm, jedynie co to mogą się różnić fala i nurniki, które obecnie u siebie przerabiam.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

kamil138 pisze:nie wiem ile w tym jest prawdy ale słyszałem że pompa w AAT jest mocniejsza i wydajniejsza niż w AEL-u, może coś w tym jest :?:

wtryski od AELa + mocniejsza pompa od AAT i mamy odpowiedź czemu zbiera się lepiej niż oryginajny AEL

ale to tylko takie moje podejrzenia ;-)
A nie jest tak że aat ma "krótką" skrzynie biegów?
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

to żę AAT zbiera się lepiej na wtryskach od AEL wynika z mapy napięcia nastawnika,

maciej15, daj foto nastawnika w swojej setce ale jeśli komp gadał ze starą instalacjąto raczej nie to jest przyczyną, braku łącznośći, mususz znaleźć puszkę jeszcze immobiliserra i przewód o ile dobrze pamiętam zielono czerwony dać bezpośrednio pod złącze diagnostyczne.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”