Strona 6 z 8

: 2013-03-12, 16:19
autor: Dawid2542
jak coś ja chcę wiedzieć cenę samych sprężyn przód, stożkoych :ok: możesz podpytać również o to czy istnieje możliwość kupienia tej tulei gwintowanej wraz z nakrętkami do regulacji

: 2013-03-12, 18:38
autor: f_michal
a co wy na to, tu mamy przedni gwint od b5 a sprezyna wyglada powiedzmyz e podobnie moze by sprawdzic wymiary itp moze sama sprezyna by podeszła, a reszta to nagwintowana tuleja i heja :)

http://tablica.pl/oferta/fk-zawieszenie ... bd92b;r:;s:

edit

jednak chyba nie bo zweza sie ku górze czego nie zauwazyłem ;/

[ Dodano: 2013-03-13, 11:37 ]
a wiec poczyniłem dalsze kroki w celu skonstruowania gwintów do naszych autek, znalazłem firmę w polsce to moze zrobic dla na takei sprężyny http://www.śnieżek.pl/index.php dzwoniłem do nich i bardzo miła pani powiedziała mi ze jesli poda następujące dane

ilość zwojów
średnice górna
średnicę dolna
grubo drutu, pręta czy jak to tam
długość sprężyny nieobciążonej i obciążonej ( mysle ze to możemy podać na podstawie np. sprężyny innego producenta na aucie kogoś z forum kto posiada sportowe założone)
oraz masę co za tym idzie nacisk na os co wg specyfikacji ta-technix

maks.nacisk na przód:1240 kg

to mogą nam zrobić takie sprężyny i teraz najlepsza czesc pani powiedziała ze koszt kompletu na jedna os. to ok 140zł :D:D:D nie dopytałem czy netto czy brutto ale to i tak dobra cena


teraz prośba do was trzeba oszacować lub zmierzyć średnice drutu sprężyny nie wiem porównać ori do sportowej i długość obciążonej sprężyny oraz nieobciążonej

PROSZE O WASZE OPINIE NA TEN TEMAT CZY W OGÓLE KTOŚ BĘDZIE CHĘTNY :P

: 2013-03-19, 12:48
autor: ratmasta
grubość sprężyny i wymiary biorę z zakupionych sprężyn H&R o obniżeniu -40 mm...dla mnie

wymiary sprężyny do gwintu:
- średnica wew. góra 115mm
- średnica zewn. góra 145mm
- wysokość sprężyny 300 mm
- grubość drutu 15 mm
- ilość zwojów 6,5
- średnica wew. dolna ??????????
Tą wartość będę znał jak skończę kolumnę...niestety tokarz/spawacz nigdy nie ma czasu dla mnie...za jakiś czas pokażę kolumnę

Niestety muszę was zasmucić, że prawdopodobnie trzeba będzie skracać amory...bo będą dobijały poprostu :)

Obrazek

: 2013-03-24, 10:55
autor: ratmasta
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=56421#56421

przeniosłem temat zeby tu nie spamować

: 2016-08-17, 17:33
autor: mioso150
ktoś wie czy oprócz ta technixa i kw, ktoś produkuje do naszych aut gwint?

: 2016-10-16, 17:26
autor: Parczek
Witam

Odświeżę trochę temat jak kolega wyżej.

Mam kilka pytań odnośnie gwintu z Allegro za 2tyś firmy TA-Technix

Obecnie mam obniżone auto na samych sprężynach JAMEXa 55/35, ładnie siadło ale jak dla mnie dalej koza :)

Teraz moje pytanie do kolegów którzy mieli z jakimkolwiek gwintem do naszych aut do czynienia. Rozumiem że taki gwint jest plug&play, czyli wyciągam stare zawieszenie i montuje gwint. Czy jednak może coś nie pasować?

Kolejne pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, czy mocno rozjedzie się zbieżność jak gwint pójdzie na maxa w dół? Obecnie na sprężynach 55/35 nic się nie rozjechało. Koło jakie posiadam to 18" 8J i chce na to naciągnąć opone 205/40 albo 215/40.

Dziękuje za pomoc i Pozdrawiam :)

: 2016-10-16, 21:35
autor: afro89
Parczek, ten gwint jest o kand d..y. osobiście bym szukał używki z KW co graniczy z cudem lub supersporta który wisiał nie dawno na olx za dobre pieniądze.

: 2016-10-17, 11:37
autor: Słowik
Gwint jest p&p więc zakładasz bez problemu ;-) Nie wiem jak ty zamierzasz jezdzić tym autem z takim obniżeniem. :roll: Ja mam na gwincie -50 i muszę uważać na każdym progu i nie wyobrażam sobie jak można mieć jeszcze niżej. I tak już mam wgniecioną michę od skrzyni. Oprócz wyglądu autem trzeba jeszcze w miarę normalnie jezdzić.

: 2016-10-17, 12:50
autor: Parczek
afro89, zdaję sobie sprawę że ten gwint szału nie robi, ale tak jak zauważyłeś dostać coś firmowego używanego do C4 graniczy z cudem, więc chyba na wiosnę zaryzykuję z tym Ta-Technixem.

Słowik, kiedy będzie można to będę kręcił na maxa w dół (np będąc miesiąc na urlopie, jeżdżąc tylko po bułki do sklepu) a tak na co dzień w granicach rozsądku :)

Tylko wydech będę musiał przerobić bo jest jakoś nisko i teraz na sprężynach 55/35 zdarza się zachaczyć na progu zwalniających, tutaj zaraz przy silniku.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i sugestie. Pozdrawiam :)

: 2016-10-18, 10:01
autor: mioso150
ciekawe jak wygląda montaż ta technixa w quattro

: 2016-10-18, 10:04
autor: Maszto
Cześć Ja kupiłem kiedyś gwint TA-technix do C4. I zwróciłem po 1 dniu, montaż wymaga cięcia i skracania kolumn, także tracisz homologację. Widzialem tez autko co na tym gwincie stało i w najnizszym połozeniu przod byl wyzej niz na weitecu.
Odpuść szkody kasy

: 2016-10-18, 12:15
autor: Parczek
Maszto, Dzięki, właśnie o to mi chodziło. Bo jeżeli trzeba rzeżbić to odpuszczam :( Trudno, pozostaje jazda kozą :)

Pozdrawiam

: 2016-10-29, 21:09
autor: Parczek
mioso150, na jednej z aukcji z allegro znalazłem taki opis: "Wersje 4/5/6 cyl., sedan i avant, do wersji quattro po zastosowaniu tylnych górnych mocowań z 2WD, nie pasuje do wersji z nivo i oryginalnym zawieszeniem sport."

I na innej stronie taki opis: "w modelu 4x4 wymagana zamiana poduszki górnej z fwd, nie pasuje do wersji z gwintem M12"

Pisałem do jednego sprzedawcy i zarzeka się że w ośce nie trzeba nic przerabiać żeby to założyć.

Ja to chyba zaryzykuje i na wiosnę zakupie ten gwint, z racji tego że choruje na glebę a raczej innej alternatywy niż ten TA-Technix nie ma, no jest w sumie KW, ale kosztuje 5500zł :)

: 2016-10-30, 20:36
autor: Danon
Wyslij zapytanie do Adama o gwint custom https://m.facebook.com/profile.php?id=385328718192002
Na fb sa jego realizacje

: 2016-10-31, 17:16
autor: Parczek
Danon, wielkie dzięki! :ok: