[A6 C4] swap z s6

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G pisze:Mój ma ponad 340tyś jedzie i nie ma problemu a wątpię że wcześniej miał tak dobrze jak teraz
Tak samo i u mnie ... 375kkm i odpukać jest ok.
Skalniak71
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2012-02-23, 20:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław okolice

Post autor: Skalniak71 »

J.A.G pisze: 2.2T jest tak samo wysilony jak V8
Wg mnie nie masz racji. Z litra pojemności w 4.2V8 wyciągnięto 69KM, w 2.2T (seryjnie 230KM) jest to 104 :!:
To nie dyskusja na temat przewagi jednego nad drugim, ale twierdzę, że póki świat nie poszedł w downsizing + kilka turbin i wyciąga się moce z silnika 1.4 rzędu 180KM, to nie mogą to byc to mniej awaryjne/kosztowne/podatna na większe zużycie jednostki niż np 2.5TDI R5 115KM.
Były:
Fiat Croma 1.9TD 93KM
Lancia Kappa 3.0 V6 204KM
Alfa Romeo 166 2.4JTD-M 175KM 05'
VW Passat 1.9TDI 99' 90KM
Jest:
Audi S6 Avant 4.2 manual 290KM (uniwersalna zabaweczka z Quattro ;) )
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Z tym wysileniem bardziej o wytrzymałość mi chodziło do której większość sprowadzasz a nie uzyski z litra, co jest oczywistą oczywistością.
Skalniak71 pisze:podatna na większe zużycie jednostki
Kosztowne i awaryjne tak ale nie bardziej się zużywające. Cały czas ci pisze, mamy eski 2.2T po 300-400tyś a są i pewnie bez remontu po 600tyś i nic się nie dzieje. Są pewnie ze stanem 250tyś po generalnym remoncie ale mózgu właściciela nie zastąpi żadne zabezpieczanie w ECU.

Nie pisz mi o tym co jest teraz... teraz księgowi rządzą koncernami a nie konstruktorzy/inżynierowie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
RacingFactory
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2012-01-06, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: RacingFactory »

Zamiast kombinować z jakimiś dziwnymi swapami na inne V8, 2.7 najkorzystniej wychodzi po prostu zaturbić seryjne 4,2, wydaje mi się, że okolice 15k (niewiele mniej w praktyce kosztowałoby włożenie silnika z nowszych S) i 4ke z przodu na wykresie mocy mamy+moment jak w dużym dieslu :mrgreen: . Podobno ktoś, gdzieś kiedyś widział 370km z V8 na kablach z kilkoma modami i na Vemsie, ale to raczej urban legend, chociaż przynajmniej w teorii nie jest niemożliwe.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Też nad tym myślałem bo to najlepsza i najfajniejsza do dalszych modyfikacji opcja ale kolega od razu dodał że turbo raczej nie wchodzi w grę.
Te 15tyś to tak lekką ręką myślę jeśli ma być to na dłużej. Bez zakucia pewnie nie dmuchnie się tu więcej niż 0,4 max 0,6bara. Ale nawet tyle przy V8 i poj 4.2 to już odczuje się znaczną różnicę.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
RacingFactory
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2012-01-06, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: RacingFactory »

Na Racingforum chłopaki testowali już wytrzymałość seryjnego 3,6, teraz składa się/jeździ w Polsce kilka projektów 4,2 bez kucia i odprężania, zawsze można wrzucić kompresor wychodzi taniej niż T.
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

RacingFactory, a jaki jest koszt kompresora do V8 w c4?
Awatar użytkownika
RacingFactory
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2012-01-06, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: RacingFactory »

Szczerze to nie mam pojęcia najlepiej napisać do kogoś kto to ogarnia, na dobrą sprawę znam jeden taki wynalazek jak V8 z Audi na kompresorze w S4 B5. Sporo zależy w jakiej kasie kupisz części, z grubszych gratów potrzebny jest kompresor np. Eaton M112 z Jaguara+ Vems lub EMU do wystrojenia. Generalnie sensownie upchnąć kompresor w C4 bez garba na masce wydaje mi się być ciężkim tematem.

Wykres ABZ na kompresorze+szot z gazu ;)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4f72c.html
Ostatnio zmieniony 2012-09-20, 17:01 przez RacingFactory, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

RacingFactory pisze:Wykres ABZ na kompresorze
Wow :shock: ekstra!
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G, Apropos tego ABZ'ta to jest na YT kilka filmików jak "to" jedzie ... miażdży cycki :shock: .... :shock:
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

szczerze to juz tylko ori RS6 silnik tez mozna zapodac ;) ale luzno 15 pochlonie....
4.2BiT i dalej myslec ;) a cenowo to 2.7BiT badz kompresor do AEC mozna porownac ;)
na racing forum mozna uzyskac duzo informacji na temat mozliwosci kazdego silnika :ok:
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Tylko potem takie auto jest już niesprzedawalne lub trzeba się pogodzić z bardzo niską ceną - pomijam "wyjątkowych klientów"
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Dokładnie koleś miał S4 B5 pogrzebał coś w niej turbiny zmienił na K04 coś tam, coś tam i sprzedał ją za 17tys jak dla mnie to bezsensu inwestowanie tyle w auto przerabianie go i sprzedać za bezcen. :roll:
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
RacingFactory
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2012-01-06, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: RacingFactory »

karol89 pisze:Dokładnie koleś miał S4 B5 pogrzebał coś w niej turbiny zmienił na K04 coś tam, coś tam i sprzedał ją za 17tys jak dla mnie to bezsensu inwestowanie tyle w auto przerabianie go i sprzedać za bezcen. :roll:
Te S4 to skrzyżowanie przystanku autobusowego z przydrożną barierką? Za tę kasę ciężko o jakiekolwiek seryjne S4 w stanie nadającym się do jazdy, nie mówiąc o takim ze zdrowymi K04, bo to połowa ceny tego rzekomego S4, jeżeli masz kogoś kto jeszcze takie S4ki sprzedaje to ja wezmę od razu dwie. Chyba, że mówimy o C4 :-P

Co do finansów tuning nigdy nie jest opłacalny :mrgreen: chociaż swoją drogą większość mocnych samochodów z Polski idzie teraz za zachodnią granicę w zachodnich cenach.
W Polsce jest problem ze sprzedażą jakiegokolwiek modzonego auta w całości.

Wracając do mocnych V8 z Audi, teraz składają się/złożyły się dwie sztuki, jedna w Nissanie S13 na dużym singlu, druga w C4 na 2x GT28 bodajże.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”