[100 C4] Swap z 2.8v6 na 4.2 v8

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Dawid100c42.8v6
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2012-05-18, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: małopolska

[100 C4] Swap z 2.8v6 na 4.2 v8

Post autor: Dawid100c42.8v6 »

Witam szukałem tematu dotyczącego swapu silnika ale nie znalazłem , więc pisze .Posiadam silnik 2.8 i jest on dość słaby jak na nadwozie avant i napęd quattro auto jest w dość dobrym stanie w rodzinie od 7 lat i dołożone do niego jakieś 10 tyś ,niedawno kupione drugie auto na części , więc teraz pora na mocniejszy prosze o pomoc i rady
Ostatnio zmieniony 2012-05-27, 15:27 przez Dawid100c42.8v6, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

osobiście wolałbym sprzedać obecne i kupić 4.2 ceny modeli które wymagają trochę pracy są już bardzo atrakcyjne. Będziesz miał też łatwiej w razie odsprzedaży.

Swap będzie wymagał zapewne:
- wymiana jednostki, poduszek, łap
- przy tej okazji warto od razu zrobić rozrząd
- wymiana komputera i wiązki
- wymiana układu wydechowego przynajmniej w początkowej części
- wymiana przedniego zawieszenia
- zmiana ukł. hamulcowego (niekoniecznie na oryginalny, może być np coś mocniejszego)
Dawid100c42.8v6
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2012-05-18, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: małopolska

Post autor: Dawid100c42.8v6 »

Myślałem też o zmianie auta lecz nie było zainteresowania ze strony kupujących , a tak jak wcześniej wspominałem do auta jest sporo doinwestowane , interesuje mnie głównie czy ktoś już próbował dokonać takich modyfikacji i czy oprócz wyżej wymienionych cześci trzeba coś zmieniać np(napędy , ) i czy skrzynia 5 biegowa będzie pasować do silnika 4.2 tego starszego (nie pamiętam oznaczenia ) . Proszę Jeszcze o może jakieś inne propozycje żeby skutecznie podnieść moc silnika. :lol:
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

jak masz dawce np anglika to przerzuć z niego wszystko, -
najważniejsze to komp i wydech dolot (puszki filtrow masz gotowe chyba )?

mam pyt czy robisz swapa z c5 ?
AEL INSIDE
Dawid100c42.8v6
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2012-05-18, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: małopolska

Post autor: Dawid100c42.8v6 »

Szukałem anglika 4.2 na allegro niestety bez powodzenia , biorę pod uwage kupno samego silnika(ABZ) z osprzętem cena ok 3tyś więc kasa nie duża a na takim silniku można pojeździć .Tylko pytanie czy bawić się w takie coś ?????
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dawid100c42.8v6 pisze:Tylko pytanie czy bawić się w takie coś ?????
Pytanie tak na prawdę retoryczne, zadawane na wielu forach motoryzacyjnych.

To zależy tylko do ciebie, jak do tego podchodzisz i co oczekujesz. Jeśli cenisz sobie dość tanią eksploatację i bezproblemowe poruszanie to pozostań przy 2.8
Jeśli wiesz co robisz i czego oczekujesz, z poniesieniem wszelkich tego konsekwencji to zawsze polecam swap ale ludzie tak myślący nawet nie pytają na forum tylko po prostu działają.

Zrób sobie rachunek "sumienia" i wyciągnij wnioski. Albo idziesz na żywią, jest fun i co będzie to będzie czy nie do końca dynamiczne ale w miarę tanie i bezproblemowe 2.8
Swap to zawsze wychodzące w praniu pierdoły, sam silnik wrzucić to pikuś, potem wychodzi brak wydechu, węży do ukł chłodzenia, a to poduszka za słaba, to przewody wsp potrzebne inne itp itd. Nie wiem czy drążki kierownicze w 4.2 nie są też inne :-?
Pomijam kwestie spalania paliwa, większych ilości oleju i ew jego zjadanie (4.2 lubi) bo to drugorzędna sprawa. Musisz zdać sobie sprawę że auto może postać dłużej a nawet przezimować w garażu z powodu jakiś braków, niedociągłości.
Jeśli możesz sobie na to wszystko pozwolić to śmiało bierz się do roboty, jeśli auto jest ci na co dzień potrzebne i ma być zawsze do jazdy to zapomnij.
Lepiej wtedy wyjdziesz sprzedając swoją i kupując eskę i nie ważne ile wsadziłeś w woje dotychczasowe C4, tym bardziej bardziej pozostań przy 2.8.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

jc polecam kupic całego anglika a potem go rozszatkować- niz wydawać 3k zł za 1 grat .
sporo gratów moze sie przydać a reszte mozna opchnąc na czesci

Ja poszukal bym 4.2 z automatem bo to mega wygoda
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Dodek, tylko ze:
ciezko znalezc c4 w 4.2 anglika
kupując c5 liczysz sie z tym ze mimo wszystko multum gratów musisz kupić odzielnie bo nie pasuje.
nie pasuje bo inny model i nei pasuje bo angol.nie wglebialem tematu ale wiem ze wszystko moze byc w druga strone.jakies weze przwody rurki...
kiedys przymierzalem sie do takiego tematu co by zrobic oske 4.2...
ale po przemysleniu sprawy tzn rozbebeszanie wnetrza druciarnia elektryczna itp odpuscilem.co i tobie rzadze.
masz 2.8 juz widze ten mocniejszy prawda?
jedz na hama zrob pomiary i zobacz jakie sa wyniki...
moze za czastke swapa uda sie doprowadzic silnik do seryjnej mocy...bo wątpie zeby trzymal serie motor.to sa takie moje rady...
Masz fajen autko jak mowisz zadbane i doinwestowane i chyba szkoda w nie wkladac łapy,aby w przypadku niepowodzenia zarosło trawą pod płotem.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Dawid100c42.8v6
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2012-05-18, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: małopolska

Post autor: Dawid100c42.8v6 »

Dzięki wielkie z rady na dniach będę informował o wyborze , Może ktoś jest chętny na zamianę , mam auto w gazie i fakt że jazda jest dość tania , ale brak mocy mnie dobija przemyśle to i dam znać :->
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Dawid100c42.8v6, daj autku spokój, dokup motocykl np sportową 600kę i będziesz miał idealny duet :ok:
Ostatnio zmieniony 2012-05-28, 18:20 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

Dodek pisze:jc polecam kupic całego anglika a potem go rozszatkować- niz wydawać 3k zł za 1 grat .
sporo gratów moze sie przydać a reszte mozna opchnąc na czesci

Ja poszukal bym 4.2 z automatem bo to mega wygoda
odrazu informuje ze automat ori od AEC o oznaczeniu 4hp 24 bodajrze jest wielki i tunel jest seryjnie wiekszy niz manual wiec to juz by była rzeżba....
co do manuala pasuje od R5 tdi wiec i twoja powinna podpasowac aczkolwiek niewiadomo jak zamach i sprzegło by pasowało... tak naprawde koszto by wyszły takie jak nieraz juz mozna kupic ori S6...
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Kazikboy pisze:AEC o oznaczeniu 4hp 24 bodajrze jest wielki i tunel jest seryjnie wiekszy niz manual wiec to juz by była rzeżba....
potwierdzam, tunel w automacie AEC jest szerszy, a wykładzina dywanowa z przodu z wycieciami na dywany (tak jak w temacie mojej niuńki)
Dawid100c42.8v6
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2012-05-18, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: małopolska

Post autor: Dawid100c42.8v6 »

kornikbp pisze:kornikbp
C4 Autorytet




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2,8
Trakcja: Quattro
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 349
Skąd: Biała Podlaska

Wysłany: 2012-05-28, 18:20
Dawid100c42.8v6, daj autku spokój, dokup motocykl np sportową 600kę i będziesz miał idealny duet

Temat zamknięty jest motor :mrgreen: :mrgreen:

za dużo grzebania może w przyszłości s6plus
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Dawid100c42.8v6, pochwal się jakiego 2kołowca kupiłeś ;)

edit: oczywiście w Odpowiednim temacie
Ostatnio zmieniony 2012-07-25, 14:13 przez kornikbp, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”