Strona 1 z 1

[100 C4] Jak wycisnąc więcej soku z mojej 100 ?

: 2019-03-10, 17:21
autor: HyperPump
Witam, czysta benzynka 2,6 v6. Zalezy mi na podniesieniu przyspieszenia w dolnym zakresie obrotów. Moje pomysły:
1.Zaraz wymiana rozrzadu, klimy brak miejsce na wiekszy FMIC jest budzet 500-1000zl. Chlodnica do wymiany leci.
2. Najwieksze dostepna srednica filtra stozka. Pytanie czy w obudowie jest wystarczajace miejsce czy troszku bardziej schowac go w glab koła ?
Dzwiek zapewne chce dobry uzyskac o mocy nie ma co mowic moze 2km...
3. Zabawa z ukladem wydechowym. 2 katalizatory wyciąć i kwasówka puścic przelot czy moze jakoś spróbować je odetkać ? Nie wiem czy zostanie dopuszczony po scieciu ich.

Prosze o wasze pomysly mieszcze sie w budzecie 500-1000zl za same części bez robocizny. Ktory z moich pomyslow jest realny ?

: 2019-03-10, 18:38
autor: hamish
1. Ale do czego chcesz ten FMIC podłączyć? 2.6 jest silnikiem wolnossącym, czyli bez turbo.
2. Stożek nie da Ci kompletnie żadnego odczuwalnego wzrostu mocy.
3. Zabawą z wydechem możesz co najwyżej zabrać mu trochę mocy.

Żeby dodać tutaj powiedzmy te 15 - 20 koni to budżet musisz pomnożyć co najmniej razy 4.

: 2019-03-10, 18:55
autor: HyperPump
Nie chce za bardzo w moc celowac tylko podniesc jej zbieranie sie w dolnym zakresie. Chyba jedyna sensowna rzecz to zabawa z dolotem powietrza ?

: 2019-03-10, 19:24
autor: afro89
Jedyna sensowna decyzja to sprzedać i kupić z inną jednostką, cokolwiek by nie robić przy wolnossaku to bardzo duże koszta nie adekwatne do przyrostu.

: 2019-03-11, 09:31
autor: lukaszz2369
O ile się orientuje to w 2.6 jest podwójna przepustnica na początku otwiera się mała a potem duża. Można spróbować przerobić tak, żeby otwierały się jednocześnie to od dołu powinno dać minimalnie więcej momentu.

: 2019-03-11, 10:18
autor: mas0n
sprzedać i kupić coś z turbiną. A na strokera szykuj kasę x10

: 2019-03-11, 11:21
autor: HyperPump
Z ta przepustnica bardzie ciekawe przeanalizuje to z mechanikiem dzieki za podpowiedz

: 2019-03-12, 11:19
autor: wyborowy
Powiem Ci ze swojego doświadczenia z mechaniki motocyklowej w której robiłem prawie 5 lat, że jak masz drugą przepustnicę to dzięki niej masz właśnie więcej momentu na dole. Tworzy ona odpowiednie ciśnienie w układzie dolotowym przy dolnym zakresie obrotów. Jeśli chcesz cokolwiek podnieść moc w tych pieniądzach to polecam dać dobre świece, przewody, może dobrać lepszą cewkę (nie bijcie mnie jeśli jest w tym silniku palec i kopułka), chodzi o to żeby przywrócić jak najbardziej do stanu fabrycznego ten silniczek. Oczywiście można pomyśleć o jakichś agresywnejszych wałkach rozrządu, lepsze sprężyny zaworowe, dobrze wystroić podnieść odcinke. Ogólnie to nie jest rozwojowy silnik.

Kolego sprawdź na początek czy serducho trzyma kompresję, możesz pojechać też na rolki i zobaczyć ile koni wypluje.

: 2019-03-12, 13:26
autor: HyperPump
Dokladnie jutro wjezdzam do mechanika i zaczynam od sprawdzenia kompresji przed naprawa w niej. Druga sprawa zalozylem dosyc spory stozek na testa wczoraj i dosyc zadowolony jestem nie buczy czuc lekko leprzy basowy dzwiek. Zastanawiam sie na powaznie na przebudowa dolotu oddzielajac strefe od ciepla. Po glowie mi chodzi montaz intercoolera na przod, mam do wymiany chlodnice. Zgranie dolotu + IC wiekszego nie poprawilo by lekko ?

: 2019-03-12, 13:43
autor: wyborowy
Kolego zastanów się po co Ci IC? To jest wolnossak i masz taką samą temperaturę wpadającą w dolot jak i tą, która ma schłodzić to powietrze. IC stosuje się ko przy jednostkach doładowanych, bo sprężanie powietrza podnosi jego temperaturyę. Uwierz mi na słowo, że IC u Ciebie to może być tylko dla ozdoby.

No i stożek pamiętaj, że musisz czyścić i pryskać specjalnym olejem co jakieś 500 km, bo sam filtr stożkowy nie ma właściwości filtrujących (no poza większym syfem), a filtruje właśnie ten olej, którym musisz ten filtr nasączyć.

: 2019-03-12, 14:02
autor: HyperPump
O stozku wiem mam go w 1.9tdi i pryskam srodkami KN. Trwale i na lata. Sam stozek dla ciekawskich dal 2km na hamowni z silnika 110km wyplul 112 w polaczeniu z chip i wtryskami 216 daje dobre rezultaty. Pytam bo moja wiedza konczy sie na dieslu i silniczka benz typu 1.4 nigdy nie mialem V6 a chce swoja setke na lata zostawić.

: 2019-03-12, 15:56
autor: wyborowy
To kolego masz odpowiedź, że trzeba przywrócić auto do mocy fabrycznej.

: 2019-03-12, 16:25
autor: lukaszz2369
HyperPump pisze:O stozku wiem mam go w 1.9tdi i pryskam srodkami KN. Trwale i na lata. Sam stozek dla ciekawskich dal 2km na hamowni z silnika 110km wyplul 112 w polaczeniu z chip i wtryskami 216 daje dobre rezultaty. Pytam bo moja wiedza konczy sie na dieslu i silniczka benz typu 1.4 nigdy nie mialem V6 a chce swoja setke na lata zostawić.

To co działa w dieslu nie konicznie działa na benzynie. Musiał byś znaleźć kogoś kto ci policzy cały układ dolotowy i wydechowy i na końcu to wszystko dobrze zestroi. Chociaż przy tym silniku nie da to dużego efektu.