Strona 1 z 1

[A6 C4] ABZ VS ARS

: 2017-05-05, 23:24
autor: bobeck
Cześć,

Kupiełem niedawno kompletny napęd z s4 c4 4.2 manual czyli: skrzynia, półosie, wał, dyfer z blokadą na podciśnienie, sprzęgło, zamach, wiązdka itd.
Chcę to sprzężyć z silnikiem 4.2 ABZ, ale zaciekawił mnie silnik z A6 C5 4.2 ARS.
Czy ARS różni się mocno od ABZ? Czy zamach podejdzie? Długość wału też będzie się zgadzała? Czy moje sanki z 2.8 obsłużą taki komplet, muszę szukać z innego modelu czy też trzeba będzie uderzyć w custom?

: 2017-05-12, 23:38
autor: marcin łuków
Sanki się nadadzą,co do silnika to chyba silniki ars mają nie pamiętam czy więcej czy mniej śrub przykręcania do wału.

: 2017-05-14, 22:55
autor: bobeck
marcin łuków pisze:Sanki się nadadzą,co do silnika to chyba silniki ars mają nie pamiętam czy więcej czy mniej śrub przykręcania do wału.
Ale czy oznaczenie silnika zmienia coś konkretnie w moim przypadku na płaszczyźnie silnik-skrzynia? Mój zamach i skrzynia podejdzie?

: 2017-05-15, 14:31
autor: marcin łuków
Do abz tak.

: 2017-05-20, 14:08
autor: hubos21
ABZ ma zamach na 10śrub, ARS i wszystkie 40V mają na 8 śrub i tam pasuje zamach od V6 więc można go kupić za gorsze, jeśli lubisz spokój w kuchni to wkładaj ABZta, silnik prosty tani, rozrząd kosztuje tyle co do V6, na wałkach masz łańcuszki 2x50zł i wszystko, o problemach z 40V jest dużo, najpierw były nastawniki (2x2500zł) później pisali, że łańcuszki też trzeba, później piszą, że jak łańcuszki mają luz to się zębatki ścierają i trzeba by wałki zmieniać

: 2017-09-04, 22:01
autor: bobeck
Dzięki Panowie za rady. ABZ leży już na palecie w garażu i czeka na swapa :) Teraz jeszcze tylko kwestia odpalenia. Czy odpali to na ECU od ABZta? Jedni mówią tak, inni nie.