[ALL ] Czy stożek może pogorszyć spalanie auta?
- baaartez
- C4 Autorytet
- Posty: 470
- Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ustka
[ALL ] Czy stożek może pogorszyć spalanie auta?
Witam. Jakiś czas temu zamontowałem w mojej C4 filtr stożkowy. Nie spodziewałem się rewelacji, dodatkowych kucy czy czegoś podobnego, ale dźwięk silnika był faktycznie fajny Jednak podczas jazdy miejskiej, a teraz głównie w mieści użytkuję auto zauważyłem drastyczny wzrost spalania paliwa. Tak jak kiedyś na seryjnym filtrze Audi spaliła mi w mieście 10 litrów to przy stożku łykała 15 litrów Myślałem, że winą większego spalania były wysokie mrozy, ale od dłuższego czasu mrozy przynajmniej u mnie się skończyły, a wysokie spalanie zostało. Szybka decyzja i powrót do standardowego filtra powietrza. Pierwsze 100 kilometrów wypadło normalnie czyli spalanie nie osiągnęło nawet 10 litrów, teraz rozpocząłem kolejną stówę i po przejechaniu ponad połowy już widzę po wskaźniku, że jest dobrze czyli tak jak było. Moje pytanie do Was jest takie ... czy ja już sobie coś wkręcam czy faktycznie możliwe żeby przy stożku spalanie wzrosło o 50% ?? Poza spalaniem nic z autem się nie działo niedobrego, ale taki wzrost paliwa jest nie do przyjęcia. Teraz przy standardowym filtrze auto oczywiście jest cichsze i może lepiej odpala, ale sam już nie wiem. Nadmieniam tylko, że filtr stożkowy był jakiś pierwszy lepszy z allegro za około 50 złotych. Tylko błagam nie besztajcie mnie za ten filtr Tak wyglądał w Audi.Pozdrawiam
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
- Suchy1987
- C4 Autorytet
- Posty: 425
- Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
- Imię: Piotr
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Stargard Szczecinski
- Płeć:
baaartez, ja jakoś jestem za ori nasze auta to nie bolidy F1 tylko wygodne limuzyny mają nas wozić tanio i wygodnie
Ostatnio zmieniony 2012-03-12, 23:23 przez Suchy1987, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2012-03-07, 12:03
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jelenia Góra
Trochę źle napisałem to co miałem na mysli.
"Psujesz" tylko w momencie gdy masz źle zainstalowany stożkowy filtr powietrza (SFP) , tzn gdy układ dolotowy ma nieodpowiednią pojemność, długość czy izolacje cieplną - na pewno jest jeszcze więcej warunków do spełnienia, ale to już temat dla tęgich głów tunerów - wtedy poza rasowym dźwiękiem nie ma żadnych korzyści, sam się o tym przekonałeś.
Przeważnie, przy garażowym montażu SFP nie zapewnimy mu odpowiednich warunków do pokazania na co go stać.
Dlatego najlepiej kupić firmowe kity całego dolotu pod dany model silnika tzw CAI - Cold Air Intake.
Foto poglądowe:
BTW miałem kompletne CAI w Hondzie CRX del sol 1.6 16V sohc vtec i żadnych negatywnych skutków nie było - same pozytywne, nie mówię tu o przyroście mocy, bo albo był on znikomy albo żaden, spalanie nie zwiększyło się w ogóle, a za to jak to darło jape gdy VTEC się zapinał pełen odjazd!
"Psujesz" tylko w momencie gdy masz źle zainstalowany stożkowy filtr powietrza (SFP) , tzn gdy układ dolotowy ma nieodpowiednią pojemność, długość czy izolacje cieplną - na pewno jest jeszcze więcej warunków do spełnienia, ale to już temat dla tęgich głów tunerów - wtedy poza rasowym dźwiękiem nie ma żadnych korzyści, sam się o tym przekonałeś.
Przeważnie, przy garażowym montażu SFP nie zapewnimy mu odpowiednich warunków do pokazania na co go stać.
Dlatego najlepiej kupić firmowe kity całego dolotu pod dany model silnika tzw CAI - Cold Air Intake.
Foto poglądowe:
BTW miałem kompletne CAI w Hondzie CRX del sol 1.6 16V sohc vtec i żadnych negatywnych skutków nie było - same pozytywne, nie mówię tu o przyroście mocy, bo albo był on znikomy albo żaden, spalanie nie zwiększyło się w ogóle, a za to jak to darło jape gdy VTEC się zapinał pełen odjazd!
- Zbyniek
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-01-22, 20:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Puławy
Ja w swoim motocyklu mam zamontowany stożkowy filtr powietrza. Byłem zmuszony na taką wymianę, ponieważ w zimę oryginalny filtr zjadły mi myszy heh. Był on z gąbki naciągniętej na walec z drobnej siatki. Myszom się jakoś on upodobał i oskubały go całego. Zdemontowałem całą obudowę oryginalnego filtra i bezpośrednio na króciec idący do gaźnika zamontowałem stożek powleczony drobną, metalową siatką.
Efekty po zamontowaniu stożka:
Z pozytywnych to: silnik lepiej ciągnął z dolnych obrotów, bardziej basowy pomruk, nie ruszają go myszy
Negatywne: ciut większe spalanie, ale może to przez to, że podobał mi się basowy dźwięk, gdy często i mocno odkręcałem manetkę
A tak ogólnie to kiedyś czytałem, że zamontowanie stożkowego filtra bez dodatkowych modów w aucie, może właśnie zwiększyć spalanie i pogorszyć osiągi. Tak więc ja proponuje pozostać przy oryginalnym filtrze.
Efekty po zamontowaniu stożka:
Z pozytywnych to: silnik lepiej ciągnął z dolnych obrotów, bardziej basowy pomruk, nie ruszają go myszy
Negatywne: ciut większe spalanie, ale może to przez to, że podobał mi się basowy dźwięk, gdy często i mocno odkręcałem manetkę
A tak ogólnie to kiedyś czytałem, że zamontowanie stożkowego filtra bez dodatkowych modów w aucie, może właśnie zwiększyć spalanie i pogorszyć osiągi. Tak więc ja proponuje pozostać przy oryginalnym filtrze.
Ostatnio zmieniony 2012-03-13, 14:12 przez Zbyniek, łącznie zmieniany 1 raz.