[ALL ] Czy stożek może pogorszyć spalanie auta?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

[ALL ] Czy stożek może pogorszyć spalanie auta?

Post autor: baaartez »

Witam. Jakiś czas temu zamontowałem w mojej C4 filtr stożkowy. Nie spodziewałem się rewelacji, dodatkowych kucy czy czegoś podobnego, ale dźwięk silnika był faktycznie fajny :happy: Jednak podczas jazdy miejskiej, a teraz głównie w mieści użytkuję auto zauważyłem drastyczny wzrost spalania paliwa. Tak jak kiedyś na seryjnym filtrze Audi spaliła mi w mieście 10 litrów to przy stożku łykała 15 litrów :-( Myślałem, że winą większego spalania były wysokie mrozy, ale od dłuższego czasu mrozy przynajmniej u mnie się skończyły, a wysokie spalanie zostało. Szybka decyzja i powrót do standardowego filtra powietrza. Pierwsze 100 kilometrów wypadło normalnie czyli spalanie nie osiągnęło nawet 10 litrów, teraz rozpocząłem kolejną stówę i po przejechaniu ponad połowy już widzę po wskaźniku, że jest dobrze czyli tak jak było. Moje pytanie do Was jest takie ... czy ja już sobie coś wkręcam czy faktycznie możliwe żeby przy stożku spalanie wzrosło o 50% ?? Poza spalaniem nic z autem się nie działo niedobrego, ale taki wzrost paliwa jest nie do przyjęcia. Teraz przy standardowym filtrze auto oczywiście jest cichsze i może lepiej odpala, ale sam już nie wiem. Nadmieniam tylko, że filtr stożkowy był jakiś pierwszy lepszy z allegro za około 50 złotych. Tylko błagam nie besztajcie mnie za ten filtr :mrgreen: Tak wyglądał w Audi.PozdrawiamObrazek
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

A nie jest tak ze troche bardziej go kreciles zeby byl fajny dzwiek? :)
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

baaartez, nie spotkałem się żeby aż o 50% wzrosło spalanie ale jest to możliwe przy stożku ponieważ zasysa on więcej powierza niż ori a im więcej powietrza tym więcej paliwa zasada jest prosta
Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

Post autor: baaartez »

misiek_lbn, no troszku muszę przyznać, że więcej dostawała po garach, bo dźwięk był fajniejszy :mrgreen:

[ Dodano: 2012-03-12, 23:10 ]
Suchy1987, czyli chyba jednak ori filtr jest lepszy :-)
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

lepszy żeby filtr stożkowy zdał egzamin w aucie musi mieć również wydech zrobiony więcej powietrza+więcej paliwa=więcej spalin jak będzie złe odprowadzenie to się udławi spalinami i efekt końcowy taki że nić stożek nie dał
Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

Post autor: baaartez »

Suchy1987, no, bo w sumie poza dźwiękiem to nic nie dał ... nie licząc tego spalania :-P także daje sobie spokój.
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

baaartez, ja jakoś jestem za ori nasze auta to nie bolidy F1 tylko wygodne limuzyny mają nas wozić tanio i wygodnie
Ostatnio zmieniony 2012-03-12, 23:23 przez Suchy1987, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

Post autor: baaartez »

Suchy1987, jest coś w tym co piszesz :-) mnie zawsze moja secia woziła wygodnie, w miarę dynamicznie i tanio, bo na trasie spalała około 7 litrów więc byłem zadowolony.
w0jta5
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2012-03-07, 12:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jelenia Góra

Post autor: w0jta5 »

Zmiana w dolocie to nie taka prosta sprawa, szybko można spieprzyć np. przebieg momentu.
Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

Post autor: baaartez »

w0jta5, ale jeśli po zmianie na ori filtr jest wszystko tak jak było wcześniej to chyba nic nie zdążyło się stać?
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

baaartez, w porę zmieniłeś na ori i tego się trzymaj
w0jta5
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2012-03-07, 12:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jelenia Góra

Post autor: w0jta5 »

Trochę źle napisałem to co miałem na mysli. ;-)

"Psujesz" tylko w momencie gdy masz źle zainstalowany stożkowy filtr powietrza (SFP) , tzn gdy układ dolotowy ma nieodpowiednią pojemność, długość czy izolacje cieplną - na pewno jest jeszcze więcej warunków do spełnienia, ale to już temat dla tęgich głów tunerów - wtedy poza rasowym dźwiękiem nie ma żadnych korzyści, sam się o tym przekonałeś. ;-)

Przeważnie, przy garażowym montażu SFP nie zapewnimy mu odpowiednich warunków do pokazania na co go stać.
Dlatego najlepiej kupić firmowe kity całego dolotu pod dany model silnika tzw CAI - Cold Air Intake.

Foto poglądowe:
Obrazek

BTW miałem kompletne CAI w Hondzie CRX del sol 1.6 16V sohc vtec i żadnych negatywnych skutków nie było - same pozytywne, nie mówię tu o przyroście mocy, bo albo był on znikomy albo żaden, spalanie nie zwiększyło się w ogóle, a za to jak to darło jape gdy VTEC się zapinał :mrgreen: pełen odjazd!
Awatar użytkownika
Zbyniek
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-01-22, 20:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Puławy

Post autor: Zbyniek »

Ja w swoim motocyklu mam zamontowany stożkowy filtr powietrza. Byłem zmuszony na taką wymianę, ponieważ w zimę oryginalny filtr zjadły mi myszy heh. Był on z gąbki naciągniętej na walec z drobnej siatki. Myszom się jakoś on upodobał i oskubały go całego. Zdemontowałem całą obudowę oryginalnego filtra i bezpośrednio na króciec idący do gaźnika zamontowałem stożek powleczony drobną, metalową siatką.

Efekty po zamontowaniu stożka:

Z pozytywnych to: silnik lepiej ciągnął z dolnych obrotów, bardziej basowy pomruk, nie ruszają go myszy :)

Negatywne: ciut większe spalanie, ale może to przez to, że podobał mi się basowy dźwięk, gdy często i mocno odkręcałem manetkę :)

A tak ogólnie to kiedyś czytałem, że zamontowanie stożkowego filtra bez dodatkowych modów w aucie, może właśnie zwiększyć spalanie i pogorszyć osiągi. Tak więc ja proponuje pozostać przy oryginalnym filtrze.
Ostatnio zmieniony 2012-03-13, 14:12 przez Zbyniek, łącznie zmieniany 1 raz.
w0jta5
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2012-03-07, 12:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jelenia Góra

Post autor: w0jta5 »

Zbyniek pisze:Tak więc ja proponuje pozostać przy oryginalnym filtrze.
:ok:

Lub kupić sportowy filtr powietrza do fabrycznej puszki - tzw wkładkę.
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

w0jta5, najlepsze wkładki robi K&N ale to koszt rzędu paru stówek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”