Strona 2 z 3

: 2012-10-10, 21:48
autor: afro89
GTR34, Przyjrzyj się jeszcze raz dokładnie gdzie idzie ten cienki wężyk, czy aby na pewno on był z odmy?? Mi się wydaje że idzie on do zaworka N75 który steruje ciśnieniem doładowania.

: 2012-10-10, 21:52
autor: Grzesiek
To samo chcialem powiedziec, na schematach jakie znalazlem widze tylko rurke z wlotu IC do N75. Tylko jakim cudem tamtedy walił by olej...
Moze turbina wali olej w strone IC i ten przewód go zasysa, ale nie na odwrót raczej.

: 2012-10-10, 22:02
autor: GTR34
Zapożyczyłem zdjęcie z allegro, zaznaczyłem białą strzałką gdzie wchodzi ten przewodzik. I z resztą zdejmowałem wąż co idzie od turba do IC i nie wygląda na to, żeby turbo popuszczało, bo tam jest czyściutko..

Obrazek

: 2012-10-10, 22:15
autor: Grzesiek
w etce on jest?

: 2012-10-10, 22:18
autor: afro89
GTR34, A no to ja miałem na myśli drugi wężyk co jest widoczny na zdjęciu po lewej stronie

: 2012-10-10, 22:20
autor: GTR34
Tak myślałem, bo drugi właśnie idzie do N75 ale to nie o ten wężyk się rozchodzi.. A w etce nie widzę tego. Muszę jutro dokładnie posprawdzać na odpalonym silniku co to się tam dzieje dokładnie..

: 2012-10-10, 22:47
autor: wolfik0
Ja miałem ten wężyk urwany przy odmie (na tym kolanku się odłamał) i też olejem rzygało, tyle że na chłodnice :mrgreen:

: 2012-10-10, 22:59
autor: GTR34
No i u mnie jest tak samo, czemu w tym przewodzie jest olej ? Tak ma być ? Głównie o to mi chodzi.. Czy tak ma być jednak czy mam coś zwalone, ale czemu ma pluć olejem do środka intercoolera ? Nie rozumiem tego kompletnie..

: 2012-10-10, 23:05
autor: wolfik0
W końcu to odpowietrzenie skrzyni korbowej i ta mgiełka oleju zawsze nie do końca zostanie odseparowana. U mnie w intercoolerze też jest oleju ale to jak ostatnio czyściłem to może łyżka tego oleju była :-P
Spróbuj wyczyścić tą odmę, dać nowy wężyk i pojeździć, to nie v6 gdzie się wymienia odmę :mrgreen:

: 2012-10-11, 00:58
autor: Grzesiek
W ogole to tak teraz patrze ze w AELu to jest inaczej niz w 1z... macie separator jakos z boku w formie puszki bodajze, a nie kolko na pokrywie zaworow jak u mnie.

: 2012-10-11, 23:59
autor: GTR34
No to nic, widocznie tak ma być.. wolfik0, tak samo u mnie, tylko że ten wężyk przy icku miałem urwany i z niego, że tak brzydko powiem "oszczało" cały icek. Ale cały dolot rozebrałem, wyczyściłem, icka umyłem, poskładałem i spokój. Turbo się teraz ładniej odzywa przy czystym dolocie ;-)

: 2016-01-26, 21:59
autor: Look_s6
Panowie odświeżę temat ;-)


U mnie w odmie nie ma cześci zaznaczonej na foto .

Obrazek

Jak często może zapychać sie odma.Czyściłem jakieś 4 m-ce temu ,i podejrzewam że ponownie cos z nią nie tak :-|

Pojawił sie olej w dolnej czesci IC ( od turbo -> IC ) i jest go sporo
Pojawiły sie małe oznaki oleju przy pokrywie zaworów( góra -przy śrubach)

Ktoś podpowiadał mi kiedyś że może być to wina zatkanej odmy .

Ale powróćmy do braku tej rurki na foto.
Gdzie u was jest poprowadzony wężyk? U mnie nie ma -i nie wiem co i jak ?
Jakie zadanie ma?

Dzieki za jakiekolwiek podpowiedzi :-)

: 2016-01-30, 21:05
autor: arwam
jakby sie odma zatkała, to by Wam wywaliło olej przez bagnet i wszelkie możliwe otwory silnika,
cienki przewód od dołu IC idący do odmy to zwrot oleju, z układu dolotowego do miski olejowej.
w tych silnikach jeśli chcecie mieć dobry silnik to nie warto uwalniać odmy,
jeśli silnik nie jest w agonalnym stanie i nie ma przedmuchów na pierścieniach, to odma sobie wyśmienicie radzi zarówno na wysokich obrotach jak i na dużych ciśnieniach doładowania,
ja całą prawie drogę z Luksemburga, na niemiechich autostradach, wracałem z prędkościami 150-180kmh i z ciśnieniem 1,0-1,5bar i nic sie nie działo, oleju nie ubyło ani trochę.

: 2016-01-31, 13:34
autor: Look_s6
Podłączyłem tak jak mówisz.Ale weżyk który był wczesniej podłączony na sam dół IC leciał stąd :


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

teraz 1 weżyk został wolny :-|

: 2016-02-04, 23:48
autor: arwam
Ten wezyk z dolu ma isc bezposrednio do odmy