[100 C4] Plan 2018 audi c4 2.3 turbo efi

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 770
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k

Post autor: Dodek »

Adam, na początku byłem sceptyczny ale zwracam honor -bo auto zdłubane.
napisz dokładnie co zmieniałeś w tym remoncie silnika - tłoki stoczone a korby ruszyłeś ? - to chyba najsłabsza czesc każdego turbo silnika- słabe a potem pokrzywione korbowody.
Sprzegło wzmacniałeś ew od czegoś innego zapodałeś ? Radzikowski ma fajne urządzenie do mierzenia siły spreżyn w docisku - wysyłaś docisk gdy np przekuwasz okładziny na tarczy - może cu łatwo sprawdzić przy okazji własnie też to.

Ps jak zrobisz całość wklej zestawienie kosztów - ciekawe o ile sie pomyliłem. :mrgreen:
AEL INSIDE
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

Sprzęgło ori nowy sachs. Jeszcze znosi, w silniku co poddałem modyfikacji to obróbka tłoków. Korby ori z 2.3 gdyż są te same co w 2.2t aan. Panewki zmienione na King Racing. Co do kosztów poniesionych to ciężko szczegółowo wyliczyć. Ile co wytrzyma też ciężko powiedzieć. Jak na razie jeździ i wszystko dziala. Co do wykresu to za bardzo nie ma na co patrzeć. Góry i doliny. A przez problemy z wolnossącym zaplonem silnik kręcony do 5 tys. Jak wszystko ogarnę jak należy, poprawie wynik to wtedy będzie na co patrzeć.
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

dawno się nic nie działo,
Obrazek

Obrazek

Obrazek
czas na zmiany, trzeba się dozbroić do ecumaster emu a więc wpada lekkie koło zamachowe z nacinanym triggerem 60-2, tarcza 240mm kevlar oraz docisk z 2.5 tdi
w między czasie została przerobiona głowica, założone zostały podkładki pod sprężynki zaworowe +0.8mm hydropopychacze zmieniłem na wzmacniane z 1.9 tdi PD, uszczelka głowicy zmieniona na stal z 2.2 aan (ori uszczelka nie wytrzymała 28grudnia 2018 roku poddała się i przepaliła między cylindrami) zmieniłem również uszczelki kolektora wydechowego ma stalowe, 2szt uszczelek z 1.4tdi 3cyl vag pasowały idealnie. Do tej pory c4 nigdy nie zawiodło
Ostatnio zmieniony 2019-01-15, 18:21 przez Adam, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

Obrazek
Wrzucam wykres dla potomnych. Jakieś kreski wyszły. 189km i 271nm
Moc wzrosła niuton spadł kosztem lekkiego koła zamachowego. W między czasie wpadła skrzynia CAC z silnika 2.8 v6
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Skrzynia od 2.3 nie dawała rady?
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

Skrzynia ori z 2.3 była już zmęczona. Wzrost mocy sprawił że mechanizm różnicowy powiedział DOŚĆ. Zmęczony był też synchronizator 1 i 2 biegu co potwierdziła sekcja zwłok więc postanowiłem zmienić na ciut dłuższe przełożenia
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 902
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

jak tam dotarte ? :)
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

Dotarte, działa i ma się dobrze, wciąż pokonuje kolejne kilometry
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”